Hasil seni dan reka bentuk adalah berbayar dan hakcipta Whitey Mommy.
Sila hubungi saya di whiteymommy@yahoo.com untuk sebarang pertanyaan dan tempahan.
Anda TIDAK DIBENARKAN SAMA SEKALI untuk mengambil/menyalin/menyimpan
mana-mana bahagian hasil seni dan reka bentuk yang telah saya hasilkan TANPA KEBENARAN!

Tersentap, Menyentap atau Memang Sentap

Manusia ni kan punyai perasaan... memang tak kan lari dari perasaan sentap atau lebih dikenali dengan terkejut gitu... hahaha... actually dua tiga hari ni blogwalking sana blogwalking sini... terbaca la entry sana entry sini...

Ada juga terbaca kat sana sini... ok! aku ni cepat perasan... hahaha maafla kekadang orang tak cakap pasal aku pun aku nak terasa juga... tapi kalau cakap pasal aku lagi la aku terasa... [entah kenapa entry ni rasa nak mula cakap aku, aku pulak... macam best je kan... cakap aku2 ni...] ni kes tersentap ke apa ni?

Hahaha... aku wat bisnes online pun ada orang kisahkan... biasalah bisnes kan... tak kan la aku ni nak bagi servis free kat orang... atleast aku wat betul2 kerja... orang bayar... ke ada yang rasa apa yang aku charge tu tak setimpal? Aku cuba wat bisnes ni since aku dah tak kerja... boleh la cari side income walaupun secara sebetulnya bukan side income ya...tapi main income aku...

Kalau ada orang boleh wat free untuk korang... pergi je la kat orang tu... tak yah la nak kutuk bagai aku...walaupun dengan secara kiasan pada entry...mungkin bukan kata pada aku... tapi... setiap orang ada cara tersendiri nak cari duit macam mana... setakat ni aku tak rasa pun cara aku salah cari duit cara ni... even aku baca buku panduan pun... ini adalah salah satu cara yang terbaik...

Ada kepakaran yang tak berapa nak pakar... sambil tengok anak kat rumah... aku bersyukur... tapi jangan la duk perli2 orang macam aku ni... aku tak kacau pun hidup ko... serius... customer yang order dengan aku setakat ni pun aku tak pernah wat cincai boncai... tak tahula kalau ada yang anggap kerja aku cincai boncai ke tak komited ke... maaf la in advance... 

Tapi aku buat yang termampu dan yang tercanggih bagi aku ikut customer nak... sorry la... aku memang down la kalau terbaca benda2 macam ni... memang aku tak kuat... kalau nak ikutkan memang tak nak dah design... tapi... aku harus wat semua ni... nak cari duit untuk besarkan anak aku... tak kan la aku nak bagi free kan... sehari suntuk duk mengerjakan... tak kan nak bagi free... kalau ada yang bagi freekan..."wa memang salute la dengan lu"  cayalah...

Maafla jika ada bahasa aku yang terkasar... dan melampau batas... tapi... kekadang apa yang tersirat harus diluah... Actually hati ni masih terbuku... entahla... pahamla sikit perasaan orang, keadaan orang... jangan samakan dengan diri sendiri... 
sekian...

Rasa2 ini entry sentap tak?

9 Comment (s):

  1. sabar lah sis..biasalah tuh..jeles kot..hehehe..sabar ya :)

    ReplyDelete
  2. @aNnE
    eh2 tak pernah nampak adik anne ni... :) saje je meluahkan perasaan terbuku...:)

    ReplyDelete
  3. Kenapa ni Sha..? Siapa la punya kerja ni.. Kak Nur rasa Sha jangan peduli dengan orang2 yg dengki tu.. Yg penting customer Sha puas hati dengan hasil kerja Sha..

    ReplyDelete
  4. laa..nothing is free in this world my dear..dah jgn layan org camtu eh..gi siapkan design akak tu hahaha..jgn mare :p

    ReplyDelete
  5. dugaan ni sha,be strong k..have faith in whatever u do..

    i ada usul utk u.nanti i inbox k..

    ReplyDelete
  6. apa kes ni? sabar je lah mommy.. itu blom kot ada yg tuduh mommy curi customer owang lg.. kadang pk blk nak sentap2 ni wat pe.. tp manusia kn punya hati kecil.. Sabar jer lah.. Nk kata apapun katalah kte tau dimana kedudukan kte..

    ReplyDelete
  7. oooh dugaan tu..dugaan dalam hidup...dlm dunia ni mana ada benda free kan..masing2 ada cara nak cari rezki masing2..ni cara sha, harusnya org2 lain mengerti la kan...be strong k!

    ReplyDelete
  8. Sha kena kuat , pedulikan apa orang kata , janji kita cari rezeki cara halal . Dlm alam maya ni memang banyak bloggers yang ber'PHD'.

    ReplyDelete
  9. Sha jangan mudah patah semangat.. Anggap kritikan tu satu cabaran untuk terus maju.. So far akak tengok ramai customer Sha yang berpuas hati. Jangan sedih2 ye.. Tq sebab sudi jadi follower blog akak.. :)

    ReplyDelete

Thank You For Leaving a Comment to Me...

 
Copyright © Whitey Mommy™