Hasil seni dan reka bentuk adalah berbayar dan hakcipta Whitey Mommy.
Sila hubungi saya di whiteymommy@yahoo.com untuk sebarang pertanyaan dan tempahan.
Anda TIDAK DIBENARKAN SAMA SEKALI untuk mengambil/menyalin/menyimpan
mana-mana bahagian hasil seni dan reka bentuk yang telah saya hasilkan TANPA KEBENARAN!

Cerita hari ini

Hari ini, luangkan masa hampir sehari keluar untuk uruskan hal bisnes dan peribadi. ceewah! Nak kata cuti pun tak juga. Sebab badan rasa penat je bila sampai ke rumah.

Saya pergi renew lesen, dan bawa khalis pergi jalan-jalan. Renew lesen kat The Mall, bawa Khalis jalan-jalan kat Selayang Mall. suka pergi Selayang Mall sebab tak berapa nak ramai orang. Senang nak berjalan. Lagi pun dah kenal orang-orang kat situ. Senang tak rasa janggal sangat.


Renew lesen untuk 2 tahun, sebab susah benor nak menapak ke The Mall tu. Saya ni seorang yang sangat kurang suka keluar rumah sebenarnya. Jika ada urusan baru keluar. Kalau tak suka duduk kat rumah. Kalau tak menghadap laptop, kita menghadap TV. CSI ke. NCIS ke. Terbaik sambil makan keropok (tambah lemak) . Jauh betul nak menapak ke The Mall nung. Dulu kaunter SSM ada kat Majlis Perbandaran Selayang kat Bandar Baru Selayang. Tapi sekarang dah jauh di KL sana. Insyaallah next time renew terus untuk 5 tahun kan. senang sikit.
Ok! kena sedia tabung ayam lagi satu ni. :) Lepas 2 tahun cukuplah kot untuk renew selama 5 tahun kan? Insyaallah. Semoga Allah permudahkan.

Jalan-jalan kat Selayang Mall. Kaki pun menapak ke Popular. hajat nak cari buku-buku untuk Khalis dah selesai, saya belek-belek pulak buku untuk diri sendiri. Ini yang saya dapat.

Buku resipi! yeay!!! dari hari tu nak beli. Tapi asyik tak jadi je. Sebab asyik ada je buku lain yang nak beli. So kena skip lah buku ni. Tapi hari ni tengok harga tengah promosi. RM28.80 sahaja. beli terus. Sebab hari-hari pun saya macam blur nak masak apa. At least kalau ada buku resipi ini. Adalah idea nak masak apa kan. ambil 365 resipi ada didalam. Kalau blur lagi tak tahu lah . Itu dah bukan blur namanya kan. Itu dah nama malas! Resipi dalam ni semuanya menggunakan bahan-bahan yang ringkas dan mudah nak dapat.


Buku satu lagi Deadly Mist! ini agak popular sekarang kat Facebook. Bahan bacaan untuk kita tahu tentang realiti dunia masa sekarang. Sesetengah fakta dalam buku ini. Dah lama saya tahu. Cuma tak berani lah nak keluarkan kenyataan sesuka hati kan. So dah ada buku ni. Kalian yang nak tahu, boleh lah dapatkan di Popular. Tak rugi menambah ilmu pengetahuan. At least kita ambil langkah berjaga-jaga. Yang mana dah terjadi biarkan terjadi memang dah tak boleh patah balik. Tapi yang belum terjadi kita boleh elakkan kalau kita ada ilmu dan pengalaman. Insyaallah...

yang lain saya beli buku untuk Khalis. Buat tambah-tambah bahan bacaan yang dia ada. Asyik toys je memanjang. main tak sampai 30 minit dah tanggal kaki, tanggal tayar. sayang je rasa. So elakkan daripada membeli toys untuk Khalis. Sebab beli pun, last-last dia akan main tab juga.

Ok lah bebelan untuk hari ini. Penat rasa badan. Tapi nak sambung design yang mana masih terbengkalai. Tata!

1 Comment (s):

Thank You For Leaving a Comment to Me...

 
Copyright © Whitey Mommy™