Hasil seni dan reka bentuk adalah berbayar dan hakcipta Whitey Mommy.
Sila hubungi saya di whiteymommy@yahoo.com untuk sebarang pertanyaan dan tempahan.
Anda TIDAK DIBENARKAN SAMA SEKALI untuk mengambil/menyalin/menyimpan
mana-mana bahagian hasil seni dan reka bentuk yang telah saya hasilkan TANPA KEBENARAN!

Pergi Sini Emo... Pergi Sana Happy... Pergi SInu Sedih...

Selepas habis design dalam pukul 3 tadi... ada lah saya wat blogwalking ke beberapa blog... bestnya baca cerita2 mereka... ada yang sedih.... ada yang emo... ada yang happy... mereka seakan2 bebas nak taip apa apa aje... nak cerita apa2 aje...

Saya pulak yang termenung sendiri... kenapa la saya tak macam mereka... hati ni memang nak bercerita segala2 benda tapi banyak hati yang perlu dijaga... kekadang kita sebagai manusia ni... perlu juga tempat meluah perasaan yang terpendam secara langsung ataupun secara tidak langsung...

Orang lain bebas meluahkan apa saja... tapi... kalau saya yang meluah kan apa2 sahaja... gi mana ya? mesti ada yang akan kecik hati... ada yang akan marah2... tak pun ada juga yang akan sumpah seranah... mesti ada punya la... huhu... fikir2 balik... untuk apa saya berblog... selain mencari side income... nak juga merasa bestnya blogging kan... nak bercerita pasal Khalis... saya memang tak pandai sangat nak catat every moment dengan dia... sebab kalau saya bercerita mesti berjela2... tapi... otak saya fresh lagi ingat setiap perlakuan dia since dia lahir...

Kita bercerita then ada orang bagi feedback yang membina, yang secara langsung akan menaikkan semangat kita... akan memberi keyakinan pada diri kita... tapi... saya sendiri rasa kosong juga kekadang... rasa macam no body cares... mungkin itu mainan perasaan... ataupun stress??? nak tenangkan diri macam mana... tu pun saya tak boleh nak setel lagi konflik dalaman diri saya... adakah saya tak mature enough???

Kalau nak cakap tak mature... tak kan la sampai boleh ada anak kan... tapi bos tempat kerja saya dulu selalu kata " hey... you dah nak ada baby dah... tapi i tengok perangai you still budak2 woo..." kekadang rasa best.. kekadang rasa macam sikap itu akan membawa kepada orang akan salah paham dengan saya... kalau sesiapa yang kenal lama tahu la saya macam mana... saya sebenarnya tak pernah grown up...i mean dari aspek handle masalah dalaman...

Kepada kawan2 blogging semua... memang best baca cerita2 korang... santai bersahaja... dan datang dari perasaan yang sebetulnya... saya kalau boleh nak juga buat macam tu... boleh ke??? :)

9 Comment (s):

  1. whitey mommy mesti boleh!!!!! paling penting, jangan amik pusing mereka yg tak berpuas hati itu... ber blog lah demi kenangan kita...

    i berblog sebab i takut one day, i akan hilang ingatan... mana la tau kan...

    ReplyDelete
  2. boleh je sya...mulakan sikit2...tapi kalo malu nk bg semua org baca....maybe boleh buat satu blog yg open to invited readers only...or just buat blog suka2 utk diri kita sendiri, kita je boleh baca blog tu....just nk lepaskan apa yg terbuku kat dlm tu....anggap mcm diary lah....

    ReplyDelete
  3. @desperate mama
    Terima kasih sis... hehehe bersemangat ni...ngeh2...:) tu la takut juga kan... kita tak tahu ... kalau hilang ingatan macam mana...

    ReplyDelete
  4. @honeyvsbee
    hehehe kak bee... nanti sha kena hantam...:p

    ReplyDelete
  5. @Ogy
    Caya lah... hehehe kena cuba ni... dah ada dah akk... tapi tak taip2...:p

    ReplyDelete

Thank You For Leaving a Comment to Me...

 
Copyright © Whitey Mommy™