Hasil seni dan reka bentuk adalah berbayar dan hakcipta Whitey Mommy.
Sila hubungi saya di whiteymommy@yahoo.com untuk sebarang pertanyaan dan tempahan.
Anda TIDAK DIBENARKAN SAMA SEKALI untuk mengambil/menyalin/menyimpan
mana-mana bahagian hasil seni dan reka bentuk yang telah saya hasilkan TANPA KEBENARAN!

Cerita Pasal Khalis bermula kembali...

Rasanya dah lama saya tak story morry pasal Khalis... bukan apa... HP saya rosak dikerjakan oleh Khalis. Dibaling2 tetiba skrin terus blank, dah tak boleh guna. Nak guna HP my hubby pulak... memorynya penuh. Hari ni saya dah clear memory HPnya jadi... dah boleh snap la gambar Khalis... tapi tu pun limit... masa my hubby ada kat rumah je boleh snap. Time pergi kerja tak de la... Khalis2 ... lepas ni kena simpan duit nak beli kamera digital la... senang nak ambil gambar Khalis dan pastinya gambar akan lebih cantikkan... pasang hajat dulu... eceh...
suka sangat tengok dia tidur... comelnya anak ku... ehehehe
Kepada kawan2 saya yang baru introduce... Muhammad Khalis Putra... my little prince ever... hehehe,,, macam popular benor gayanya... hehehe... My Khalis dah tembam sikit sekarang ni... umurnya dah 1 tahun 2 bulan... Khalis dah mula makan nasi orang dewasa. Saya dah mula bagi makan nasi dengan sayur lemak dan ikan goreng. Gulai ikan, gulai ayam semua saya dah ajar suap. Sebab Khalis tak nak makan nasi bubur lagi dah. Hari tu badan Khalis nampak sangat terlalu susut. Sebab dia tak nak makan nasi bubur. Rupanya dia dah nak makan nasi orang dewasa. Saya masak tapi tak pedas dan kurangkan garam. Setakat ni gula saya tak bagi lagi sebab Khalis terlalu aktif.

Takut kalau bagi gula... nanti bertambah2 aktif la... no cikedis no jajan... forever... itu yang saya akan disiplinkan Khalis... dan yang paling suka tengok bila Khalis suka sangat makan buahan... dulu Khalis tak suka pisang... sekarang pisang berangan sebiji dah hampir nak habis... Terima kasih untuk my bonda... Bila my bonda datang... Khalis agak berselera makan. Lagipun saya punyai banyak masa untuk masak. Sebab Khalis memang tak boleh nak berenggang dengan saya. Bila my bonda ada... bolehla dia tengok2 kan Khalis dan saya boleh masak.

Alhamdulillah... Khalis dah nak makan... Badan dia pun dah nampak perubahan... dah mula nak bina badan balik... ehehe... happy sesangat... Kalau dulu duk nak makan ubi kentang je... tapi aktif... mana tak susut badan. Sekarang malam2 mesti pau roti planta sebelum lelapkan mata. Kalau tak, berjagala sampai ke cerah. Selagi tak dapat roti planta dengan madu... dah jadi makanan kegemaran dia dah...

nampak lena dah tidur bila perut dah penuh terisi... makin tembam berbanding sebelum ni...
Gambar yang saya snap tak banyak masa ni... sebab memory tak clear lagi... sekarang dah clear... dah boleh ambil seberapa banyak gambar yang disukai... tak sabar rasanya nak memiliki Kamera digital... Insyaallah...

10 Comment (s):

  1. badan khalis dah naik sikit, baguslah.. nampak makin sihat! geram betul tengok gambar dia tengah tdo.. =)

    ReplyDelete
  2. Khalis!! Ibu mintak cium ckit.. Muahxx Muahxx!!!

    ReplyDelete
  3. Khalis dgn hairstyle barunya.. Cute dgn tembamnye lg.. Budk2 cecah setahun lebih mmg xnak mkn bubur lg kan Sha? Isyraf pun skrg mkn nasi org dewasa.

    P/s: Teringat dlu2 ms umur 4 thn, arwah nenek ajar mkn sambal belacan dgn timun. Giler sedap lah! (^.^)

    ReplyDelete
  4. @liyanaziz
    Dah tembam dah sikit... hehehe suka sangat tengok dia... berselera makan lauk orang dewasa...:))

    ReplyDelete
  5. @Shira Shafrida
    ya sis.. anak saya... dah lama tak bercerita pasal dia... hehehe

    ReplyDelete
  6. @Mawar Merah
    hehe...ha ah... mmg tak lalu nk mkn ns... adui la... mmmg susah hati sesangat...

    hehe sama la klau ramlah dengan belacan kita dengan sambal...:P

    ReplyDelete
  7. ooooh nnti dh ada camera digital, ambik pic khalish byk2 tau...akak suka...tembam nampk khalis ni..tmbh geram auntie tengok..nak cheeoum sket..muaaah! ^_^

    ReplyDelete
  8. a'ah dah tembam...erm memang 1thn 2 bulan umur budak2 nk cuba makanan lain selain bubur

    ReplyDelete

Thank You For Leaving a Comment to Me...

 
Copyright © Whitey Mommy™