Hasil seni dan reka bentuk adalah berbayar dan hakcipta Whitey Mommy.
Sila hubungi saya di whiteymommy@yahoo.com untuk sebarang pertanyaan dan tempahan.
Anda TIDAK DIBENARKAN SAMA SEKALI untuk mengambil/menyalin/menyimpan
mana-mana bahagian hasil seni dan reka bentuk yang telah saya hasilkan TANPA KEBENARAN!

Minta Pendapat : Please... Please... Urgent ...

Assalamualaikum W.B.T dan Salam Sejahtera...:)

formal tak? formal tak?
pertamanya...terima kasih sebab sudi baca dan bagi pendapat... really appreciate it...:)

Saya ingatkan saya nak berdomain dulu...

Hari tu ada wat entry pasal saya nak berhosting... ramai sangat yang bagi pendapat...terima kasih semua... Insyaallah... cukup setahun saya buat kerja2 design nanti...saya cuba nak beralih arah pulak...tapi masih lagi perancangan... nak sediakan mental dan fizikal serta ongkosnya... kehkeh...

Tapi...sekarang ni saya rasa nak BERDOMAIN pulak untuk sementara waktu... Hari tu saya pernah utarakan tentang kerisauan saya untuk berdomain... tapi sekarang rasa macam bersemangat pulak nak berdomain lepas mengetahui dia punya benefit...:) especially untuk perniagaan... Insyaallah...

Jadi saya nak bertanya kekawan yang dah ada pengalaman berdomain... saya takut nak berdomain juga...selain takut nyawa saya tak panjang...dan blog ini akan terkubur...ada lagi... iaitu...:

a) adakah follower akan hilang?
-bukan apa...kan saya update blog... syok sendiri je... hehehe nak juga orang baca bila saya update... kehkeh...bukan mengejar populariti ya... tapi dengan blog sahaja medium untuk saya mencari rezeki dan juga berkongsi cerita...:)

b) Apa lagi kesannya bila kita tukar daripada blogspot ke pada domain...:?

Minta tolong sesangat...huhuhu nak tahu..

Terima kasih sekali lagi...

P/s: Sekarang domain saya tengah tidur kat SINI... sejak beli saya hanya guna selama sebulan je... huhu... lepas tu kepala ni dah fikir macam2... haish...tak berkeyakinan sungguh...

 Dalam proses nak siapkan blog untuk bloglist.. untuk menggantikan bloglist saya yang lama...yang saya privatekan atas sebab2 tertentu...jangan risau...link2 orang yang tak berkenaan saya tak masukkan... hanya link2 yang berkaitan dengan kerja saya aje..:D lepas tu... saya nak buat bloglist baru... nak gantikan exchange link tu... sebab tak berupdate pun... macam tak adil pulak untuk yang letak link blog saya kat blog mereka... dun worry... saya akan buat blog khas nanti...:)

10 Comment (s):

  1. taktu bab ni..huu...sha tunggu respon kwn2 yg lebih arif eh..

    apapun hrp semuanya yg terbaik buat kamu.. ^_^

    ReplyDelete
  2. salam mommy...cuba tgk kat sini http://www.the-faceblog.com. mgkn ada panduan pasal domain

    ReplyDelete
  3. waaaa nak tukar domain ea hehe

    ReplyDelete
  4. @mamalieyna
    terima kasih kak lieyna... always support sha... sayang banyak2...:)

    ReplyDelete
  5. @Mama Q
    dah tengok dear...:D terima kasih tau...

    ReplyDelete
  6. @cik EPAL
    ha ah sis...jum bertukar... murah je 40 setahun... lepas tu baru hosting pulak...:D akk nak hosting tapi nak hosting ongkos nya ndak ada...:P

    ReplyDelete
  7. @suffer8zine
    sape yang baik hati nak sponsor hosting untuk akk tu...uwa...

    ReplyDelete
  8. cuba akak fikirkan dulu nama apa.. untuk company aka sendiri ke? hehehe kalau mcm minn memang pakai .my sebab reg dengan ssm, so memang akan dijaga la.. tapi terpulang pada akak.. ok untuk pertanyaan akak tu, minn listkan jawapannya..

    1-followers akak TIDAK AKAN hilang.. yang tukar hanyalah address akak SAHAJA.. :)

    2-TIDAK AKAN ada apa2 perubahan melainkan selepas propagate URL baru akak kepada domain yang baru. means.. http://whiteymommy.blogspot.com TUKAR KEPADA http://whiteymommy.com mengambil masa paling lewat 2 jam untuk proses penukaran (sekiranya akak masih lagi berminat dengan dataKL)dan dalam masa 2 jam itu blog akak freeze, means tidak berfungsi. sesiapa yang masuk dalam blog akak pada masa 2 jam itu akan keluar error 400 forbidden. minn harap explanation minn akak faham.. :)

    ReplyDelete
  9. bersama denaihati.blogspot.com selama 1 tahun kemudian hijrah ke denaihati.com. Lebih baik hijrah sekarang kalau dibiarkan 2-3 tahun lagi pasti lebih ramai follower. SEbenarnya tak banyak kesan buruk pun bila berpindah ke hosting dan domain baru malah lebih banyak yg baik.

    ReplyDelete

Thank You For Leaving a Comment to Me...

 
Copyright © Whitey Mommy™