Hasil seni dan reka bentuk adalah berbayar dan hakcipta Whitey Mommy.
Sila hubungi saya di whiteymommy@yahoo.com untuk sebarang pertanyaan dan tempahan.
Anda TIDAK DIBENARKAN SAMA SEKALI untuk mengambil/menyalin/menyimpan
mana-mana bahagian hasil seni dan reka bentuk yang telah saya hasilkan TANPA KEBENARAN!

Teringin Sangat2 Nak Belajar Melukis

Kenapa tetiba letak gambar adobe illustrator tu... Lately saya rasa macam teringin sangat2 nak melukis... tapi... satu je... TAK PANDAI dah puas pusing2 pen tool tu ... tapi tak juga jadi2 apa yang saya nak... Sungguh kagum dengan kak wansteddy... dapat lukis dolly yang cantik2... saya nak juga jadi macam Kak wan... bukan untuk pasarkan hasil artwork semata2 tapi... untuk kepuasan diri sendiri... dulu macam tak nak lukis... tapi dah lama2 rasa macam eager sesangat... ades... ni kes ikut hati ke apa?

Kak wansteddy ada ajar dah a few step untuk saya... teknik2 lukis yang saya minta la... tapi tak kan saya nak tanya kak wan semua... hehehe segan malu lagipun kak wan busy... mana la saya nak belajar... Insyaallah lepas ni boleh come out dengan template kartun2 yang beridentiti tersendiri macam kak wan dengan mata dollynya yang cantik itu... kalau tak percaya sila tengok header saya... hehehe... cantik bukan...

Apa yang saya nak buat...
  • Dolly baby,kanak2 lelaki dan perempuan, ibu bertudung, dan dolly baba...
  • Pelbagai posture kedudukan untuk semua dolly-dolly tersebut
  • Boleh lukis baju2 yang cantik untuk  semua dolly...
  • Boleh design template header yang cantik2... 
Banyak betul yang saya nak kan... berapa lama la masa yang perlu diambil untuk belajar semua ni... tapi mana nak belajar? hehehe harap jadi kenyataan semua ni... Insyaallah... disamping boleh tingkatkan kemahiran dan keyakinan... Maybe ramai customer yang akan order template yang bertemakan dolly... eceh... ini berangan ke apa?

P/s: Menyesal tak belajar melukis betul2 masa peringkat sekolah... kalau tak mesti dah masuk u amik kos designer ni... hehehe masa waktu sekolah... saya memang paling tak gemar dengan art... sebab tu kata orang... apa yang kita tak suka...suatu hari nanti kita akan suka tersangat2...

19 Comment (s):

  1. jelez ngan org2 yg reti buat sume ini..mw mmg tak reti..nak suh husband ajar...hurm..mmg takkan ajar laa..sbb die tau..me nih bukan jns yg penyabar..bile tibe part complicated..mula la me akan giveup!!

    ReplyDelete
  2. @mama rifQy
    Alahai sis... saya tak de la pandai ... serius... bertatih pun lum lagi... hehehe... bestnya husband sis pandai wat artwork...

    ReplyDelete
  3. Semuanya boleh Sha.. Pokok pangkal letak pada kemahuan kita & disertai dgn kesungguhan untuk belajar. Kak Nur yakin Sha boleh jadi pelukis yg hebat. Blog Sha ni makin hari makin cantik.. Suka bunga2 ros tu.. Memang kreatif!!

    ReplyDelete
  4. saya pun teringn nk belajar AI ni..dah lama install tp tak reti2 guna..baik photoshop jer..senang (w/pun tak terer mana sgt)

    ReplyDelete
  5. cayukkk sha...I'Allah satu hari nanti mesti boleh tu.... :-)

    ReplyDelete
  6. saya suka melukis, tapiii atas drawing paper la, guna watercolour. owh sungguh lama tak buat.

    ReplyDelete
  7. wa... terharu dgn entry ni. akk pn memula stat dsgn dolly tatih sndri sha. tnya kat org xde yg sudi melayan sudahnya guna ikhtiar sdri. yg pntg kita pratikkan dan gigih bereksplorasi. yup vector bolah kita download tp mencari originaliti dr kreativiti kita yg payah tu. moga biz sha terus maju. yg pntg jgn mengalah, teruskan usaha...caiyo2!

    ReplyDelete
  8. heheh den pon x reti guna ni kak, sikit2 je boleh la

    Terkini : Kura-kura comel

    ReplyDelete
  9. @nba-Nur
    Terima kasih kak nur... tunggu kak nur ni... bila la nak tempah template makeover dengan sha... eceh.. hihi

    ReplyDelete
  10. @ibu_Arifa
    Hehe tu la.. bila dah main2 dengan AI ni... rasa macam best... tapi tiap kali wat tak jadi seperti yang di kehendaki... hehehhe

    ReplyDelete
  11. @Chocolattehouse
    Thank sis... hehehe...nak coklat lagi la... tapi kali ni tak mo filling2... bila nak order pun tak tahu ni... hehehe

    ReplyDelete
  12. @cha
    Kita pulak memang tak pandai nak melukis cha... kalau dengan lappy ni boleh la sikit2 guna Ai tu... tapi serius... tak pandai lagi... cuma lagi better daripada atas kertas... kalau kertas... terus kaku... hehehe cha hebat...

    ReplyDelete
  13. @Wansteddy Tales
    Terima kasih akk... ni teruja dengan kak wan la ni... sebab tu rasa macam nak melukis... hehehe tapi bila pegang je pen tool.. macam kaku je... tapi macam kak wan cakap... bermula dari zero tu akan lebih banyak mengajarkan... kak wan hebat...

    ReplyDelete
  14. @suffer8zine
    sama la dengan akk am... hehehe... tak reti juga... tapi bila buka je Ai rasa macam berkobar2 semangat nak buat tu.... hehehe...

    ReplyDelete
  15. Salam
    Saya Amik Course Graphic Design
    Kalau Nak Belajar Ai Boleh je
    dah 6 Tahun Wat Benda Nih
    Contact: 013-4061 369
    Tempah Baju Murah

    ReplyDelete
  16. @tempah
    ye ke? nanti nak ajar macam mana? dengan YM ke? kena pergi kelas? hehehe...

    ReplyDelete
  17. hai,white mommy!!
    saya kenal blog nie dari kak irine..
    nice giler blog die..
    white mommy tak nak wat tutorial ke?

    ReplyDelete
  18. saya pun teringin sgt nak belajar...huhuhu..suka sgt tgk blog yg comel2 ni...

    ReplyDelete

Thank You For Leaving a Comment to Me...

 
Copyright © Whitey Mommy™