Hasil seni dan reka bentuk adalah berbayar dan hakcipta Whitey Mommy.
Sila hubungi saya di whiteymommy@yahoo.com untuk sebarang pertanyaan dan tempahan.
Anda TIDAK DIBENARKAN SAMA SEKALI untuk mengambil/menyalin/menyimpan
mana-mana bahagian hasil seni dan reka bentuk yang telah saya hasilkan TANPA KEBENARAN!

Tutorial: Cara Masukkan Widget Twitter [Pilihan Whitey Mommy]

Tangan ni asyik nak menaip walau tahu diri ini busy dengan Khalis dan design... Kalau Khalis tak tidur... memang tak leh nak sentuh langsungla bab design2 ni... Saya nak share widget twitter pilihan saya... saya rasa semua orang pun tahu mana nak ambil widget ni kan... tapi pilihan saya lain... saya nak yang berkaitan dengan ID twitter saya nampak kat widget tu...
Kalau sesiapa berminat... follow aje step mudah dibawah ya...

1. Mula-mula login ke Twitter bagi yang tiada twitter boleh la sign up ya... [actually saya pun masih baru dalam bertweet tweet ni... sampai saat ni saya tak jumpa lagi any specialty untuk laman sosial ini..] tapi tengok orang lain ada... saya pun nak juga...;p

2. Klik pada Resources... seperti yang saya petakkan dalam gambar diatas...

3. Kemudian Klik pada Widgets...

4. Selepas itu, Klik pada My Website


5. Skrin akan dipaparkan seperti gambarajah diatas... anda perlu memilih Search Widget [ini lah widget yang saya guna]

6. Kemudian anda perlu mengedit bahagian2 ini... yang penting, pada kotak Search Query : anda perlu menaip ID yang anda guna untuk twitter... dan dikuti dengan Title dan Caption yang boleh disukahatikan oleh anda..:)
Bahagian  Preference, Appearance dan Dimension pula terpulanglah pada anda untuk di adjust macam mana...:)


7. Setiap kali anda setting untuk Preference dan Appearance, anda boleh tekan Test Settings untuk melihat rupa bentuk widget anda... dan Last sekali... klik Finish & Grab Code  dan copy semua code yang ada dalam kotak yang tertera.

Kemudian buka  blogspot Klik Layout > Add a Gadget Javascript / HTML dan pastekan code yang anda  copy kedalam kotak ... dan save...

Siap... Selamat Mencuba ya...:)

8 Comment (s):

Thank You For Leaving a Comment to Me...

 
Copyright © Whitey Mommy™