Hasil seni dan reka bentuk adalah berbayar dan hakcipta Whitey Mommy.
Sila hubungi saya di whiteymommy@yahoo.com untuk sebarang pertanyaan dan tempahan.
Anda TIDAK DIBENARKAN SAMA SEKALI untuk mengambil/menyalin/menyimpan
mana-mana bahagian hasil seni dan reka bentuk yang telah saya hasilkan TANPA KEBENARAN!

Tangan Comel Khalis

Kekadang rasa macam tak bersedia lagi nak hadapi Khalis membesar... rasa macam nak sentiasa kecik... boleh kah? Hukum alam, yang kecik pasti akan besar dan yang muda pasti akan tua... itu memang kita tidak boleh ubah... begitu cepat masa berlalu... =) rasa macam baru semalam Khalis dilahirkan... hari ni dah besar... akal pun dah panjang... dalam masa sehari... perangainya boleh berubah...kekadang tak sempat lagi nak tengok keletah itu dah berubah dengan keletah baru... =) tapi sebagai ibu siapa yang tak nak anak dia bijak kan? Saya sentiasa mendoakan Khalis akan menjadi anak yang bijak, Soleh dan baik... Amin...

Sekarang ni Khalis dah pandai macam2... yang paling ketara... tengok gambar kat bawah...
tangan comel dia dah pandai pegang mouse... kalau saya riba dia sambil berblogwalking... sibuk la dengan tangan dia sekali nak pegang mouse... =) saya sebenarnya terkejut tengok dia pegang mouse ... ini kali pertama tau... nasib baik sempat snap walaupun tak banyak... saya sempat kata "Ya Allah...anak ibu... pandainya pegang..." ada stail gitu...
walaupun mouse tu macam tak cukup tangan dia... tapi masih lagi nak cuba...yang kelakarnya... dia tolak mouse tu ke atas ke bawah... macam yang saya buat bila tengah berblogging... rupanya dia perhati apa yang saya buat... lepas tu praktikkan... hebat... inilah yang dikatakan baby zaman sekarang cepat belajar... semuanya segera dan maju...jadi kita sebagai ibu bapa tak boleh nak bersikap bukan2 didepan anak2 kerana anak2 akan senang mengikut setiap tingkahlaku kita... (erk! saya bersalah ke berblogging depan anak?) hehe sekarang ni 3 butang laptop saya dah tercabut (Shift.Ctrl.no 5) sebab kena tarik dan ketuk oleh si kecil ni...masa saya buat kisah ni baru satu butang tercabut... tapi sayangkan anak... laptop rosak pun tak pe... bagi saya barang boleh dicari... tapi ... anak? hm... lagipun baby lagi... bila dia dah mengerti barula boleh ajar perlahan2...yang itu boleh yang ini tak boleh... kalau saya ajar sekarang pun faham ke dia?
Bila saya alih je mouse tu dari dia... tengok tu... dah mengamuk... ades... tangannya dah kibas2 nak tunjuk protes... tunjuk betapa marahnya dia... mulutnya tak leh nak cakap la bisingnya...=) Khalis...Khalis...
Saya pun cabutla mouse tu dari laptop bagi dia...terus diam...tapi lepas tu dia pandai pulak nak ambil kertas yang saya alas mouse... dia letak bawah mouse...dan gerakkan mouse tu...pandai sungguh tengok dia... semuanya dia ikut apa yang saya buat... memang gelak sakan saya hari tu... =')
=p last2 ini lah tempat dia... dan itulah permainan yang sepatutnya dia main...=)

Whitey Note: anak ibu dah semakin membesar... bijak dan pintar...=)

45 Comment (s):

  1. Khalis dh pandai main mouse, iman dh pandai menaip, seb baik x terkeluar butang2 laptop. Jap agi, mkn besar mkn xnk mainan sendiri.

    ReplyDelete
  2. wah,pandai ye baby tu. :)
    follow u. :)

    ReplyDelete
  3. comeyy nyee khalis..baby skrg memg cpt bljar lah..same thing goes to my nephew.. :)

    ReplyDelete
  4. wah khalis pown nak bwalk jugak ker...^_^

    ReplyDelete
  5. pasni mest akak n khalis gado2 sebab berebut nak pegang mouse ihikk.nak pinjam khalis boleh?comel sangat! :D

    ReplyDelete
  6. hehe..boleh join kelab ngan kakak auni dan abg muaz la yek khalis :DDD

    ReplyDelete
  7. alololo cutenya la si khalis ni..haih haih

    ReplyDelete
  8. sis..seyes baby nie mmg kacak!hehehe~
    rmbut tuh yg mhal~=)

    ReplyDelete
  9. @IMAN'S UMI hehe Khalis ni.. dah habis dah butang2 laptop saya ni tercabut... adeh...

    ReplyDelete
  10. @affan pandai main laptop... kegemaran dia...

    ReplyDelete
  11. @Nureen betul tu nureen... baby sekarang ni dah pandai sangat2... cepat bijak... cepat pandai...

    ReplyDelete
  12. @Hassanah hehe setiap masa kena cium... pipi pun dah bonyot dah...

    ReplyDelete
  13. @Nashays hehe tula nashays... nanti ibunya hanya taip entri... tapi anaknya tolong wat blogwalking... ngeh2...

    ReplyDelete
  14. @syaril sekarang ni pun dah gado dah dik... hehehe kekadang mulutnya bising sangat kalau tak kasi dia pegang mouse tu...

    ReplyDelete
  15. @Lynn Nasir hehe tula... geng baby blogger... Khalis punya blog dah siap dah...=)abg muaz punya?

    ReplyDelete
  16. @Nabiel tu la nabiel... hehe banyak kali saya turunkan tapi tetap juga macam tu...=)

    ReplyDelete
  17. @Cikidong agaknya la kan... sebab masa akk pregnantkan dia dulu... akk selalu main game kat laptop..=p

    ReplyDelete
  18. comel nye kak..suka tgk cara dia pegang mouse tu..mcm pro..

    ReplyDelete
  19. mama blogging baby pun blogging....sungguh cute :)

    ReplyDelete
  20. alalalalaaa...so shweett la baby khalis ni..geram sgt tgk...<3

    ReplyDelete
  21. hi khalis... heheh sori sori aunty ingat khalis ni pompuan ghope nya laki ek.. :p

    wah wah khalis pun nak ikut mommy blogging ker tuh ;)

    ReplyDelete
  22. haha..lepas ni..sis kena buat satu blog kat baby ar bila dia dah beso..hehe..comel toll

    ReplyDelete
  23. sangat comel.. geram kat itu budak kicik..=)

    ReplyDelete
  24. aww...cute nya tgn khalish..ni mesti waktu preggie dulu mummy khalish ni memang ngadap lappy je kan,tu yang khalish ikut..ekekekek..

    ReplyDelete
  25. comel nyer die... hehe.... rase cam nak kis je bby nie... =)


    My Recent Post :
    apabila menjadi pemerhati GB

    ReplyDelete
  26. @Cylia Chel hehe tu la akk pun terkejut masa mula2 tengok....

    ReplyDelete
  27. @Femillea Boutique sama naik... blog untuk dia pun dah siap dah...

    ReplyDelete
  28. @AKO @ retna hehe kenapa aunty kata khalis girl... hehe kak ret, ramai juga yang ingat camtu...

    ReplyDelete
  29. @✿nenek moden✿ blog untuk dia dah siap dah sis... cuma dah bersawang la nak tunggu dia besar....

    ReplyDelete
  30. @mommyYen betul tu mommy... hehe masa pregnantkan di saya banyak men game kat laptop... ades...

    ReplyDelete

Thank You For Leaving a Comment to Me...

 
Copyright © Whitey Mommy™