Hasil seni dan reka bentuk adalah berbayar dan hakcipta Whitey Mommy.
Sila hubungi saya di whiteymommy@yahoo.com untuk sebarang pertanyaan dan tempahan.
Anda TIDAK DIBENARKAN SAMA SEKALI untuk mengambil/menyalin/menyimpan
mana-mana bahagian hasil seni dan reka bentuk yang telah saya hasilkan TANPA KEBENARAN!

Blog Yang Saya Pilih

Salam semua... ramai yang request tutorial... saya minta maaf... sebab ada tutorial yang saya nak share saya akan post kalau rasa macam complicated nak terangkan... saya memang tak buat la... apa pun... kalau nak template macam mana pun... email la saya... boleh buat tempahan ya...:)

Nak share beberapa blog yang biasanya menjadi pilihan untuk tutorial dan juga untuk menghilangkan duka dan resah... eceh... macam best je bunyikan...;p

Blog yang saya baca buat masa ni... yang saya rasa memang akan rasa wat kita senang dan mempunyai content yang mencuit hati saya... adalah:

1. Green Apple [baru diperkenalkan semalam oleh Kak Aqish]
blog ni memang best... tapi bagi yang belum kahwin ataupun still rasa budak2 jangan baca la blog ni... kerana kategori 18++ gitu... hm... tapi bagi saya memang kelakar... tengah duk baca blog dia ni... tak khatam lagi... hehehe...boleh wat saya tergelak2 seorang...

2. Hanis Zalikha kalau sape tak kenal memang tak tahu la... huhu... ni saya ada baca juga... cara yang bersahaja... dan ayatnya pun baik2 dan menyenangkan...:)Beliau lah yang mendorong saya untuk berblogging selepas saya melihat dia didalam sebuah akhbar... masa tu saya dalam tempoh berpantang semasa melahirkan Muhammad Khalis Putra...

3. Cik Epal yang ni pulak memang selalu wat saya terketawa dengan ayat2 dia... walaupun kekadang ada entry2 beliau yang melenting... hehehe... tapi cara beliau menulis memang nak ketawa la... walaupun dia memang tengah hot berapi ataupun nak marah... Beliau pulak memang blogger kental... macam2 komen2 annoying mouse semua beliau dapat jawab dengan jayanya... tabik spring sis M...[erk saya tahu nama dia mula dari huruf M je... full name tak tahu... rahsia...;)]

Blog2 lain pun saya baca bila anda semua update saya confirm baca la...walaupun tak komen:)... cuma kalau selalunya saya tekan kat blog ni la... saya rajin tekan2 dorang punya entry yang lama2... yang Green Apple tu memang best...baca first entry rasa nak baca lagi entry lain2nya...:)

Ok... ini blog tutorial yang saya nak share... anda semua boleh terjah la kat sini... kalau nak tutorial... saya pun memang ambil tutorial kat sini aje... cuma olah2 mengikut suka hati saya... mungkin cara adaptasi saya pada blog berlainan...tapi tetap menggunakan tutorial yang sama... jadi jemputla ke blog mereka... terkadang tu ada juga saya olah sendiri koding2nya ikut suka hati... hehehe tak de guna tutorial orang lain pun...;p

1. Eriyza Qistina Banyak tutorial kat sini... sila la tengok... cuma pandai2 la cara korang nak ejas2nya... kalau nak cantik2 kreativiti tu penting... tak semua orang nak ajar A to Z kan... lagipun.. kena berusahalah sikit untuk mendapat hasil yang menarik seperti anda bayangkan...

2. Muncet Blog akak ni pun best.. siap ada sediakan template free lagi... ha... pergi la tengok... dia punya template pulak... semuanya best dan mudah digunakan...;)

3. Jejak Trend Blog ini dimiliki oleh seorang jejaka cina... tapi berbelog dengan bahasa melayu... memang ayat2 beliau kekadang tersangatla lucunya... perkara yang lucu2 ni memang membuatkan saya suka nak baca...:)

4. Almasuqie Blog ini pun best... dimiliki oleh bapa budak... hehehe tapi beliau jarang update blog... errr... dengan kata lain memang tak update dah blog tutorial dia ni... hehehe... apa2 pun tutorial dia memang best...:)

5. Maribinablog Blog ini jarang menjadi rujukan saya... tapi pernah singgah...tutorial kat sini pun memang best2 dan mantap serta lengkap... memang A to Z dia sediakan tutorial... tapi macam saya highlightkan lah... kalau nak nampak cantik menarik dan tertarik idea anda sendiri diperlukan untuk menampakkan kelainan...:)

Suka tak saya kongsi? hehe... next time nak kongsi lagi... tapi tengah nak pk... nak buat tajuk apa ni...ngeh2...

7 Comment (s):

  1. waaa,semua blogger best kat mommy...
    btw suka sgt bka blog sis bb ade doll comel2 tu..hehe

    ReplyDelete
  2. blog 1 n 2 saya da lama follow..
    blog 3 tu baru follow 2-3 ari lepas..
    blog 1 paling best!
    saya da baca entry kak diana tu stat dr awal smp abis..
    hehee..
    saya suka sbb dia tough.
    dia bangun ddan ketepi kan semua cakap2 buruk yg d lemparkan kat dia..

    ReplyDelete
  3. @marina anakcikbob
    alamak... akk la yang ketinggalan ni... hehehe... akk tak pernah baca lagi...semalam baru dapat tahu..:)

    ReplyDelete
  4. Oh bolehlah pergi melawat bila free nanti.. Tq for sharing..

    ReplyDelete

Thank You For Leaving a Comment to Me...

 
Copyright © Whitey Mommy™