Hasil seni dan reka bentuk adalah berbayar dan hakcipta Whitey Mommy.
Sila hubungi saya di whiteymommy@yahoo.com untuk sebarang pertanyaan dan tempahan.
Anda TIDAK DIBENARKAN SAMA SEKALI untuk mengambil/menyalin/menyimpan
mana-mana bahagian hasil seni dan reka bentuk yang telah saya hasilkan TANPA KEBENARAN!

Setelah Setahun Lebih Baru ku Tahu

Menjadi seorang ibu bukan senang, betul... banyak yang perlu dikorbankan... setelah setahun lebih pun saya masih tak boleh nak jadi expert mom lagi dalam uruskan Khalis... More over... sejak buat bisnes ni... kekadang tak terkejar2.. Of Course saya terpaksa abaikan diri sendiri... yang penting Khalis, my hubby dapat makan minum dan keperluan mereka serta my customer dapat apa yang mereka order dalam tempoh yang saya berikan...

Tapi... paling mencabar adalah tugas seorang ibu [kesat air mata sikit, kekadang hati ini tak tertanggung nak pikul banyak benda... rasa macam nak jaga anak je... boleh tak?] huhu... Hampir setiap perkara... saya kena utamakan anak... 

Makan
Bangun pagi, buka mata mesti fikir nak masak untuk Khalis... nak masak apa... nak makan pukul berapa... itu semua kena fikir... kekadang saya curi2 cek email...nak design memang tak boleh la...
lepas dah siap masak... suapkan anak... mesti dahulukan anak...sebab baby tak tahan lapar ...

Mandi
Yang ni saya kena mandi dulu baru mandikan Khalis... hehehe

Tidur
Kena tunggu anak tidur dulu baru boleh tidur... dan bangun pulak kena awal dari anak, kalau tak mesti tak sempat nak masak... bukan macam bujang dulu nak tidur sehari suntuk pun tak pe...

Design
Bila Khalis tidur, bila khalis leka baru saya boleh design dan masa baba Khalis available kat rumah... baru saya boleh design.. kalau tak... mesti tak kan menang tangan... Khalis mesti nak tekan juga... lappy ni dah banyak kali hang akibat dek ketuk oleh anak kesayangan itu...

Semua ni saya rasa memang tak sempat nak kejar... saya ada 24 jam... tapi rasa macam tak cukup... mungkin sebab my time management memang tak teratur... nak baca buku panduan tu pun tak sempat... kalau baca depan Khalis dah tentu dia menangis2 nak kan buku tu... kalau dia tidur... saya baru boleh mula design dan update blog... hm...

Apa pun saya happy... kalau badan ni letih... badan ni lesu ... otak dah penat... tengok muka Khalis.. cium Khalis... semuanya hilang... hati jadi tenang... Alhamdulillah... kita perlu bersyukur dengan apa yang kita ada...

4 Comment (s):

  1. sha...macam tertekan jer..tak per lah lama2 nanti ok kot...akk dulu2 ank sorang pun rasa susah sgt tapi sekarang dah ok..boleh tambah lagi ni.....

    ReplyDelete
  2. salam sya..

    biasalah tu..belajar slow2..lepas nih sudah mahir..seme parenting skill ni..kita akan belajar secara nature..cayalah..

    hepi2 deh..

    ReplyDelete
  3. hahaha kiranya ok lagi, sha design pun kat rumah, kalau design kat opis, hah! lagilaaa asyik teringat anak kat rumah. takpe, slow2 takde siapa marah =)

    ReplyDelete

Thank You For Leaving a Comment to Me...

 
Copyright © Whitey Mommy™