Hasil seni dan reka bentuk adalah berbayar dan hakcipta Whitey Mommy.
Sila hubungi saya di whiteymommy@yahoo.com untuk sebarang pertanyaan dan tempahan.
Anda TIDAK DIBENARKAN SAMA SEKALI untuk mengambil/menyalin/menyimpan
mana-mana bahagian hasil seni dan reka bentuk yang telah saya hasilkan TANPA KEBENARAN!

Aduhai Khalis

Baby nak membesar ni memang macam2 mereka punya IQ kan... [dah agak lama juga saya tak taip tips untuk ibu hamil dan juga babykan... bila nak taip ya...masa memang tak mengizinkan...] Actually ni cerita semalam... tapi pagi ni baru saya berpeluang nak taip...rehat sekejap daripada mendesign template... sayang kalau gambar2 ni semua tak diuploadkan...=)

Semalam Khalis mandi minyak! ayayai habis sebotol minyak bayi HPA dia kerjakan... saya pun tak pasti macam mana penutup botol minyak tu boleh terbuka semuanya.... mula2 saya memang keep-0n-eye dia...setiap kali saya pandang pun masih ok la...dia memang duk baling2 botol minyak tu... saya memang tak kisah selagi benda tu tak bahaya... tapi Khalis sekarang memang suka sangat main baling2... tapi Alhamdulillah dia memang tak masukkan benda kecik2 kat dalam mulut...

berbalik pada botol minyak yang dibaling2 tadi...tetiba saya rasa macam senyap je...jenis Khalis ni...kalau dia ada buat silap ke... benda tumpah ke... dia memang akan diam...saya pun pandang...
[botol minyak tu saya dah tutupkan balik sebelum ambil gambar] ha...hambik... seluruh badan... nampak macam tompok2 coklat... saya terfikir apa dia..."Khalis... kenapa badan anak ibu tompok2 tu? Khalis buat apa yang?" [terkejut dia masa dengar saya tegur tu, memang dah sah la ada yang tak kena...] ades...yang comelnya... dia boleh pegang botol minya sambil pandang kat saya... ades... Khalis ..Khalis... maybe konon2nya nak bagi tahu saya la...dia dah tumpahkan minyak... memang rumah berminyak2 la dikerjakannya... =)
stokin, seluar, badan, dan seluruh badannya...memang habis!... [main punya pasal... stokin pun dah tak duduk kat kedudukan asal...rumah pulak tak leh nak cakap la... macam tongkang pecah dibuatnya...kan kalau kemaskan...dia bongkar balik...] dah la baju warna putih..ades...tak dapat nak diselamatkan lagi baju ni nampak gayanya...
ni bila ambil gambar dia.. dia tak mahu...dia nak capai handphone kat tangan saya... malu la tu...
ha...ni gambarnya sebelum pergi mandi... gelak je manjang bila saya tanya kenapa tumpahkan minyak... yang pandainya...bila babanya balik...babanya tanya "Khalis, kenapa Khalis tumpahkan minyak?" tahu macam mana dia buat? dia boleh buat2 tidur... pastu bila babanya diam daripada bertanya... dia pun sedarkan balik diri dia...ades...dah pandai cari alasan untuk mengelakkan diri ni nampak gayanya... Khalis... Khalis...

Whitey Note : memang tak habis2 telatah dak tiut ni... banyak gambar yang saya snap...tapi memang tak sempat nak upload... busy bebenar gayanya saya ek... hehe sok busy mendesignkan watermark untuk para pemenang give-away...gud luck to you all....=)

10 Comment (s):

  1. hahaha dah mula dah, dakKhalis sudah menunjukkan taring walaupun blm tumbuh, bgs tu sha, menjana perkembangan akal fikiran nya :D

    ReplyDelete
  2. kiut nye dia...sengeh je dier kan dh tumpahkan minyak tu..heheh..

    ReplyDelete
  3. @sizukaDeboss hehe thank you... [khalis cakap ni...=p]

    ReplyDelete
  4. @ch@ tu la cha... ni blum lagi tumbuh taring dah pandai...taringnya dah on daway tu.. baru nampak sikit... hehe kalau dah tumbuh semua lagi la pandainya...ades... rumah ni tak yah nak cakapla... kapal pecah pun kalah... huhu

    ReplyDelete
  5. @Fieza79 tu la sis... hehe mula2 diam juga... maybe dia ingat saya nak marah kot...bila saya tanya ulang2...dia senyum pulak... adei..

    ReplyDelete
  6. Gambar2 ni semua snap masa Khalis tak perasan saya amik gambar... HP pun kena silent... kalau tak silent...bunyi klik je...dia terus tak bagi amik gambar...tengok gambar yang ketiga tu...bila saya pegang hp terus dia nak capai..dulu suka sangat bergambar...tepi lately dah tak suka orang amik gambar dia... pelik tul anak teruna sorang ni...=)

    ReplyDelete
  7. alala tomeinye khalish! mata kecil..sweet! kite pun suka snap gambar anak byk2, pastu tempek dlm blog byk2..hehe..

    ReplyDelete
  8. alahai khalis....
    dah mandi minyak... jgn jd org minyak yer... hehehehehee..

    comel khalis.. nakal yer..kenakan mama dia tu..

    ReplyDelete
  9. hehe..khalis terlampau suka ngan minyak tu agaknya :D muaz plak tumpahkan minyak gamat, lg bucuk..hee^^

    ReplyDelete

Thank You For Leaving a Comment to Me...

 
Copyright © Whitey Mommy™