Hasil seni dan reka bentuk adalah berbayar dan hakcipta Whitey Mommy.
Sila hubungi saya di whiteymommy@yahoo.com untuk sebarang pertanyaan dan tempahan.
Anda TIDAK DIBENARKAN SAMA SEKALI untuk mengambil/menyalin/menyimpan
mana-mana bahagian hasil seni dan reka bentuk yang telah saya hasilkan TANPA KEBENARAN!

Baju Boboi

First time beli baju kartun kegemaran Khalis, semalam jalan-jalan kat Selayang Mall. Terpandang satu booth yang jual baju. Lepas tu mata tertumpu pada baju boboi boy ni. Terus pegang-pegang kain dia.

Sebab Khalis tak boleh pakai baju selain daripada Cotton. sebab badan dia akan naik ruam secara tetiba. Tak pasti kenapa. Ada bawa pergi jumpa doktor. Doktor cakap, mungkin dia alergik dengan bahan sintetik pada kain.

Masa mula-mula dengar tu macam biasa je. Tapi lepas tu doktor kata. Kena cari baju 100% cotton untuk dia ni. Takut nanti jadi kebiasaan badan ruam jadi makin teruk jadi macam ekzema pula nanti. So saya ambil secara serius kenyataan itu. Tidak pernah beli kain sebarangan melainkan cotton. Sampai baju melayu pun memang beli kain cotton. Khalis memang tak pernah kena ruam setakat ini. Even pakai pampers pun tak mengalami lagi masalah ruam. Alhamdulillah. senang nak jaga bab yang ni.

Balik pada cerita, tengah belek-belek (dalam hati cakap. kain macam ok ni. memang cotton), Tetiba abang yang jaga booth tu cakap.
"Ini boboi boi original puan (skema mula-mula dengar dia panggil puan :p), kain 100% cotton, sticker dia tu kalau masuk dalam washing machine pun tak mudah pudar dan tertanggal)"

Bila dengar dia cakap gitu, saya dah mula tertarik sebab memang lama dah tercari-cari. Tengok bebudak pakai baju upin ipin, baju boboi boy, Khalis selalu tegur. Tapi tak dapat nak beli sebab dia lain dari yang lain. Kalau boleh pakai dah lama beli. Sebab baju-baju kartun biasanya banyak jual kat pasar malam dan pasar pagi kat Selayang ni. Tapi kainnya tidak lah 100% cotton. Jadi saya tak beli untuk dia.

Dengar explanation daripada abang penjual itu, saya ambil sepasang (buat cuba-cuba) kalau ok! Insyaallahkalau ada rezeki kita pergi beli lagi lain kali. ada seluar pendek je. Seluar panjang tak de lagi.

Kemain suka Khalis tengok baju boboi boy dia. Harganya tidak mahal sangat pun. Standard baju anakku aje. Kira ok lah. Kalau lebih RM50 kita pandang aje lah.

Saya rasa produksi animasi harus keluarkan produk pakaian mereka sendiri yang original dan berkualiti macam upin ipin setakat ini tengok ada alat tulis dan cenderama je. Kalau dorang buat baju bajan mesti ramai orang suka.

Saya tengah terbayang kalau ada kemeja, ada jeans, ada t-shirt, lepas tu ada logo kecik-kecik. mesti comel. Macam mickey mouse buat join venture dengan brand Anakku. Saya rasai produksi animasi pun hari take a step forward macam tu juga.

0 Comment (s):

Post a Comment

Thank You For Leaving a Comment to Me...

 
Copyright © Whitey Mommy™