Hasil seni dan reka bentuk adalah berbayar dan hakcipta Whitey Mommy.
Sila hubungi saya di whiteymommy@yahoo.com untuk sebarang pertanyaan dan tempahan.
Anda TIDAK DIBENARKAN SAMA SEKALI untuk mengambil/menyalin/menyimpan
mana-mana bahagian hasil seni dan reka bentuk yang telah saya hasilkan TANPA KEBENARAN!

Pengalaman saya dengan HPA

[Awas!!! Entri ini sangat panjang...=p]

Gambar ihsan daripada mr. Google...

mula2 interframe gambar dulu... tengok gambar puas2 lepas ni anda tidak akan melihat mana2 gambar hanya lah tulisan sahaja... jika sanggup boleh baca... kalau tak sanggup... scroll down dan tengok pun tak pe... saya cuma nak share pengalaman saya kepada yang sudi membaca...

saya mula mengenal produk HPA ni masa saya pregnantkan Khalis 7 bulan... siapa yang kenal kan? isteri Sepupu My hubby, Kak As... family dia memang pakai produk ni... dari A to Z barangan penjagaan diri, minuman dan juga makanan tambahan adalah daripada HPA... sebab suaminya Ustaz... jadi mencari produk yang halal bagi mereka itu adalah kemestian... Anak dia yang no.2 dikenali sebagai baby HPA... sebab mula dari pregnant hingga sekarang... masih lagi memakai produk HPA. Saya pun memang Ahli HPA... means kalau saya beli dapat diskaun la... setakat ni saya pakai keahlian adalah untuk kegunaan saya sendiri tak de lagi nak jadi pengedar full time..=p.

Saya pun boleh dikatakan semua produk HPA saya dah guna... boleh dikira A to Z juga... tapi saya hanya nak share produk yang berkaitan dengan Mommy dan Baby sahaja.. yang lain tu hanya sampingan... =p.

Seminggu saya nak bersalin... Kak As bawakan MINYAK ZAITUN HPA untuk saya sebab dia cakap minyak ni boleh juga dijadikan minyak selusuh untuk mudah bersalin... Selawat 3 kali dan niat untuk mudah bersalin... minum pagi dua penutup dan petang dua penutup ... =p tapi saya hanya minum satu penutup je... dah tak leh nak telan minyak tu... geli tekak=p Saya terus menggunakan minyak zaitun ni sampai kehari ni... saya tambah dalam nasi Khalis setiap kali masak... sebab apa... melawaskan pembuangan air besar baby...

Dalam pantang saya guna 2 set bersalin tau... sebab apa... mula2 saya beli set bersalin Sendayu tinggi.. tapi disebabkan Khalis ada Jaundis... saya tak boleh nak teruskan makan semua pil2 sendayu tinggi tu... Kak As suggest saya guna SET BERSALIN HPA.. dia cakap baby dia kuning tak sampai 2 minggu... tapi masa tu saya dah terlambat mula makan set bersalin HPA... jadi kuning khalis lambat hilang... tapi Alhamdulillah... kuningnya tak kuat sangat... tapi untuk mengelakkan Jaundis ni... yang penting si ibu kena jaga pemakanan kita masa pregnant. saya ni kes tak jaga makan la...=p makan je semua benda...ades...

Untuk menambahkan penghasilan susu, masa dalam pantang saya makan pil HABBATUS SAUDA HPA dan juga saya minum KOPI RADIX, ha... dengar kopi tak baguskan... tapi kopi radix ni lain.. saya minum masa dalam pantang... badan rasa segar dan cergas sangat... air susu pun banyak... Kak As pernah cakap kalau minum KOPI RADIX air susu akan banyak dan tulang bayi cepat keras... Khalis masa umurnya 2 bulan, kepala dia dah boleh tegak... tak de terliuk2... Alhamdulillah...

dari segi penjagaan bayi... masa Khalis baru lahir.. memang A to Z adalah produk HPA... saya guna SABUN BAYI HPA untuk mandikan Khalis sebab tak de bahan kimia... jadi Insyaallah selamat untuk bayi... lagi pun masa Khalis bayi... saya tak sabunkan sangat badan dia... saya just bilas2 dalam air... ya la.. baby... mana ada kotor sangat... suci lagi bersih... Bedak bayi pun saya guna BEDAK BAYI HPA (ada dua warna... biru dan pink... kalau baby boy.... kena pakai biru la... sebab baunya lain2... tapi memang wangi.. my hubby pun asyik paw bedak Khalis je...=p)

Minyak bayi pula saya guna MINYAK BAYI HPA, saya sapu pada perut, belakang, punggung, kaki dan betis Khalis... kekadang kalau saya nak urut khalis pun pakai minyak ni juga... Alhamdulillah... Khalis tak pernah kembung... memang serasi la minyak bayi ni dengan Khalis... dan sekarang yang terbaru, saya baru tahu daripada Mommy Afrina yang MINYAK BAYI HPA boleh mengurangkan kahak bayi, saya sapu pada dada dan belakang Khalis...Alhamdulillah bila saya cuba untuk Khalis yang mengalami nafas berbunyi selama seminggu... sembuh... tu la orang katakan... kekadang benda depan mata pun kita tak nampak...

Berbalik pada MINYAK BAYI HPA, khalis juga tak pernah kena ruam lampin... sebab saya pakaikan minyak bayi ni setiap kali tukar lampin... saya ada beli Nappy Cream tapi bila baca balik ingredientnya... rasa macam tak yakin nak guna... sebab banyak sangat tulis bahan2 kimia yang ada dalamnya... jadi semua tu dah jadi stok kepam kat dalam laci...=p

Whitey Note: ok! dah penat dah menaip... rasa macam panjang sangat... terima kasih kepada yang sudi membaca ya... Kita cuma Ikhtiar... tetapi Allah yang maha Penyembuh... Semoga anak Ibu, Muhammad Khalis Putra sentiasa sihat dan ceria... Amin...=)

35 Comment (s):

  1. yer la whitey mommy...memumme sokong produk2 mcm ni...mmg dh aim...HPA...aiskrim pun ada kan...

    ReplyDelete
  2. hidup barangan halal.. terus sokong HPA

    Almy dtg bawa something ni.. jom la tengok sama2..
    SLASH LIVE IN KL

    KICK START NESCAFE

    DAPATKAN KOLEKSI BOLA MILO

    ReplyDelete
  3. alhamdulillah...khalis dah sembuh ye. mujarab kan HPA! kami pun pengguna HPA juga, terutamanya Radix yg menjadi kegilaan seisi keluarga~

    ReplyDelete
  4. sama la kite pown pakai produk hpa masa dlm pantang..bengkung die walaupown busuk tapi best

    ReplyDelete
  5. wah...excited tetiba je kak..bila sy bca entry ni..mcm sy pulak yg dh ada baby...

    ReplyDelete
  6. product HPA mmg bagus..family inlaw saya yg dok kedah mmg banyak guna product HPA..dahh cuba radik FC x??..mmg best..lagi sedap dr KFC..kalu guna ayam biasa mmg x berapa menjadi..tp kalu guna ayam from HPA..mmg sedap..hihii

    ReplyDelete
  7. saya suka kopi radix walaupn mahal sikit tp mmg berguna.

    pernah sekali lepas pantang saya gatal2 mulut nk minum laicheekang. hasilnya malam tu saya kena apa istilah tu? tak ingt lak. macam kena tarik2 tu. sejuk bedi seluruh bdn lapik toto 3 4 lai pun tak rasa apa.

    lepas je hb bancuh kopi radix rasa menyirap panas tu terus saya rasa normal balik. mmg bagus kopir radix ><

    ReplyDelete
  8. @MumMe betul2 ais krim dia sedap sangat2.. suka... rasanya pekat...

    ReplyDelete
  9. @Almy hehe betul almy... barangan halal mujarab...

    ReplyDelete
  10. @Izan Ishak hehe tu la.. mudah serasi produk ni... kopi radixnya memang sedap...

    ReplyDelete
  11. @mrs.JamaL ye ke.. produk dia pun murah.. saya beli sendayu tingga 380 tau... sekali itu ini... rm 400... tapi tak pakai pun sekarang pun tak abis lagi pakai barang2nya... tapi HPA murah je... senang...

    ReplyDelete
  12. @Cylia Chel hehe ye ke? bagus2... nanti dah bersalin pakai produk ni ek...=)

    ReplyDelete
  13. @gewecun belum cuba lagi... tak de lagi kat KL kan? huhu teringin juga nak rasa bila tengok launching dia dalam paper...

    ReplyDelete
  14. @Wansteddy Tales hm... bentan ke kak? kopi radix memang akan wat badan rasa segar... saya hari tu pantang memang minum kopi radix ni... huhu rasa macam semua kerja pun nak buat...

    ReplyDelete
  15. @AiZ bestnya.. tinggal kat langkawi... hehe akk tinggal kat selayang baru... hm...

    ReplyDelete
  16. selamat malam....sm tak keluaq .dari Abu luqman

    ReplyDelete
  17. @Whitey Mommy
    Mencari yang halal itu fardhu..

    masa anak pertama, set bersalin kakak saya sponsor Leesa Formula... saya tak serasi

    anak kedua, kakak saya sponsor gak (hahaaha bertuah saya ada kakak).. pakai Orang Kampung ... tapi ada yang serasi kat saya ngan anak... ada plak yang tak serasi..

    anak ketiga, pakai HPA... Alhamdulillah.. semua ok.. mak saya sampai berkenan sangat kat minyak bayi HPA.. Baru2 ni kakak saya operation appendiks, sapu minyak tu kat tempat operate.. luka cepat sembuh, insya Allah..

    ReplyDelete
  18. saya memang minum kopi dan teh HPA.. ^_^ Bagus info ni utk bakal2 ibu

    ReplyDelete
  19. @Safinaz Hanum Ahmad Anuar kak hanum... minyak HPA yang mana? minyak barut ke?

    ReplyDelete
  20. @Kniedaz ya ke... teh dia pun sedap.. yang kacip fatimah tu kan... hm...

    ReplyDelete
  21. @Whitey Mommy

    Minyak Bayi... warna biru...

    Anak nombor dua pernah main pisau... Mak akak sibuk memasak, mak akak tak perasan... masa tu akak kat opis..

    alih2 tengok baju dia penuh darah, rupanya terhiris jari2 dia.. mak akak punya cemas sebab dah letak minyak gamat tak berhenti gak... mak cuba2 letak minyak bayi (kebetulan masa tu anak nombor tiga baru lepas pantang, minyak Bayi HPA tu ada).. Mak akak kata terus berhenti darah tu.. baru lega..

    Jadi masa kakak akak operate, dia amalkan sapu minyak bayi HPA... Sampai dia minta bawa balik...

    ReplyDelete
  22. @Safinaz Hanum Ahmad Anuar owh... saya pakai minyak tu sejak Khalis lahir sampai sekarang... memang mujarab.. dari hujung kepala sampai hujung kaki... hm... rupanya banyak lagi kegunaannya... sepupu husband saya memang orang kuat HPA. dia cakap kilang HPA... pekerjanya kena solat sunat sebelum masuk kerja... dan kena sentiasa selawat.. kena sentiasa dalam air sembahyang... dia memang jaga sangat... bukan saja dari segi kebersihan luaran tapi juga dari segi kebersihan rohani... mungkin sebab itu mujarab... tambahan tak de bahan kimia... jadi memang tak kan ada kesan sampingan daripada situ... alhamdulillah... lagi kuat la perasaan untuk menggunakan HPA secara kekal...=)

    ReplyDelete
  23. Aiz kenal HPA pun sebab banyak customer minta design banner HPA.. so kenal lah sikit-sikit.. ^__^




    Aiz latest entry
    Trik iklan mangga Ad yang aiz guna
    Kenapa blogger nak bersaing? haishh
    Bahaya di tempat yang ade WiFi
    jana wang yang terbaru blogger



    ingin buat link seperti ini juga? Klik disini

    ReplyDelete
  24. HPA ni bagus la bg industri halal negara~ :)

    ReplyDelete
  25. @NaNaJoe betul2 nana semoga akan berkembang... lagipun produk sekarang ni banyak diragui...

    ReplyDelete
  26. Saye blum jd ahli HPA. Tp my elder sis ahli. So, bli brg2 HPA pkai kad dia je. Ekekek. Brgn fav yg saya slalu beli di HPA- ayam organik (hubby suka mkn ayam goreng, me suke buat sup-SEDAP). Senang nak potong and bersihkan. Hubby pnah try Herba Tuju Angin coz dia slalu kembung akibat gastrik. Ahamdulillah mkin sembuh.

    ReplyDelete
  27. Wah ramai juga yg gune produk hpa kan, heheh. .yg blum jadi ahli tu join la. .murah jer rm30, beli brg dapat nilaimata yg boleh ditukar kan ke bonus or duit tau. . semua produk dia tak mahal sgt dan sangat mujarab! Http://honeyvsbee.blogspot.com

    ReplyDelete
  28. SALAM.. WHITEY MOMMY..
    SAYA NAK TANYA, WHITEY MOMMY DULU MINUM ZAITUN HPA YANG MANA 1? MINYAK ZAITUN "EXTRA VIRGIN OLIVE OIL " TU KA ?
    BAGUS SANGAT ENTRI NI..

    ReplyDelete

Thank You For Leaving a Comment to Me...

 
Copyright © Whitey Mommy™