Hasil seni dan reka bentuk adalah berbayar dan hakcipta Whitey Mommy.
Sila hubungi saya di whiteymommy@yahoo.com untuk sebarang pertanyaan dan tempahan.
Anda TIDAK DIBENARKAN SAMA SEKALI untuk mengambil/menyalin/menyimpan
mana-mana bahagian hasil seni dan reka bentuk yang telah saya hasilkan TANPA KEBENARAN!

Penutup Tahun 2010: All About Khalis

Setahun lebih Khalis hidup di dunia ini... semoga Allah panjangkan umur saya untuk menjaga Khalis... sehingga dia dewasa dan melihat Khalis hidup bahagia... amin... dan semoga tahun depan adalah tahun yang maju untuk kami sekeluarga ...

Perkembangan Khalis selama setahun ni... tersangat la cepat... terkadang tu setiap hari nak kena learn new things about Khalis... tapi walaupun berubah... saya pahamla apa yang dia minta walaupun bercakap dalam bahasa dia...

Tentang Khalis:
Kalau tengok saya sedih atau nangis... dia mesti nangis juga... dan bila tengok muka Khalis sedih.. hati saya menjadi bertambah runtun... Bila saya nampak perkara itu terjadi... bila mana saya nak menitis air mata... saya mesti akan kalih kan  pandangan saya... biar Khalis tak nampak... tapi biasanya kalau air mata menitis... Memang Khalis akan pandang saya... this is the beautiful bonding between mother and child...:') Sebab itu saya kena jadi kental... supaya anak saya kental...:)

Khalis memang amat suka dengan laptop... dah pandai on off lappy [baru setahun tu umurnya] dan terkadang buat aksi... macam saya sedang menaip kemudia gerak2 kan mouse... how cute la Khalis... bila saya tergelak... Khalis pun tergelak... comel...

Suka makan buah mangga, betik, epal, ciku, pisang [ini yang biasa dibeli oleh babanya kat pasar borong Selayang ] kalau asal namanya buah memang Khalis akan bedal semua la... ini sebab masa saya pregnantkan Khalis memang suka sesangat makan buah...terutamanya rambutan... 1 kilo sehari memang wajib... kalau lebih lagi suka...:)

Khalis memang senang makan sayur... sayur yang paling Khalis suka... sawi, brokoli, bayam, bunga kubis, carrot. Kalau dapat makan ni... memang terkadangnya tak nak makan nasi...nak makan sayur je... haish...vegetarian pulak Khalis ni... hehehe terkadang kalau saya risau dia tak nak makan nasi... kena masak bubur dengan sayur cincang disertakan dengan lauk cincang... barulah semuanya sebati... :)

Bab lauk pulak... memang memilih yang amat... huhu mau makan ayam sahaja... memanjang... daging okla... accept juga... udang memang peberet...siap suka ratah lagi sama sayur... kalau ikan... dari jauh lagi kalau nampak ikan... pandang nasi pun macam nak tak nak je... huhu... tapi kalau lapar makan juga... jangan memilih sangat nak oi... huhu semua makanan kena makan... tapi kecik2 dah pandai memilih, harap besar nanti tak lah memilih ya...:)

Khalis ada juga sedikit sifat cerewet... kalau suap nasi atau minum air... tertumpah kelantai... lagi kita tak lap... lagi tu la mulut dia bising...dan tangan tunjuk suruh lap... huhu cerewet sangat... kalau dia sepah rumah... seluruh rumah dah jadi hingar bingar... ha... itu tak pe...bila kita kemas balik dia pun sepah lagi... sampai dah tak nampak rupa...saya nak kena pergi beli kotak...simpan semua benda yang ada kat ruang tamu ni dalam kotak...biar lapang... kuikui...tapi mesti lepas tu dia akan tala ke laptop pulak... Khalis2...

Pantang dengar muzik... badan dah mula joget2 comel giler... dengan bontot je yang gerak.. terkadang memang tergelak2 saya dibuatnya...Suka benor dia dengan lagu justin biebir tu...

Kalau pasang MP3 Al-quran... dia akan tersenyum je sepanjang masa... ya la orang kata baby ni faham dengan bahasa Allah ni... hm... azan pun begitu... kalau dengar azan...dia akan datang kat saya pastu ketuk2 bahu ke badan ke... agaknya suh dengar dan sambil mulut dia berbunyi la macam nak azan... hm... rasa macam nak menitis air mata bila tengok gelagat dia... Allah makbulkan doa saya setiap kali solat setiap kali menyusu...supaya Khalis menjadi anak yang soleh, pintar, baik dan bahagia dunia serta akhirat...

Khalis paling gemar tengok iklan tv...siap boleh tahu bunyi iklan yang dia suka... kalau tang iklan yang dia suka tu tersiar... duk dalam bilik pun boleh keluar jenguk tv...haish... ini lah budak2 zaman sekarang...

ini yang saya nak highlightkan untuk Khalis tatapnya bila dah besar nanti... Insyaallah... lepas ni...nak kena report laporan bulanan la pulak... huhu... kena catat setiap bulan Khalis punya ceritera... bila dah besar mesti dia akan tersenyum melihatnya...:) sekarang pun kalau tengok gambar dia masa kecik2... mesti sibuk nak tengok ulang2... sambil mulut cakap... bi bi bi... pandainya la... hehehe...

Selamat tahun baru semua... semoga tahun hadapan semua impian anda akan tercapai... dan hidup sentiasa diberkati oleh Allah s.w.t Amin... nak kena buka buku baru dan beli pen baru dah...:) ngeh2 ke dah standby? ;p

5 Comment (s):

  1. selamat tahun baru sha..kenangan yang paling membahagiakan adalah melihat anak membesar di depan mata kan..

    ReplyDelete
  2. Gembira membaca entri Sha tentang anak kesayangan.. Tentu bila Khalis besar dan baca entri ni, dia akan menghargai Sha selayaknya..

    ReplyDelete
  3. @aku mama chami
    betul kak rima... :) tengok dia membesar depan mata...:)

    ReplyDelete
  4. @nba-Nur
    Insyaallah kak nur...:) semoga Khalis akan jadi anak yang soleh... amin...

    ReplyDelete
  5. semoga khalis membesar dgn sihat & cergas.. amin!!

    ReplyDelete

Thank You For Leaving a Comment to Me...

 
Copyright © Whitey Mommy™