Hasil seni dan reka bentuk adalah berbayar dan hakcipta Whitey Mommy.
Sila hubungi saya di whiteymommy@yahoo.com untuk sebarang pertanyaan dan tempahan.
Anda TIDAK DIBENARKAN SAMA SEKALI untuk mengambil/menyalin/menyimpan
mana-mana bahagian hasil seni dan reka bentuk yang telah saya hasilkan TANPA KEBENARAN!

Mengidam Home Office...

Assalamualaikum W.B.T

Dalam beberapa bulan ni asyik duk mengidam je... nak kan home office... biar selesa sikit buat kerjakan... tapi ya la..sebagai freelance ni bukannya ada gaji tetap...pendam aje la..:D hehehe

Tadi rajin mengoggle untuk sedapkan hati dan cuci mata dengan Home Office yang cantik2...

Saya sekarang  mendesign hanya beralaskan kotak dan duduk atas lantai beralaskan tikar je... adeh.. cramp sudah montot ni...kalau duduk lama2 kekadang rasa macam kebas je... takut juga...tak sampai tua lagi dah jadi bongkok...kekadang pinggang dan belakang pun sakit juga...

Nak juga duk atas kerusi dan bertongkatkan meja yang selesa sikit dok...almaklumla... kerja makin bertambah... kekadang bila dah cramp sana cramp sini... nak fokus pun susah... kekadang mengalir air mata sendiri menahan pun ada... huhu sedih la pulak...

Jom2 usha gambar hasil carian Google... [semoga suatu hari nanti saya dapat merasa ini semua... amin... allah itu maha penyayang...] Insyaallah...

Sumber Writersflock

Kalau dapat macam kat atas ni memang best... huhu... dah la kerusi nya empuk...lepas tu... dia macam bersudut...saya memang suka kalau bekerja kat bahagian corner2 dan tempat tu boleh masuk sorang orang je... dan nampak macam sempitkan? tapi bagi saya kalau macam ni rasa macam selamat je...:) hehehe kiri kanan ada dinding... suka2 amat...

Sumber Writersflock

ini pun sangat2 menarik... huhuhu. white!!! i love it... cuma.. kerusi tu kena letak bantal la..:p baru selesa kan... tapi design dalam gambarajah atas dan yang ni memang terbaik... saya suka sesangat... tapi...ongkos pun mesti la cantik kan...sebab designnya macam dalam almari...kalau tak silap saya baca ianya diubah suai daripada sebuah almari ...huhu bayangkan berapa hengget tu nak upah interior designer bagaikan...:(

Designnya pun kemas kan... kalau nak berehat ke dah siap kerja... tutup je macam pintu almari... tak de orang pun tahu yang ianya adalah home office...:D

Tak pelah... berangan2 sahaja...

tak dapat macam dua ni...dapat yang kat bawah ni pun ok juga...:p

Sumber Kuala Lumpur City
gambar kat atas ni sebenarnya meja dan kerusi yang terpakai [8 bulan] pemiliknya lelong kat internet... klik pada sumber...:) Harganya RM 500... ouh... saya tak mampu nak  milikinya... mampu tengok aje...:) tapi macam ni pun ok juga... banyak lacikan... dan juga slot...boleh simpan macam2... kalau dapat... memang saya akan hias cantik2...:) Berangan lagi... huhuhu


Actually bajet saya kalau dapat meja study macam kat bawah ni dah satu kerusi yang empuk pun dah ok kan... janji selesa nak buat kerja tak cramp2 montot...huhu seksa lenguh2 badan..:p

Sumber Alibaba.com
saya suka juga meja macam kat atas ni... bahagian tengah tu boleh buka tutup...bila tak nak pakai...tutup aje... jadi laptop pun selamat daripada hentaman Khalis..:p

Latelykan...Khalis asyik ketuk je laptop ni...tak bagi saya design...bila dia tidur dan bila baba dia ada... tenang la sikit nak taip entry ke nak touch up design yang hampir nak siap...tapi kalau nak mula mendesign betul2... kena tunggu dia betul2 tidur...kalau sekadar take nap dan tidur siang... memang tak dapat la... risau ke dia bangun.. nak cari idea pun tergugat... hehehe

Nanti kalau ada extra money...nak kena beli laptop juga ni kot untuk dia...saya pelik sesangat.. macam2 toys ada.. tapi tak tahu kenapa...yang dia suka main...handphone, laptop, remote control, baju, tuala... toys dia satu pun tak jejas... beli , main tak sampai sejam dia dah tinggal...

kawan2...ada cadangan ke? permainan apa yang kanak2 paling suka? hehehe... no idea dah nak beli apa.

P/s: Serius...lega betul dapat luahkan apa yang saya nak ni...Home Office..walaupun tak dapat... tapi meluahkan pun dah cukup rasa lega... tak de la rasa terbuku dihati ni... hehehe.. ni memang tahap betul2 mengidam ni..:p

8 Comment (s):

  1. saya pun teringin nak ada home office! dah lama da ... tp bajet tak pernah mengizinkan lagi! tengah usaha....

    ReplyDelete
  2. White mommy .... camne nk buat blogroll yang ada 'show all'

    ReplyDelete
  3. @Cik Kamoo
    edit pada widget. then tick pada show 5 ada 4 pilihan kat situ... show all, show 5, show 10 and show 25.

    ReplyDelete
  4. waa kak~ saya pon teringin nak home opis..meja yg skg yong pakai pon amik dr kwn abah yg nak pindah kedai nye.kira meja kamputer terpkai le.msih elok..jadilah dr xde kan..

    ReplyDelete
  5. saya pun teringin nak ada sudut kerja mcm tu hehe.
    auni pun suka sgt main laptop umminya...laptop mainan dia ada, tapi laptop ummi juga yg dia suka

    ReplyDelete
  6. @ alin
    tu la alin...cantik kan...nampak kemas...kalau dapat tu..mesti dapat mendesign dengan selesanya...:)

    @ummi na...

    tu la...mengidam ni... hehehe kalau dapat meja study yang kat bawah tu pun dah ok...:)

    saya pun tak paham...mereka ni nak laptop betul2 kot...:D

    ReplyDelete
  7. yg kuala lumpur city tu, sikit lebih kurang macam kat rumah kita la, tapiii selesa duduk depan tv juga. hahaaa. balik2 duduk beralaskan tilam guna meja teh kat ruang tamu, kuikuikui. ni rasa nak buat ruang kerja juga ni.

    ReplyDelete
  8. kat ikea harga sangat affordable..
    pilihan pun banyak, of course warna putih juga saya suka =)
    saya pun tengah kumpul RM nak set up home office...

    ReplyDelete

Thank You For Leaving a Comment to Me...

 
Copyright © Whitey Mommy™