Hasil seni dan reka bentuk adalah berbayar dan hakcipta Whitey Mommy.
Sila hubungi saya di whiteymommy@yahoo.com untuk sebarang pertanyaan dan tempahan.
Anda TIDAK DIBENARKAN SAMA SEKALI untuk mengambil/menyalin/menyimpan
mana-mana bahagian hasil seni dan reka bentuk yang telah saya hasilkan TANPA KEBENARAN!

Lagi Pasal Blog nak kena delete tu...

Assalamulaikum W.B.T

anda semua ingatkan saya pernah wat entry pasal...
Blogger akan delete blog2 yang tak pakai akaun Gmail kan...

You all semua jangan la panas punggung dan jangan takut...
actually saya dah buat entry pembetulan..
yang blogger akan delete blog2 lama yang tak diupdate...
jadi kalau masih saya kena cepat2 claims sebelum bulan jun ni..:)

Dan...
jika anda nak tukar dari akaun yahoo ke akaun gmail pun amat dialu2kan lagipun sebagai persediaan awal...
mana la tahukan...blogspot betul2 delete akaun yang gunakan email login lain selain daripada Gmail...

Sebab Gmail dan blogger/blogspot ini adalah hak milik Google...jadi kalau nak cantik lagi dan confident bagi la satu set kan...semua guna perkhidmatan under google...

Jadi kat sini ya nak tekankan...

BETTER YOU ALL TUKAR KEPADA AKAUN GMAIL...
:)
MENGELAKKAN JIKA TETIBA BLOGSPOT NI WAT PASAL NAK DELETEKAN...
HEHEHE

Sekarang ni pulak...

Blogger memang nasihatkan bagi blogger2 baru menggunakan akaun Gmail untuk create blog...bagi blogger lama pula... kalau you all nak tukar dari akaun yahoo/lain2 akaun email kepada Gmail... you all just create akaun Gmail...memang terus automatik tukar...[ini kalau tak silap ada antara reader saya yang pernah bagi komen...]

Jadi pasal entry ini... you all tak yah pening2...

apa yang you all perlu buat...
Just create akaun Gmail...
dan cek ada tak akaun Gmail sebagai admin kat bahagian ni...
Setting> Permission..

kalau dah ada akaun gmail sebagai main akaun...tu dah kira anda dipihak selamat la tu...
Insyaallah...:)

harap info ini dapat meredakan kegusaran yang dialami oleh anda...

Jangan risau ya...
Happy Blogging...

Owh ya... rasanya adik fatin hanani ada tanya...

Semua iklan2 yang di daftar dengan akaun yahoo...tak akan ada kena mengena dengan blogspot dik... jadi tak effect langsung pun kalau guna akaun yahoo...:) syarikat lain2 tu...:)

kalau blur...dengan info ni...boleh tinggal komen untuk bertanya...:) sebab saya taip dalam keadaan kelibut ni...:)

11 Comment (s):

  1. thnx sharing yer..

    heheh,risau gak lau tetibe delete xtntu pasai..

    ReplyDelete
  2. akk tk blogspot tu pun masih pakai gmail

    ReplyDelete
  3. redho jela kalo kene dl8..tp cian plak blog y comeyl nieh :P

    ReplyDelete
  4. Mari le tukar ke wordpress.. mari ler.. hehehehehhehehe

    ReplyDelete
  5. sy dengar google akan deleye akaun yg xpnah login sejak tahun 2007 sahaja...jgn risau..jom lawat blog saya....zassss kita layan

    http://takmungkinbenar.blogspot.com/2011/04/semua-blog-pengguna-bloggercom-akan.html

    ReplyDelete
  6. @Megah Angkasa

    ya saya tahu, hm,,, saudara tak baca betul2 ke entry saya tu? saya sarankan baca betul2 sebelum komen ya.

    ReplyDelete
  7. mommy...nak tanya ni...mommy wat header tak...? kalau ada bape ehh mommy cas..?tq

    ReplyDelete
  8. hai sha..kite dah bbuat akaun gmail baru so adela blog baru.harap sha sudi singgah blog akak yee

    ReplyDelete
  9. TQ utk info... ciklinn terbaca berita artikel pasla ibu yg kemalangan lepas tu menyusukan anak dia tu.... YA ALlah sgt menyanyat hati... sedih yg amat2..... linn nak kongsi yer cerita tu TQ

    ReplyDelete
  10. @Ciklinn
    ambil la cik linn...:) saya pun copy juga cerita tu...memang sedih...tak terbayang kalau kita disituasi tu...:(

    ReplyDelete

Thank You For Leaving a Comment to Me...

 
Copyright © Whitey Mommy™