Hasil seni dan reka bentuk adalah berbayar dan hakcipta Whitey Mommy.
Sila hubungi saya di whiteymommy@yahoo.com untuk sebarang pertanyaan dan tempahan.
Anda TIDAK DIBENARKAN SAMA SEKALI untuk mengambil/menyalin/menyimpan
mana-mana bahagian hasil seni dan reka bentuk yang telah saya hasilkan TANPA KEBENARAN!

Saya pun Blogger juga....

Macam biasa setiap pagi saya akan bangun dan cek email... sebab order dari customer biasanya akan wat saya tersenyum lebar... ada a few email yang send kriteria dan ada e few email yang minta no akaun untuk buat bayaran... dan email dari kak lieyna yang puas hati dengan template yang saya design... Alhamdulillah...
gambar sekadar hiasan
Saya buka spam... ada email dari seorang blogger dan juga customer saya yang kecewa dengan entry saya... Setiap entry jika menyentuh tentang bisnes saya... adalah sebagai info untuk bakal yang order... sebab saya khuatir dan bimbang ada yang tak paham dengan saya punya term and condition. saya wat entry dalam keadaan relax melainkan kalau saya nyatakan rasa kecewa atau marah... saya bukan jenis manusia yang suka maki2 orang... kalau ada customer yang membacanya... biasanya kalau tak puas hati ke kecik hati ke...saya terus cakap direct kat customer tu... bukan apa... supaya orang tahu perasaan saya... saya tak suka pendam2 perasaan. Melainkan saya tak pasti tentang sesuatu dan nak bertanya pun takut menyimbah minyak dalam api... saya mungkin akan menulis entry secara kias tapi didalam tu saya akan menyatakan perasaan saya kecewa ke terkilan ke... kecik hati ke... tapi saya tak kan mention sebarang nama... 

Saya pun seorang blogger kekadang nak juga sampaikan info secara general... bukan nak fokus kepada sesiapa... itu bukan cara saya... kalau tak puas hati atau apa...saya akan hantar email... dan jangan risau yang PALING penting... saya tak kan publish nama atau link orang sesuka hati untuk tatapan umum.... biarlah entry itu sekadar entry dan orang tak tahu siapa yang saya maksudkan... melainkan orang itu sendiri yang buat entry untuk saya... dan tinggalkan komen yang menjuruskan kepada dirinya...

Memang kita tak kenal... dan saya amat berkecil hati... istighfar panjang saya pagi ni bila baca email... salah kah saya? padahal entry itu memang tak de kena mengena... just info secara general dan menceritakan pengalaman saya dalam mendesign template... saya pernah buat refund kat seorang customer disebabkan kesilapan saya sendiri tak letak Term and conditions pada waktu itu...

Tak tahu kenapa air mata terlalu murah pagi ni... rasa macam nak menjerit... kenapa orang selalu salah paham dengan saya... blogger2 mesti kata saya ni jahat... suka cari gaduh... tapi kat mana lagi saya nak luah kalau tidak kat blog? tolong la baca entry tu baik2... mungkin entry tu publish secara kebetulan peristiwa itu terjadi... tapi saya tak de niat nak melenting atau nak minta teman2 blogger saya maki2 orang... dan saya paling yakin... my blogger friends merangkap my readers bukan jenis yang maki orang...:( kenapa nak cakap macam tu... saya tak pernah terfikir pun sampai macam tu...

sungguh kata kita tak pernah kenal mata hidung... tapi kenal di alam maya pun boleh dianggap sebagai kenal juga... dan saya minta maaf kepada semua yang pernah tersentap dengan entry saya... Saya pun maafkan semua salah orang lain jika ada yang berasa bersalah dengan saya ... saya tak nak menambah apa2 dosa... saya blogging ni nak cari rezeki dan juga sebagai medan untuk meluahkan perasaan pada my little prince dan juga perkara2 tertentu yang berlaku dalam hidup saya... tak de nak sentuh mana2 sentimen.... apa pun saya minta maaf... atau saya perlu tutup dah blog saya ni? :(

32 Comment (s):

  1. owh... jangan tutup!!!!!

    jangan biarkan kata-kata orang yg tak paham kita buat kita menghentikan apa yang kita suka buat.....

    jgn sedih-sedih.... cepat pergi peluk khalis..... mesti akan rasa lega...

    ReplyDelete
  2. aihh saya baca pun trut tersentuh...

    jgn sedih2 ye sha, anggap apa yg berlaku sebagai pembakar semangat utk jadi yang terbaik dan yang paling penting jgn tutup blog ini tau...

    ReplyDelete
  3. sabar...

    biasala kan kalau ade yg tersentap even bukan ditujukan ke dirinya..tp nak wat camne kalau secara kebetulan. kita xleh nak puaskan ati semua org.

    kuatkan semangat

    ReplyDelete
  4. Mommy merepek apa ni?! sampai nak tutup blog sbb benda remeh temeh gitu.. mommy tau kedudukan mommy dimana & apa tujuan asal setiap ENTRY 2 ditulis.. kalo msh ada yg suka buat andaian sendiri.. biarkan mommy.. sbb Allah hanya akan memandang NAWAITU mommy.. NAWAITU mommy sewaktu menulis & apa tujuannya.. Allah tak akan memandang ANDAIAN hambanya tetapi NAWAITU setiap hambanya..

    ReplyDelete
  5. oit, jgn tutup!! nnt aku lak kecik ati..huhuh

    rilek ar, weyh. tenangkan fikiran. Ambik cuti xpe, jgn tutup terus~~

    ReplyDelete
  6. hmm jgn biar perasaan menguasai diri. skrg akak kecewa, akak nk tutup blog, kami sbg pmbaca lg kecewa klu akak tutup blog nih, sbr la kak. kesabaran itu psti mngundang kemanisan 1 hari nanti..

    ReplyDelete
  7. macik xyah susah2 hati deh...wat jerr pe yg macik nk wat jnji happy...sebab die tersentap la die email macik tu...hikhik

    hei 0rg kmpg!!!jgn maen2 dgn nisha ni...kome x teng0k lagi nisha ni gaduh dgn cust0mer kat sushi king dulu...sape nk tau try la teng0k...cari pasal//

    l0ve u f0rever macik!!

    ReplyDelete
  8. @desperate mama
    Dah peluk cium dah... alhamdulillah... lega sikit dah... huhu...

    ReplyDelete
  9. @Chocolattehouse
    Huhu terharunya... terima kasih zilla... saya kot yang cepat emo... tapi kecik hati la bila orang tuduh macam2 padahal tak de kena mengena pun...:(

    ReplyDelete
  10. @Wife Mr.Em~Ibu Mr.Aqil
    Merepek dipagi buta.. saat mata terbuka membaca email yang membuatkan hati terluka ibu... jadi terasa nak merepek yang bukan2 belaka...:P

    ReplyDelete
  11. @Mommy Pinky
    Uiks... ada pun... haype... jadi silent reader je ke... ingatkan tak kan komen entry ni... hehehehe akhirnya komen juga...:P

    ReplyDelete
  12. @suffer8zine
    amboi sokong nampak... kroni ek? pfffttt....:P

    ReplyDelete
  13. @dya adriza
    Insyaallah... huhu sedih je akk rasa dya... huhuh... kekadang bila emosi mengawal tak boleh nak berfikir dengan waras...:(... akk pun memang jenis sensitif..

    ReplyDelete
  14. @Chicha$hanteQ hehehe... ha... tengok... orang ini memang tahu perangai saya macam mana... saya memang tak kan main belakang2... :P

    ReplyDelete
  15. Sabar Sha... kuatkan semangatmu sahabat (^.^)

    ReplyDelete
  16. ape masalah org tu senanye?

    tak paham. relax sudah.

    ReplyDelete
  17. bia je kak. kte wat ape kte nak~

    ReplyDelete
  18. sha..alahaii nape ni..jgn sedih2 ye..seorang yang tak puas hati, beratus2 lagi yg puas hati dan berbangga dgn hasil kerja sha tau..like me! ^_^..tetiba akak rasa nak blajar jugak camna nak buat sndiri..cunlah hasil kerja kamu! ^_^

    dont so sad ye..khalis cepat, pujuk mama. hiburkan mama!

    ReplyDelete
  19. alololo nape ni kak? jangan la sedih sedih. ignore je lah dia

    ReplyDelete
  20. jgn la krn segelintir manusia spt itu sha udah mau tutup.. x usah layan sha, adat berniaga, mmg ada org yg tak puas hati..dh nama manusia kan..apapun u can do it!

    ReplyDelete
  21. @Mawar Merah
    InsyaAllah... semoga allah kuatkan hati sha melah... huhu

    ReplyDelete
  22. @maCy
    sis... mungkin salah paham... atau salah baca ayat akk tu kot...:( ataupun perkara ini kebetulan berlaku sekali dengan peristiwa lain..

    ReplyDelete
  23. @mamalieyna
    Macih kak lieyna... Khalis memang suka hiburkan hati sha... telatah dia pun dah wat sha tergelak besar... tak pe....

    ReplyDelete
  24. @cik EPAL
    Adakah ini cik epal??? sambil kelip2 mata...:P
    entahlah sis... akk ni kot yang sensitip sangat... ajar sikit jadi kuat... supaya bleh tahan dengan semua komen2... :P

    ReplyDelete
  25. @marinahunny
    Huhuhu kejap je kecik hatinya... :( sha ni terlalu sensitip kot kak ina...hm... tapi entahla... kalo sesape baca email tu pagi2 pun rasa sentap juga... sebab saya tak de niat sampai satu malaysia nak maki sesape... YA allah...:( entahla akk... tak tahu dah nak cakap apa... bila ingat balik email tu rasa sedih sangat2... hanya allah yang maha mengetahui...

    ReplyDelete
  26. sama la akak berblogging pown sebab nak cari kawan n rezeki...nanti boleh ajak dorang singgah ke irsyads.com( x siap lagi) kalu xde kwn camana nak bisnes kan...

    sha gmbar atas tu cantik nak amik boleh?

    ReplyDelete
  27. TAk pela, banyakkan bersabar, ini satu cabaran dan dugaan utk lebih berjaya. Kita doakan orang tu berubah.. p peluk cium baby khalis supaya hati tenang dan boleh kembali berkerja dengan tenang dan bersemangat, jangan la tutup blog, ramai kawan2 kat sini bagi sokongan utk WM berjaya.. =)

    ReplyDelete
  28. tak terlayan karenah org ni sha. jadi diri sendiri je. dun wuri b happy >.<

    ReplyDelete
  29. sha biar jer lah....knk berjaya memang susah beb...dah berjaya nanti beru ramai orang puji2

    ReplyDelete

Thank You For Leaving a Comment to Me...

 
Copyright © Whitey Mommy™