Hasil seni dan reka bentuk adalah berbayar dan hakcipta Whitey Mommy.
Sila hubungi saya di whiteymommy@yahoo.com untuk sebarang pertanyaan dan tempahan.
Anda TIDAK DIBENARKAN SAMA SEKALI untuk mengambil/menyalin/menyimpan
mana-mana bahagian hasil seni dan reka bentuk yang telah saya hasilkan TANPA KEBENARAN!

Blog Design For Alinac Lover

Blog Design For Alinac Lover Pemilik Alinac Shoppe. Alina adalah customer pertama saya masa saya mula2 start buat design dulu... masa tu hari pertama saya create watermark... harga RM5... masa tu memang tak tahu design pun...tapi... disebabkan hal2 tertentu... kena wat juga untuk cuba2... Alhamdulillah...1/7/2010 ...Alina cakap nak beli satu watermark yang saya design tu... walaupun hanya RM5 pendapatan saya masa tu... Allah sahaja yang tahu betapa gembira dan bersyukurnya saya pada waktu itu...:) hari pertama mula berniaga dah ada seorang customer nak beli...:) dah la malam tu tak tidur malam sebab nak keluarkan sekurang2nya 5 design watermark untuk di jual... itu watermark ready made...:)

Kalau watermark custom made... pembeli pertama adalah Ibu Aqil... satu malam sahaja dia dah borong 5 ke 6 watermark...:)
ri
Full Layout
Tema warna alina kata dia suka warna merah...putih dan pink... since saya jarang buat blog design yang bertemakan warna merah... jadi untuk alina... saya design semua dengan warna merah... simple dan stylish...:) hehehe ye ke? saya pun tak tahu sangat terma untuk design ni..;p

Saya masukkan elemen kosmetik disebelah kiri... kerana untuk bersesuaian dengan tajuk blog Alina... iaitu Beautilicious... tengok alina pun banyak juga jual produk kosmetik kat blogshop dia...:) Semoga Alina puas hati dengan blog design yang saya design ni...:)

Blog Badge

Watermark

Signature


Di atas badge, watermark dan signature... semuanya saya adapted daripada blog design...:)
untuk Alina punya Doll...:) saya pakaikan shawl...dan juga saya cuba teknik baru... nak bagi nampak Doll tu ala2 3D gitu... diajar oleh Kak Emila...cara nak buatnya... hehehe permulaannya adalah untuk Alina's Doll ni...:) macam mana ok tak?

Jemput ke blog Alinac Lover untuk melihat blog design secara Live gitu...:P terima kasih ya alina...:)

11 Comment (s):

  1. oh my..sgt cantik..
    sy ingt nak tempah template blogshop ngan akk..
    but ongkos nya lari...
    kalau ada masa jmput singgah http://bifascollezion.blogspot.com and mohon agar akk blh beri pendapat ;)

    ReplyDelete
  2. wahhh cantik Sha buat template blog Yong ni

    ReplyDelete
  3. @mrsbifa
    terima kasih..:)
    heheh lari kemana...
    tengok bisnes sis maju sangat2...:)
    Insyaallah ada rezeki boleh la..;)
    hm... your blog banyak yang nak kena improve supaya lebih teratur...sebab blogshopkan... jadi kena wat kemas n mudah...:) itu pendapat aje ya...:)

    ReplyDelete
  4. selamat malam...ayu pun terkejut melihat blog yong yang semakin cantik..ini rupanya rahsianya

    insyallah.jika keadaan stabil..ayu pun ada niat nak minta kamu buatkan utk blog citarasa rinduan..
    boleh kan???

    ReplyDelete
  5. Hai sha..mcm lama tak jengok sini..ngee..pekabo khalish..hope sihat2 saje..lalala..hehe..

    waaah makin berkembang busines..Alhamdulillah..hasil kerja yang mantops..^_^

    cahiyok..dan teruskan usaha..~ ^_^

    ReplyDelete
  6. ngee~ da agak..ramai terkejut tgk blog yong..lawaaaaaaaa gila! hahahha

    tp kak~ alina lover properties tu akak tertinggal c utk alinac tu~

    pape pon thanks ya kak~ saya lg teruja nak update blog pasni

    ReplyDelete
  7. cantiknya u punya hasil kerja..Berbaloilah kalau oder dengan u.. Tahniah. Keep it up :)

    Jom baca ni: Discover Your Miracle with Lancôme Maqui Miracle..

    ReplyDelete
  8. @Whitey Mommy

    tq2 :)

    boleh ke sy email akk utk dptkan tunjuk ajr part mne yg sy perlu improve n susun atur..sy pun rs mcm tak puas ati je ngan susunan..tapi takut nak ubah sbb dh tak ingat cr nak main ngan coding wat template blogshop tu..

    ReplyDelete

Thank You For Leaving a Comment to Me...

 
Copyright © Whitey Mommy™