Hasil seni dan reka bentuk adalah berbayar dan hakcipta Whitey Mommy.
Sila hubungi saya di whiteymommy@yahoo.com untuk sebarang pertanyaan dan tempahan.
Anda TIDAK DIBENARKAN SAMA SEKALI untuk mengambil/menyalin/menyimpan
mana-mana bahagian hasil seni dan reka bentuk yang telah saya hasilkan TANPA KEBENARAN!

Susu Terakhir Buat Si Kecil

Kisahnya perihal satu keluarga yang mengalami kemalangan ngeri. Kereta yang mereka naiki terbabas, berpusing, melanggar pembahagi jalan lalu terperosok ke dalam longkang. Dalam kejadian ini, kereta itu remuk teruk dan penumpangnya mengalami kecederaan parah. Cermin hadapan habis retak berderai. Tidak ditekankan keadaan pemandunya. Tetapi saya fikir, pemandunya menemui ajal di situ juga.

Mahu diceritakan, penumpang yang duduk di sebelah pemandu mengalami kecederaan yang sangat parah. Wajahnya habis berlumuran darah. Dahinya terkopek sehingga menonjolkan tulang tengkorak. Mungkin juga akibat terhantuk pada papan pemuka kereta ditambah dengan pecahan kaca cermin hadapan. Ajaibnya kuasa Tuhan, bayinya selamat tetapi terpelanting ke kerusi belakang. Bayi kecil yang tidak tahu apa-apa itu meraung dan menangis. Mungkin kerana kesakitan, kesedihan, terkejut dan sebagainya.

Sewaktu anggota bomba itu mengambil dan mahu menyelamatkan si kecil tadi, ibunya terketar-ketar dan menggigil sambil memberi isyarat kepada beliau. Subhanallah, rupa-rupanya si ibu tadi mahukan bayinya bagi disusukan. Diselak bajunya dengan sedaya upaya dan disusukan si kecil itu dengan penuh rasa sayu, pilu dan kasih sayang.

Si kecil senyap di dalam dakapan ibunya. Betapa nyamannya dakapan ibu itu sehingga mampu menenangkan si kecil yang ketakutan. Dengan kuasa dan izin Allah, ibu itu tiba-tiba tercungap-cungap mencari nafas, tanda ajalnya yang semakin hampir. Lalu terkapailah si ibu dalam keadaan yang penuh rasa tanggungjawab dan kasih sayang itu. Ya Allah, betapa pilunya situasi itu sehingga merenggut ketenangan anggota bomba tadi.

Itu lah dia kasih sayang seorang ibu. Walau dalam keadaan bertarung nyawa dan menahan kesakitan, masih tidak melupakan tanggungjawab sebagai seorang ibu...menyusukan anak di saat-saat akhir hidup nya. Subhanallah...

**Sedih sangat nie…sampai rasa sebak yg amat sangat dalam dada…betapa besarnya kasih sayang seorang ibu tadi walaupon ketika berada di hujung nyawa tetapi masih sempat menyusukan si kecil sebagai ingatan terakhir buat dirinya sebelum mengucapkan "selamat tinggal anak ku...ibu pergi dulu ye sayang".

***********************************************************************

Pagi2 lagi airmata ini dah mengalir laju membaca artikel ini yang di temui di facebook...
Artikel asal di sini... ternampak diwall di share oleh salah seorang teman facebook ku...

Kasih seorang ibu hingga ke akhir hayat...
Ya Allah... aku tak mampu nak huraikan...:'(

p/s: Selamat hari lahir untuk cha@syasya@shahida...:) Semoga hidup sentiasa dirahmati Allah s.w.t dunia dan akhirat...serta bahagia dunia dan akhirat...

Cha adalah kawan alam maya...tapi...dekat di hati... YM dan telefon menjadi penghubung...tapi ikatan yang terjalin seolah2 hari2 bersua muka... terima kasih cha...untuk segala2nya...:) terima kasih for being my friend... sentiasa ada... susah dan senang kita... sentiasa berkongsi rasa... dan minta maaf semua salah dan silap kita...terkasar bahasa dan terguris hati...[macam hari raya pulak...:D]



6 Comment (s):

  1. uiii baca dua2 entry ni menangis. nangis sedih satu, nangis terharu satu. t/kasih buat entry utk kita. apa kita ada, kita kongsi. tak ada kita diam2 aja.

    ReplyDelete
  2. Salam..

    Lama Kak Nida tak singgah sini..

    baca n3 di atas tiba2 hati jadi sebak... sungguh menyayat hati

    ReplyDelete
  3. salam... sy amik link n share kat fb n blog sy...

    tq

    ReplyDelete
  4. salam..saya memang menanges baca entri ni...lagi wat saya terasa,sebab saya pun ade ank kecik..br 4bln...mmg xley nk byg camne..kasih syg ibu mmg tak ternilai...tak sanggup nak bc kali kedua..sedih sgt..

    ReplyDelete
  5. salam..sya tengah dok cari vitamin shaklee untuk ibu yang menyusukan..terbaca article ni kat blog awak..mencurah2 air mata..sedeyhnye...perjuagan seorang ibu untuk anaknye...kalau saya ditempat beliau belum tentu saya mampu melakukannya..

    semoga rohnya dicucuri rahmat...aminn

    ReplyDelete

Thank You For Leaving a Comment to Me...

 
Copyright © Whitey Mommy™