Hasil seni dan reka bentuk adalah berbayar dan hakcipta Whitey Mommy.
Sila hubungi saya di whiteymommy@yahoo.com untuk sebarang pertanyaan dan tempahan.
Anda TIDAK DIBENARKAN SAMA SEKALI untuk mengambil/menyalin/menyimpan
mana-mana bahagian hasil seni dan reka bentuk yang telah saya hasilkan TANPA KEBENARAN!

Rasa Bersalah...

Sampai saat ni... saya rasa tak boleh tidur lagi... rasa bersalah sesangat dengan Khalis... saya nangis... dia pun nangis... Khalis sekarang suka sangat kutip benda2 kat atas lantai lepas tu masuk mulut... kekadang saya leka juga duk mendesign [ini saya rasa amat bersalah... bersalah yang amat... air mata tak abis lagi ni... tapi nak taip juga sebab saya tak boleh nak design langsung...

Dalam pukul 11 malam tadi... Khalis kutip kat atas lantai... padahal masa tu baru je lepas saya suap nasi... saya tak expect Khalis akan kutip apa2 lagi dah... sebab perut dah kenyangkan... tetiba hati ini tergerak nak pandang dia... saya pandang... dia macam tengah mengunyah... Khalis pandang saya sambil senyum... saya terus terpa pada Khalis... apa lagi korek la mulut dia...

"Ya Allah... Khalis...apa Khalis makan ni???" dia boleh senyum lagi... saya buka mulut dan tengok... kupu2 kat dalam mulut Khalis...serius... badan saya menggeletar... air mata terus bergenang...takut... bukan takut apa... tapi takut apa2 akan effect Khalis... semua ni salah saya... saya yang leka... walau pun seminit Khalis begitu cepat... :( ... Saya terus menangis sambil cakap2 dengan Khalis... bila Khalis tengok saya menangis... dia pun mula la... teresak2... saya peluk cium Khalis dengan rasa yang amat2 bersalah...saya cuai...Khalis kecik lagi... sepatutnya saya jaga dia...Hampir sejam saya peluk cium Khalis... dalam hati tak yah nak cakap... berdoa supaya tak jadi apa2 dengan Khalis...

Khalis menangis cemik2 muka dia... comel...tapi hati saya mengigit2 bila tengok dia menangis... saya memang nangis teresak2 la... tangisan saya tu yang wat Khalis menangis...saya sedih sesangat... kupu2 tu saya keluarkan...dan basuh mulut Khalis... muka Khalis cemik2 tapi dia tak meraung... saya peluk dan cium dia dengan rasa yang amat2 bersalah...

Orang yang betul mengenali saya akan tahu ... kekadang saya terpaksa juga melakukan perkara yang saya tak suka... Saya rasa macam tersasar dari niat saya masa saya nak berhenti kerja dulu... niat saya adalah untuk menjaga Khalis dengan baik... tapi...

"Khalis... ibu sayang sangat kat Khalis... Semoga anak ibu sihat selalu... Ya Allah... air mata ni tak berhenti mengalir..."

17 Comment (s):

  1. sabar ye mommy..budak2 mmg la..mmg suke masukkan bende dalam mulut..jangan salahkan dr sendiri mommy..

    ReplyDelete
  2. insyaAllah sha...khalis tak ada apa2 tu. jangan sedih2 ok~

    ReplyDelete
  3. biasalah..budak-budak tengah membesar kan...dia nak teroka benda-benda baru

    ReplyDelete
  4. Sha...
    Insya'Allah xde apa² pada Khalish..
    Lumrah budak² sedang membesar...
    Apa yang dia lihat, jumpa, pegang... mesti nak ekplore punya..... dia sedang belajar dan memahami sesuatu...
    Kita sbg ibu kekadang x dapat nak jangka apa yang akan anak² lakukan walaupun baru lepas pandang sesaat... Anak lagi cepat dari kita... Kita sebagai ibu cuba buat yang terbaik untuk anak dan berdoa agar dijauhi dari perkara² yang diingini...

    ReplyDelete
  5. is it happen when you are so focus to complete my blog .. i feel guilty too.
    .. hope everything okay. I believe khalis is a good boy, dia mengutip bukan sbb dia lapar tapi sbb naluri kanak2 suka meneroka & mencuba .. itu tandanya khalis anak yg bijak. But, yes i agree with you, kena tgk2 kan juga .. Untung Khalis ada mommy yg sanggup berkorban kerjaya untuknya ..

    ReplyDelete
  6. budak-budak nak membesar menjadi cerdik mmg begitu sha, hope Khalis tiada apa-apala. cikOni sama je, sampai tahap kita fikir, cikOni kalau nak tahu benda baru memang dia akan masuk mulut, alhamdulillah setakat ni semuanya berjaya dikeluarkan semula dan dia tidak telan. memang kena tengok selalu, lagi-lagi benda-benda kecil yg boleh dia capai.

    ReplyDelete
  7. sabar lah sha, budak2 mmg mcm tu, pantang jumpa smua menarik pd mata dia..

    ReplyDelete
  8. Sha , memang baby akan kutip apa saya masuk mulut dari yang benar hingga yang sekecil-kecil benda . Kita pun kekadang tak dapat monitor diaorang 24 jam . Akak yang anak ramai ni pun face the same problem before . Anak akak dulu penah kutip lipas masuk mulut . Tapi nasib baik kami sempat tengok . Apa yang kita boleh buat ialah pastikan incident tu tak berulang . Bukan senang nak jadi seorang ibu yang perfect .

    ReplyDelete
  9. @mama rifQy
    Hm... tak tahula nape sis...rasa bersalah...sampai saat ni pun masih terasa lagi...:(

    ReplyDelete
  10. @Izan Ishak
    Terima kasih kak izan...:( rasa bersalah...

    ReplyDelete
  11. @Rizziela
    Hm... tu la sis... agaknya saya ni yang tak cepat kot...sepatutnya saya peka kan...

    ReplyDelete
  12. @NINIE
    Macih ninie... bagi semangat... sha tak de mood... huhu tapi tetap nak kena wat kerja kan...

    ReplyDelete
  13. @ME
    No la akk...:) masa tu blog akk dah setel dah... saya baru lepas suap khalis makan... pusing sekejap je pandang laptop... tetiba... tgk dah ada something dalam mulut dia...
    terima kasih akk.. huhu...

    ReplyDelete
  14. @Kenangan SKPT2
    betul akk... bukan senang nak jadi perfect mom...nak kejar banyak benda dalam satu2 masa...

    ReplyDelete
  15. Ha'ah sha. BB mmg mcm tu. Suka kutip n mkn bnda dr lantai. Mcm Isyraf ms bwk gi mandi laut Selasa lepas. Tgh mandi laut, tgk apa bnda la dia tgh dok kulum dlm mulut. Rupa2nye batu laut. sib baik xtelan. Dia cuma kulum2 sbb sdap rasa masin air laut. kalo x?

    ReplyDelete

Thank You For Leaving a Comment to Me...

 
Copyright © Whitey Mommy™