Hasil seni dan reka bentuk adalah berbayar dan hakcipta Whitey Mommy.
Sila hubungi saya di whiteymommy@yahoo.com untuk sebarang pertanyaan dan tempahan.
Anda TIDAK DIBENARKAN SAMA SEKALI untuk mengambil/menyalin/menyimpan
mana-mana bahagian hasil seni dan reka bentuk yang telah saya hasilkan TANPA KEBENARAN!

Kenapa Saya tak Berdomain???

Teringat soalan yang ditanya oleh Edriena Hazelina hari tu... hehehe saya suka sesuatu yang mempunyai label... contohnya kalau warna pink... memang saya nak warna pink je.... contohnya baru2 ni saya ada wat pembaharuan email saya ...tukar kepada Whitey Mommy punya label... jadi sepatutnya boleh la tukar kepada whiteymommy.com

Opps... jangan silap ya...saya bukan iri hati kat sesiapa yang pakai domain... ini sekadar bercerita dan meluahkan pendapat saya sahaja... saya pun ada domain okay... tapi saya tak pakai kat mana2 blog... huhu dulu ada pakai untuk personal blog... tapi... saya tak teruskan pakai...selepas sebulan saya stop... kenapa saya stop???

Sebab persoalan ini timbul dibenak kepala saya ni...
Andai kata saya meninggal, macam mana dengan blog??? sedangkan blog yang saya create ini adalah untuk tatapan Khalis dimasa hadapan... Kita tak tahu bila kita akan meninggalkan... [isu ini juga pernah diutarakan oleh kak Farra] Domain ni perlu di renew setiap tahun kan... kalau dah expired blog itu tak akan boleh di access lagi... sedih juga bila kenang pasal ini... tapi rasanya saya perlu ambil langkah kan...

Saya better guna blogspot... memang nak sangat guna domain... tapi... itulah yang saya fikir... jangan ada sesiapa kecik hati ke apa dengan entry saya ni... sekadar sharing je... bukan nak kondem sesiapa ... cuma itu yang saya fikir...

tapi mungkin kalau umur saya panjang...dan Khalis pun dah pandai selok belok tentang blog bagai ni... saya akan cuba belajar untuk Hosting pula... itu pun jika saya masih kekal dengan dunia blogging dan bisnes online ni... Insyaallah...

nampak sangat saya ni memang takut nak ambil risiko... kuikui...

9 Comment (s):

  1. Salam..
    ouh sy tak tahu domain tu apa tapi saya tahu ia kena bayar..apepun selamt tahun baru kak sha=)


    sayangnya tak dapat tengok video kegemaran Khalis..

    ^^

    ReplyDelete
  2. sha,

    kakyong pernah juga terpk tentang tu..
    so kena buat back up la... I mean beritahu seseorang yg kita percaya & tahu hal ehwal blog ni..

    Selamat tahun baru.. semoga tahun ini memberi lebih semangat..

    ReplyDelete
  3. @kakyong
    terima kasih kak yong..selamat tahun baru juga...:) tu la...dalam family... sha anak tunggal... hubby pun tak pandai pasal bloggin ni... rasanya kalau nak pakai domain... kena tunggu Khalis besar dulu... huhu kalau tak memang tak de sape la yang tahu...:)

    ReplyDelete
  4. @Dawia Honeyputri ✿
    terima kasih dawia... sama la juga dengan dawia... :) video ABC tu... video tu daripada facebook... kalau akk yang login je baru nampak...

    ReplyDelete
  5. Salam.. Selamat Tahun Baru utk Sha.. Kak Nur pun tak terfikir tentang isu domain yg kena direnew setiap tahun tu.. Sha ni suka berfikir jauh ye.. bagus2..

    ReplyDelete
  6. @nba-Nur
    wasalam... terima kasih kak nur... sha ni terlalu banyak memikir...:)

    ReplyDelete
  7. teringin juga nak berdomain, tapiii blm ada rezeki dan lbh selesa dgn blogspot.

    ReplyDelete
  8. hihi akk dah berdomain..org ckp kalo tknk pakai domain pun elok reserved nama whitteymommy tu nanti dah glemmer org lain sambar kan sha jugak melepas..kan elok sha dah beli domain awl2 walo pun tk guna!

    ReplyDelete
  9. kita serupa ... sama tujuan berblogging

    ReplyDelete

Thank You For Leaving a Comment to Me...

 
Copyright © Whitey Mommy™