Hasil seni dan reka bentuk adalah berbayar dan hakcipta Whitey Mommy.
Sila hubungi saya di whiteymommy@yahoo.com untuk sebarang pertanyaan dan tempahan.
Anda TIDAK DIBENARKAN SAMA SEKALI untuk mengambil/menyalin/menyimpan
mana-mana bahagian hasil seni dan reka bentuk yang telah saya hasilkan TANPA KEBENARAN!

Hanya Diri Sendiri yang Tahu

Gambar sekadar hiasan
Salam Maal Hijrah kepada semua kawan2 dan juga pembaca blog saya ni... Semoga tahun baru ini membawa keberkatan dan apa yang dihajati akan tercapai... Amin...

Bagi saya dalam setiap insan... mesti ada rahsia tersendiri yang orang lain tak tahu... tak de sape2 tahu kecuali Allah... itu yang saya rasa terkadang ada benda yang tak boleh diluah... terutama dalam hal2 yang melibatkan hati dan perasaan orang lain....

Pengalaman banyak mengajar saya supaya menjaga percakapan, penaipan... supaya tidak menyinggung perasaan sesiapa... tapi terkadang... rasa tak adil untuk diri sendiri tau... kepuasan untuk diri tiada... apa lagi bila melibatkan pihak lain... tapi nak meluahkan... bimbang akan hilang kawan... ataupun menjadi bahan umpatan... ataupun... mungkin perhubungan yang baru nak mula, persahabatan baru nak terjalin...walaupun di alam maya akan terputus...

Jenis saya ni memang boleh hidup tanpa kawan... tapi saya suka berkawan dan saya memang cepat mesra dengan sesiapa sahaja walaupun baru berjumpa 5 minii [betul tak neeza?] Tapi saya ni cepat berkecil hati... tapi saya hanya boleh express pada orang yang rapat dengan saya... kekadang kalau berkawan baik pun masih lagi nak kena menjaga hati... bila saya tahu perangai sebenar kawan2 saya...

Anugerah daripada Allah... saya boleh rasa apa yang kawan saya rasa... tak tahu kenapa memang seringkali lah berlaku... terutama bila dah rapat... memang dia tak boleh nak sorok... melalui riak muka... terutamanya saya dapat tahu... even dia tengah tergelak2 macam tak ingat dunia... hehehe...siapa terasa sila angkat tangan...:p

Mungkin saya ada tak puaskan hati orang... Khususnya my customer kot... sebab tu saya rasa macam sekarang ni... sebab apa yang kita wat mesti akan dapat balasan... tambah2 sekarang ni...selalu saya dengar orang ungkapkan... "Allah bayar Cash" . Ini kah yang dinamakna bayar cash...

Saya tak berpuas hati... kat siapa nak mengadu... huhu My hubby dah... Ibu Aqil dah... Mommy Pinky belum lagi... Neeza pun belum lagi... huhu... kan cakap kat sini kecik hati pulak... :)

11 Comment (s):

  1. Kadang2 hati agak terluka sebab nakkan org lain bahagia..

    ReplyDelete
  2. Salam maal hijrah mommy! ..

    betul tu..tk semua ape yg terbuku di hati blh kita luah kan..hya allh yg maha mngetahui kan..

    ReplyDelete
  3. nape pulak nih Mommy!hehehe..cter laaa

    ReplyDelete
  4. @nba-Nur
    betul kak nur... huhuh kekadang nak menjaga hati orang... sebab kita dah tahu perangai dia camtu... huhu

    ReplyDelete
  5. @Farra Dhelina
    Salam Maal Hijrah kak farra.. tu la kak farra... lebih baik pendam daripada timbul masalah lain kan... masalah dengan diri sendiri tak pe...kalau masalah dengan orang lain... susah kita nak cakap...even kita dah minta maaf pun... kekadang tak semuanya memaafkan dengan ikhlas.. kekadang perkara2 itu leh jadi cerita berbangkit... kan...

    ReplyDelete
  6. selalunya... kalau kita tak puas hati dgn org sblh, kita tulis dlm personal diary (hanya kita seorang sahaja yg tahu kewujudannya) :D

    ReplyDelete
  7. kenapa ni WM? umidanish buat kamu bersedih kah? (uik terasa le pulak,ekekeek) jgn sedih2. banyakkan bersabar.. mana tau semua tu ada hikmah yg lagi baik utk kita.. =)Chaiyok

    ReplyDelete
  8. MACIK..kadang2 kite perlu luah jugak...jangan simpan2...yang pasal ilmu titan (nak tahu ape titan ?) baca novel ketika cinta bertasbih..
    saya setuju sangat2...
    bout me even saya baring sebelah khalis, tengok macik masak kat dapur dengan muka selamba pon macik bley tahu ape yang saya rasa...anugerah allah pada macik...
    pasal dalam blog...macik insan biasa yg perlu mencari rezeki bagi membantu suami untuk jaminan ekonomi rumahtangga yang lebih kukuh...
    teruskan...pray to god and luahkan pada NYA yang lebih mengetahui...

    saya dh wat draft tok rearrange blog saya....nanti saya email k...

    ReplyDelete

Thank You For Leaving a Comment to Me...

 
Copyright © Whitey Mommy™