Hasil seni dan reka bentuk adalah berbayar dan hakcipta Whitey Mommy.
Sila hubungi saya di whiteymommy@yahoo.com untuk sebarang pertanyaan dan tempahan.
Anda TIDAK DIBENARKAN SAMA SEKALI untuk mengambil/menyalin/menyimpan
mana-mana bahagian hasil seni dan reka bentuk yang telah saya hasilkan TANPA KEBENARAN!

Minta pendapat: Kata Ganti Nama

Salam semua... saya nak minta pendapat ni... penggunaan kata ganti nama yang mana yang sesuai ya?untuk saya gunakan waktu berblog?
aku?
saya?
kita?
me?
i?
Rasa macam nak guna aku je... lebih pendekatan dan kurang formal... tapi takut kedengaran kasar... kasar ke??? huhu

Minta tolong vote kat bawah ya..:)




Penggunaan Kata Ganti Nama Untuk Whitey Mommy
Aku
Saya
Kita
Me
I
= see results =

7 Comment (s):

  1. mummy .. why not gne nama mami ... ( nama anak akak).=)

    ReplyDelete
  2. saya lah yg paling sesuai atau guna nama sendiri tp ramai gak yg biasa dgn aku..

    ReplyDelete
  3. saya atau aku lebih memudahkan penceritaan. macy guna nama macy sebab memang kat luar bahasakan dengan nama. huhu

    ReplyDelete
  4. akak tetap guna "saya"..
    "aku" utk ngan frens kita yang real life sahaja..
    (jika komen dr kwn real akak yg ada blog..akak guna aku)

    kat blog ni..rakan2 mayakan..kita xpenah jumpa..tu psl guna "saya"..hihi

    ReplyDelete
  5. ermmm susah mau pilih, setuju dgn kakSarah. tapiii untuk lebih sopan 'saya' la. kalau 'kita' mostly orang Johor yg guna, macam kita ni hehe.

    ReplyDelete
  6. salam. . .
    Dear pkai jak la m0mmy or saya. .aku bit ksar vha. . .huhu

    ReplyDelete
  7. dah vote 'saya'.... walaupon saya sendiri tak guna 'saya'.... hehehehehe.

    ReplyDelete

Thank You For Leaving a Comment to Me...

 
Copyright © Whitey Mommy™