Hasil seni dan reka bentuk adalah berbayar dan hakcipta Whitey Mommy.
Sila hubungi saya di whiteymommy@yahoo.com untuk sebarang pertanyaan dan tempahan.
Anda TIDAK DIBENARKAN SAMA SEKALI untuk mengambil/menyalin/menyimpan
mana-mana bahagian hasil seni dan reka bentuk yang telah saya hasilkan TANPA KEBENARAN!

Cerita pasal Cloth Diapers...



orang beli cloth diapers aku pun nak beli juga... heheheMyEm0.Com
tapi aku tak pakai...
sebab malas nak membasuhnya... hish! pemalas betul ibu khalis ni...
tapi cloth diapers ni bagus... jimat... tapi aku masih lagi pakai pampers Pet-Pet...
aku beli cloth diapers tu masa umur anak aku 1 bulan....
konon2nya nak pakai la... tapi bila dah 2,3 kali pakai aku dah malas nak basuh...
tapi benda alah ni boleh simpan lama...
masa aku beli tu... ada promosi aidilfitri...
jadi... harga sehelai dalam rm30... aku beli 12 helai... total rm 360...
aku beli 4 colour - pink, putih, biru dan merah....
hehe memang comel la kalau khalis pakai...
tapi nanti bila dah besar sikit pun masih boleh pakai...
sebab dia punya saiz boleh diubah sampai umur baby 3 tahun...
ha... kan save tu kan...
beli sekali tapi lama bleh guna...
lepas tu boleh diwarisi lagi...

banyak lagi info pasal macam mana nak basuh, itu yang penting kalau pakai lampin jenis ni...
sebab tak boleh basuh dengan sabun yang biasa...
takut nanti...
hahaha kerapu la bontot anak kesayangan kamu....
kena guna sabun yang khas untuk basuh lampin...
aku guna NappiKleen...
memang baju2 anak aku pun aku guna pencuci ni...
hehe takut... sabun biasa kan banyak kimia...
haish!... kecik2 dah manja khalis ni...
macam mana ni...MyEm0.Com

hm... cloth diapers ni boleh selamatkan alam...
sebab boleh guna semula...
berbanding pampers yang pakai buang...
dia punya material untuk buat pampaers tu...
ambil masa bertahun2 untuk mereput tau...
kat dunia ni... bukan ada sorang ke dua orang baby...
tapi berjuta2 orang...
cuba kamu semua bayangkan apa yang akan terjadi...

hehehe nak taip sikit je tadi...
tapi bila dah taip tak nak berhenti plak...
hm... bahan kimia dalam pampers tu boleh menyebabkan kanser pada bayi... di masa akan datang la... bila mereka sudah membesar...MyEm0.Com
hm... juga dalam masa terdekat... baby mungkin mengalami ruam...
hehe kalau khalis tahu ni...
mesti dia dah tak nak kalau aku nak pkaikan pampers...
ekeke...

hm.. ni info cloth diapers versi aku...
memang banyak kebaikan tau...
keburukannya... kalau berjalan jauh...atau balik kampung ke...
perlukan stok yang agak banyak...
so kalau one day aku dah pakai cloth diapers ni balik...
masa berjalan jauh atau balik kampung guna pampers la jawabnya...
dan kalau si ibu malas untuk membasuh...MyEm0.Com

baby yang pakai cloth diapers juga...
lebih mudah dan cepat untuk dilatih ke tandas...
umur 2 tahun dah tak payah pakai pampers lagi la kiranya...
hm... jadi makin jimat la kan...MyEm0.Com

p/s:MyEm0.Com kalau kamu berminat beli la cloth diapers ni...

0 Comment (s):

Post a Comment

Thank You For Leaving a Comment to Me...

 
Copyright © Whitey Mommy™