Hasil seni dan reka bentuk adalah berbayar dan hakcipta Whitey Mommy.
Sila hubungi saya di whiteymommy@yahoo.com untuk sebarang pertanyaan dan tempahan.
Anda TIDAK DIBENARKAN SAMA SEKALI untuk mengambil/menyalin/menyimpan
mana-mana bahagian hasil seni dan reka bentuk yang telah saya hasilkan TANPA KEBENARAN!

Khalis dah pandai cakap...

Perkembangan anak2 memang cepat kan... kekadang memang tak sempat nak catch up... huhu ini saya duk kat rumah dengan dia... kalau saya bekerja...tak tahu la kan... memang tak dapat nak bayangkan...sebab tu saya rasa ambil keputusan untuk resign dan jaga Khalis adalah bijak... walaupun terpaksa melalui macam2 dugaan... [dah namanya hidup... mana ada tak de cabaran dan dugaan... hidup senang ke...hidup susah... itu dugaan Allah kepada hambanya...:)] Saya tak pernah rasa menyesal dan mengeluh Resign untuk jaga Khalis...

Bayangkan kalau saya bekerja...sekarang...adakah jawatan saya sudah menjadi Area Manager? ataupun duduk kat HQ sebagai Trainer?? tak boleh nak agak...

ok... stop...:p

Perkembangan Khalis... sekarang Khalis dah berjalan... baru sebulan dia pandai berjalan... tepat2 setahun 5 bulan dia pandai berjalan... ngeh2 ada yang kata lambat kan... yup...anak saya memang lambat berjalan... tapi... lambat tak lambat... sekarang dia dah nak berlari dah... berjalan pun dah mahir... hehehe tak de jatuh2...

Ramai juga yang duk tegur anak saya lambat berjalan... mula2 rasa pelik juga...tapi mak saya kata macam ni..." Semua itu kehendak Allah... Allah maha mengetahui... terkadang... kanak2 ni...memang sama umur... tapi tempoh matang mereka berbeza untuk satu peringkat ke satu peringkat..." sebab itu...saya memang tak push sangat Khalis untuk berjalan... memang tak ajar pun dia berjalan... sebab saya lebih suka dukung dia... hehehe walaupun susah nak buat kerja...tapi saya tahu...dia sentiasa dekat dengan saya...[ngada eh...ayatnya... hehehe] 

Sebab itu Khalis agak manja kot... hehehe sebab ibunya manjakan dia... ada juga yang pernah berkata " jangan manjakan sangat anak... nanti dia tak berdikari... naik kepala..." bagi saya... masa kecik ni la... memang dia nak dimanjakan... takkan la umur setahun dah nak suruh berdikari... a big NO for me... saya tak tahu orang lain... ini SAYA [jangan ada yang serang pulak lepas ni... kwang2] lagipun...saya baca dalam mendidik anak secara ISLAM... umur 1-7 tahun... kita memang kena manjakan dia... belai dia... jangan pukul... jangan tengking...[erk...kekadang ada juga terkuat suara dengan Khalis... geram sangat kalau dia duk ketuk laptop masa tengah design... lepas tu... time nak cebok poo poo... ades... suka sangat nak main air... poo poo tak basuh lagi... dia sibuk duk nak berebut paip... apa lagi.. kena la suara kuat ibunya... ;p]

Balik pada anak manja tak boleh berdikari... sebenarnya bagi saya tak macam tu... manja dalam tegas lain...bukan manja dia wat apa yang salah pun ikut je...[erk..tapi budak umur setahun dah pandai wat salah ke? setakat ni... saya tak tengok lagi Khalis wat salah apa2...] cuma kalau nak dukung tu ada la... itu kesalahan ke? Saya tengok...ramai anak manja... hidup mereka lebih bahagia dan terbela... tapi... jangan kata anak terbiar hidup mereka tak berjaya... pun ramai juga... sebab itu... bergantung kepada individu...

Tetiba panjang pulak repekan entah kemana2...:p

Khalis dah pandai bercakap... kwang2... apa yang dia cakap?
Wah... dah pandai marah2kan ibunya... bila saya duduk je menghadap laptop ni... untuk design... dia akan kehulu kehilir... membebel tak sudah2 dalam bahasa dia... memang tak leh nak rakam...sebab tak de kamera... huhu... pandai sangat la dah marah... merajuk... huhu... kekadang kalau tak layan... ngamuk la dia...;D

untuk perkataan2 orang dewasa... Khalis dah banyak menguasainya...:)
BABA
IBU
CAT [yang ni...siap buat bunyi sekali...miow...hehehe]
BIRD [kalau tengok luar rumah... nampak je burung... mulut dia... biard biard...hehehe ]
SUDAH dan BELUM[ "dah" katanya... kalau baba dia tanya... Khalis dah makan belum... kalau dah makan dia cakap..."dah!" kalau belum dia cakap "boum"]

kalau part2 lain...
tunjuk mata, mulut,gigi, tangan, ball, toys, baju, bedak, minyak, mandi, oook [berak], makan, air,... dia dah pandau tunjuk kalau dia nak...

Hehehe comel betul budak2 besar ni bila time dorang belajar explorekan... dengan tangan kecik... kaki kecik... jalan kedek2... ehehe kekadang tergelak dalam hati... lagipulak... budak besar ni... memang cepat belajar... otak dorang akan cepat pick up... semua yang ada depan mata... Khalis pun... pegang mouse ke... gerak2kan mouse... tekan2 button laptop... dia dah pandai... :)

Semoga anakku akan menjadi anak yang pandai dan bijak. Berjaya dunia akhirat...amin...

7 Comment (s):

  1. amin.. moga doa white mummy termakbul.. cepat ke lambat semua tu kuasa tuhan kan? janji dia sihat =)

    ReplyDelete
  2. hi sis, ni tag dengan sis ni... mai la tengok yaa...

    http://winkwinkwithwen.blogspot.com/2011/03/lenmommachubby-tag-aku.html

    ReplyDelete
  3. dia dah bijak.. bagus khalis.. :D nnt leh lawan nyembang ngan abang Aqil erk.. :D

    ReplyDelete
  4. mesti sangat2 comel kan..mmg best melalui pengalaman membesarkan anak time baya2 gini..terhibur hati dgn keletah yg macam2..wlu sesekali marah sbb penat, tp byk masa kita rasa terhibur sgt2 kan..hehe..comel!

    tahniah cayang...! ^_^

    ReplyDelete
  5. seronok, banyak khalis pandai dari oni. cayok khalis.

    ReplyDelete
  6. congrats sha...aisy pun tak pandai jalan lagi...tapi akk tak kisah apa org nak cakap...part yang best bila dgr dia membebel..seronok sangat...becok cam ibu dia gak..kalau menjerit..tu dia..cam dalam rumah ada anak 10 orang..amin...best nyer andai dianugerahkan ramai anak...

    ReplyDelete

Thank You For Leaving a Comment to Me...

 
Copyright © Whitey Mommy™