Hasil seni dan reka bentuk adalah berbayar dan hakcipta Whitey Mommy.
Sila hubungi saya di whiteymommy@yahoo.com untuk sebarang pertanyaan dan tempahan.
Anda TIDAK DIBENARKAN SAMA SEKALI untuk mengambil/menyalin/menyimpan
mana-mana bahagian hasil seni dan reka bentuk yang telah saya hasilkan TANPA KEBENARAN!

Jenis Bayaran Dalam Nuffnang

Minta Maaf jika tajuk entri ni tak sesuai dengan entri... sebab saya pun tersangat2 baru dalam blogging... dan juga dengan Mr.Nuffnang... Saya buat entri ini untuk sis Cylia supaya dia lagi faham dengan bayaran dalam nuffnang... bukan nak menunjuk tapi sekadar untuk berkongsi seciput pengetahuan yang ada... Pengetahuan ini semua daripada Kak Tash... (terima kasih akak... sampai sekarang pun sha masih lagi menggunakan tips2 akak..=)

yang warna merah2 tu saya highlightkan sebab malu dengan income yang sangatlah ciputnya =p
ok! lets start...

Buffered Earning
Merupakan iklan yang diberi oleh pihak nuffnang kepada blog kita... biasanya iklan ini akan 24jam berada di blog kita...
macam mana nak tahu kita dapat buffered ke tak... pergi check akaun nuffnang, kalau ada kolum buffered macam gambarajah diatas tu.. maknanya anda telah mendapat buffered... tahniah...
Income yang diperolehi adalah berdasarkan traffic kita... traffic yang tinggi akan menghasilkan income yang tinggi juga..=) Walaupun teman blogger tidak klik pada iklan tapi kita tetap akan mendapat income... tapi jika mereka klik pada iklan... kita akan mendapat bonus untuk klik yang dilakukan itu...
Alhamdulillah... dengan mengikut cara Kak Tash... saya berjaya mendapatkan buffered... selepas 2 minggu berblogwalking dengan bersungguh2...=) orang kata biasanya nak dapat buffered ni ambil masa 2 bulan... apapun... sangat2 berterima kasih dengan Kak Tash dan Nuffnang...
Terima kasih juga kepada teman2 saya yang sudi singgah ke blog ini dan sekaligus meningkatkan traffic blog saya...=)

Metered Earning
Merupakan Buffered yang sudah tamat promosinya... dan apabila Buffered turun ke bahagian Metered ni... maknanya anda telah mendapat income hasil anda berusaha keras berblogwalking untuk mendapatkan traffic... tahniah kepada siapa yang dapat...

Campaigns
Ini adalah iklan biasa yang terdapat pada blog... dan kita hanya akan dapat income daripada sini apabila teman2 bloggers klik pada iklan yang ada pada blog kita... (terima kasih kepada semua yang pernah klik iklan yang ada kat blog saya... jasa baik anda sangat dihargai...=)

Whitey Note: Saya rasa itu sahaja yang saya dapat kongsi.. hehe minta maaf ya kalau apa yang saya takrifkan itu salah... tapi saya menaip berdasarkan apa yang saya paham... terima kasih sudi membaca ya... =)

36 Comment (s):

  1. owh...mcm tu rupenye..lah..salah phm sesangat lah ni ye...

    ReplyDelete
  2. TQVM 4 da info...sy pn x tau psl ni, yg tau hanya duit tu pd iklan campaign tu je...rupanya ada lagi buffered dgn metered ye...

    ReplyDelete
  3. sekarang baru paham sepenuhnya mommy..hihi

    ReplyDelete
  4. Hmm, min limit visitors untuk dapat buffered tu berapa ya? Akak tahu tak? =]

    Thanks in advanced

    (http://ohmonstar.blogspot.com)

    ReplyDelete
  5. tq akak..first time saya paham btol2..haha

    ReplyDelete
  6. thanks for da info.. actually walaupun zaza dh lama dlm dunia blogging ni but still xphm psl nuffnanf tu... today bru clear ckt.. hehe.. ;)

    ReplyDelete
  7. info berguna.nk blogwalking kaw2 pas ni.hehehe

    ReplyDelete
  8. thanks, sekarang dah faham sikit sikit :)

    ReplyDelete
  9. tqvm nisha...kak izan pun baru je dpt buffered earning nih. tulah...sblm ni malas sgt nak blogwalking...
    tahniah dapat 3 BE setakat ni~

    ReplyDelete
  10. @Cylia Chel hehe tak pe... teruskan usaha untuk berblogwalking ya... good luck...

    ReplyDelete
  11. @IMAN'S UMI yup ummi... kena rajin wat blogwalking skit...

    ReplyDelete
  12. @princeduyong welcome... sharing is caring... tapi saya tak la pandai sangat pasal ni.. just simple info je...

    ReplyDelete
  13. @mommyYen ye ke... bagus2 nanti mesti income mommy yen letup2 pasni...=)

    ReplyDelete
  14. @Khairunnisa' min visitor seratus sehari... selama 2 bulan... tapi kalau nak lagi cepat... buat banyak2 lagi cepat dapat buffered...=)

    ReplyDelete
  15. @alinac loversama2... bagus2... hehe pasni mesti gigih berblogwalking ni...=)

    ReplyDelete
  16. @zaza tak pe zaza... better late than nothing...=)

    ReplyDelete
  17. @Alia orait... mesti income alia gempak lepas ni...

    ReplyDelete
  18. @Cik Lilo welcome... ok... nanti tambah lagi pengetahuan... hehe ini secara ringkas je...

    ReplyDelete
  19. @Izan Ishak welcome kak izan... uhuhu sebenarnya... 3 BE tu yang tengah running... hm... sebenarnya dah banyak yang dah jadi metered earning... tapi earningnya ciput je... sebab saya tak rajin buat blogwalking...=p

    ReplyDelete
  20. okeyy, dah faham lebih laa :D before ni dpt buffered, metered, campaign tu semua, tk tau pn cane duit boleh bertambah. hehee. nice info =D

    ReplyDelete
  21. faham2...tq for the info ye...maklumla org baru...

    ReplyDelete
  22. owh, sangat berguna info ini..thanks :D

    ReplyDelete
  23. gud info ^^
    thanks, bru laa btul2 faham...

    ReplyDelete
  24. thanks 4 d'info..tp cam ner nak dapatkan traffic yg tinggi ek..leh share ke..

    ReplyDelete
  25. Bagaimana Cara PayOut Kalau Publisiernya Orang Indonesia cik?

    ReplyDelete
  26. info yang sangat berguna,,,tq sis,,,sudi2 singgah blog saya tq ^_^

    ReplyDelete
  27. Fuhhh baru tau pasal nuffnang ni otw try == harap2 ada la skit2 pendapat online kahkahkah

    ReplyDelete

Thank You For Leaving a Comment to Me...

 
Copyright © Whitey Mommy™