Hasil seni dan reka bentuk adalah berbayar dan hakcipta Whitey Mommy.
Sila hubungi saya di whiteymommy@yahoo.com untuk sebarang pertanyaan dan tempahan.
Anda TIDAK DIBENARKAN SAMA SEKALI untuk mengambil/menyalin/menyimpan
mana-mana bahagian hasil seni dan reka bentuk yang telah saya hasilkan TANPA KEBENARAN!

Detail Tentang Whitey Mommy

ouh... i love this photo...
Analisis tentang diri saya mengikut tarikh lahir... tapi jangan pulak percaya seratus peratus... entry ni tiru kak wan... ehehe... jangan marah ye kak wan...:p dah link dah tu... eceh... macam menarik je tengok kak wan buat entry pasal diri dia... jom baca tentang diri saya...

Perkara yang saya bold kan tu adalah bertepatan dengan diri saya... dan huraian lanjut adalah berwarna pink ya... yang lain semua saya copy paste aje daripada laman web analisis tu...

MAKLUMAT YANG DIBERIKAN
################################

NAMA             : Siti Nor Khaironisha

TARIKH LAHIR     : 10 - 8 - 1985

JANTINA         : Perempuan

KETINGGIAN        : 158 cm

BERAT BADAN    : 68 Kg


ANALISIS UMUM
################################

NO. PERIBADI    : 5
[ni macam tak tepat je... saya suka no 1... tapi... kalau secara yang terlalu peribadi... Khalis lahir 5 hb September 2009... ada kena mengena tak? hehehe tak kan anak pun ada 5 kot... hahaha...]
ELEMEN         : Tanah
[elemen tanah ni biasanya memang untuk anak sulung... hehehe pastu siapa yang under elemen ni biasanya seorang penyabar..["penyabarkah aku?" tanya diri sendiri jap]
CIRI UTAMA     : Mencari
[Hohoho... mencari... yup... saya memang suka mencari... mencari masalah, mencari bahagia, mencari duit... :p ke apa maksud mencari untuk analisis ni?]
SINOPSIS         : Disukai kerana karisma kepimpinan, namun degil.
[hm.., yang disukai tak tahu... tapi yang degil tu...memang betul lah sesangat...kalau saya kata nak itu... memang itu lah yang saya nak...hehehe]
TAFSIRAN UMUM  : Pemimpin, kerja keras, berpangkat tinggi, degil.
[Pemimpin..yes.. saya pernah jadi manager.. pemimpin juga kan... kerja keras... betul...tengok, sampai sekarang pun saya tak tidur lagi design template customer ditemani alunan dengkuran my hubby... hahaha, berpangkat tinggi... ish... ini bakal dapat datin ke apa? tapi bagi Khalis pangkat saya memang tinggi...degil... yang ni memang tak payah ulas... dah memang saya...]
WARNA SESUAI     : Coklat, beige dan kuning.
[alamak... ini rupanya warna yang sesuai dengan saya... huhu coklat... kurang minat...tapi kalau makan coklat... i loikeeee...., beige... memang tak pernah masuk dalam senarai langsung samada pakaian ataupun apa2 bendala, Kuning??? saya sangat anti dengan warna kuning... huhu tak suka...tak suka... ]
STATUS BMI     : 27 => Overweight (berat berlebihan). Senaman secara berjalan-laju selama 30 minit, 3 hari seminggu di samping mengamalkan pemakanan yang sihat dan seimbang mungkin dapat membantu mengurangkan berat badan anda kepada berat yang ideal.
[hahaha.. ini tak yah cakap... punca saya fail masa interview government...tapi memang overweigt pun... hukhuk...bila la nak slim macam zaman anak dara dulu...-tapi masa anak dara pun rasanya tak slim sangat pun... huhu...puas dah diet... macam gemuk je manjang... sekarang dah tak leh nak diet2 dah... Khalis menyusu...]
PENYAKIT UMUM     : Pencernaan (kesakitan atau senak perut), ketidakhadaman, sembelit, anemia (kurang darah), buasir, sakit sendi, sengal tulang (arthritis).
[Pencernaan (kesakitan atau senak perut), ketidakhadaman, sembelit, semua penyakit ni memang kerap la saya hadapi... tapi sekarang dah kurang dah... masa kecik2 dulu selalu la kena...anemia, berlaku masa saya pregnantkan Khalis... lepas tu berkilo2 makan kerang... terus normal balik, buasir pun pernah kena suspected juga oleh doktor... huhuhu tapi minta jauhla dengan penyakit ni..., sakit sendi, sekarang duk lama menghadap lappy... ada juga la rasa sakit2 sendi ni... huhuh... sengal tulang, tak pernah lagi... Ya allah... minta jauhla dari semua penyakit2 ini sihatkan lah tubuh badan hamba mu ini..]

PERINCIAN ANALISIS PERIBADI
################################
- Halangan dalam perniagaan [setiap perniagaan mesti ada halangan kan....], berfikiran lama[ biasanya... dalam fesyen, orang lain dah lama tak pakai baju tu... tapi saya baru mula nak minta... consider berfikiran lama tak?] . Sangat degil [banyak kali benor analisis ni duk ulang perkataan ini... memang sahla ni...], emosional yang boleh membawa kemusnahan sendiri [ini bahaya ni... tak boleh emosional dah ni... nanti makan diri], bergaya lama [yang ni ya kot..], tamak [saya bukan seorang yang tamak... ok... tapi saya tamak kasih sayang tu kira tamak ke? hehehe tapi tak nak boldkan perkataan ini ]. Seseorang yang berprinsip [Iya betul... hidup mesti ada prinsipkan... kalau tak prinsip apala hala tuju hidup didunia ni kan...], sangat pentingkan diri sendiri [saya bukan "sangat "pentingkan diri sendiri.. cuma pentingkan juga la diri ini dalam beberapa perkara...], tugasan luar [tugasan saya dalam rumah... depan lappy..]. Sangat berhati-hati dengan wang [ya betul... kerana wang boleh bermusuh, kerana wang boleh binasa tapi hidup perlukan wang...], percaya prinsip sendiri dalam memperolehi duit [ini betul, selagi kita berusaha dengan ikhlas dan jujur... Insyaallah Allah akan murahkan rezeki kita...].Suka bergerak sana sini, tidak suka duduk satu tempat. Potensi mengumpul wang jika bekerja di luar (outstation). Memiliki gerak hati, ilham, firasat dan muslihat [yup kekadang] .Terlibat dalam aliran wang [betul... kerana saya seorang businesswomen, eceh...]  , mudah terlibat dalam rasuah [biar betul... tak mau... saya tak mau... nanti di akhirat ada ular dalam perut... lagi pun duit yang saya dapat untuk makan minum keluarga saya...oh tidak...] . Suka berniaga dan mudah untung [ betul...saya suka berniaga.. cakap pasal untung...alhamdulillah... rezeki dari Allah... dengan sokongan kawan2 semua...].
PERINCIAN ANALISIS KERJAYA
################################
(KERJAYA SESUAI)
Hartanah, pusat kewangan, pembuat pasu, kedai antik, pakar runding, perakaunan, pengkebumian, batu permata, marmar, kontraktor, perlombongan, kebajikan, pembinaan, broker saham dan sekuriti, arkitek, pekebun, peladang. [tak de satu pun diantara pekerjaan ini yang saya pernah buat...]

(KERJAYA TERBAIK)
Perniagaan berasaskan perkhidmatan [yes.. itu pekerjaan saya sekarang a blog designer] , minuman, tenaga buruh, agensi pembantu rumah, makanan laut, perkapalan, loji janakuasa air, pakaian renang, agensi pelancongan, agensi insuran, pengurup wang, jual beli, pertunjukan kebudayaan, pengarang bebas, jurujual, peniaga gerai, penapis air, internet, ahli silap mata, stesyen TV, stesyen radio, penyampai berita, DJ, wartawan, posmen, pemandu, nelayan, ahli matematik, ahli falsafah, diplomat.

Itulah serba sedikit tentang saya... hehehe... ada sesiapa minat nak tahu juga ke? ha... Pergi kat sini...

14 Comment (s):

  1. oooh menarik///best la leh kenal lebih dekat kan..heerm...muda sangat la sha ni dr akak, hehe..ibu muda ni..bagus3x..^_^

    ooh bab kongsi berat badan tak tahan tu, tak jd la nak buat..ngee.. =P

    ReplyDelete
  2. hehe..sy test dh..:) i'm older than u rupanya..igt x yg kita pernah tukar2 cite pasal guna CD utk anak kita..:)

    ReplyDelete
  3. @mamalieyna
    hehehe... :P tang berat badan tu akk boleh delete akk.. dun worry... huhu post yang mana rasa best aje..:) buatla...nak tengok huhu

    ReplyDelete
  4. @suffer8zine
    ye ke am?:p nanti kalo resume kena wat camni la... konpem terima kerja... hahaha

    ReplyDelete
  5. @hafizah_ismail
    Ingat... anak sis pun nama Khalish kan... hehehe

    ReplyDelete
  6. @Chicha$hanteQ
    neeza... 100% ke? itu je komen nya... huhuhuhu ulas la sikit...:p

    ReplyDelete
  7. ok saya ulas deh..nisha pot pet pot pet..tengok orang jeling2..hihi

    ReplyDelete
  8. Feels like trying to make this too.
    thanx for the inspiration sis ..
    Dont worry,I will be credited your name on my post..hehe..

    ReplyDelete

Thank You For Leaving a Comment to Me...

 
Copyright © Whitey Mommy™