Hasil seni dan reka bentuk adalah berbayar dan hakcipta Whitey Mommy.
Sila hubungi saya di whiteymommy@yahoo.com untuk sebarang pertanyaan dan tempahan.
Anda TIDAK DIBENARKAN SAMA SEKALI untuk mengambil/menyalin/menyimpan
mana-mana bahagian hasil seni dan reka bentuk yang telah saya hasilkan TANPA KEBENARAN!

Khalis dah Genap 9 Bulan...

Cepat sungguh masa berlalu kan? macam tak sedar hari berganti hari... Hari ni... Khalis dah genap 9 bulan... wah! maknanya dah 9 bulan la saya bergelar ibu... bangga sangat2...
tapi memang tak terasa masa berlalu...
Khalis pun dah makin besar... dah makin pandai...
Apa yang saya harapkan....
Agar Allah S.W.T permudahkanlah saya untuk membesarkan Khalis dengan sebaik mungkin...
Supaya dia dapat merasakan kebahagiaan hidup kat dunia ni...

Umur Khalis dah meningkat... mestilah kepandaian dia pun dah meningkat...
hehe memang kelakar sungguh bila tengok telatah dia yang kiut miut ni...
Memang tak puas nak melayan dia ...
Tapi kekadang dia pandai bawa diri...
Main sorang2... Kesian pulak tengok dia sorang2 masa saya berblogging...

umur dah banyak, gigi pun makin banyak... Khalis dah tumbuh gigi 4 batang... cuma belum betul2 keluar lagi... selalu sangat gesel2 gigi dia... saya pulak yang rasa ngilu...
jiran saya kata sebab dia gatal gusi...
Khalis ni satu je. dia jenis tak suka mengigit..Dah beli Teether tapi dia tak gigit...
dia goyang2 saja benda alah tu...
macam2 la anak ibu ni...

Kalau dengan Handphone! memang no. 1...
Kalau dah dapat kat dia... memang susah la nak lepaskan... ha...tengok la tu... dia dah pandai picit2 keypad sampai nyala lampu...

Bila saya atau my hubby panggil dia... sekarang dah pandai menyahut... "Aaa" katanya...
hehe terkejut juga masa mula2 dengar...
Ya Allah rasa nak mengalir air mata... sebab Khalis dah makin pandai... makin bijak... dah makin membesar dengan sihat... saya pula menuju ke ambang kedewasaan...

Khalis dah pandai duduk dengan tegak dah... tapi belum pandai untuk duduk sendiri...
Cuma pernah sekali... dia tetiba bangun dan duduk...
My hubby punyala excited masa tu... terjerit2 panggil nama saya...
hm...memang seronok sangat2 tengok baby membesar...
dan keletahnya yang semakin hari semakin bijak...

kekadang air mata ini mengalir... hampir setiap hari...
Sebab sehingga kini... saya macam tak percaya yang si cilik ini lahir daripada rahim saya...
Subahanallah... Hebat sungguh kekuasaan-Mu Ya Allah...
Muhammad Khalis Putra adalah Anugerah yang terindah dalam hidup ku...

12 Comment (s):

  1. comelnye khalis, baby sy haiqal dh pandai duduk..tp satu batang gigi pun x keluar lagi..skrg tengah sibuk nk belajar merangkak..comelnya bila dh pandai menjawab bila panggil namakan..sronok tengok baby kita membesar dgn macam2 ragam, kekdg bila kite nk berblogging pun ase x sampai hati nk biar baby main sesorg..hurmm...selamat menikmati menjadi seorang ibu ya..

    ReplyDelete
  2. comey nyar..
    mcm mak n pak dier jugak ;-)

    semoga berbahagia selalu..
    dr lanun sekeluarga.. ;-)

    ReplyDelete
  3. comelnye... hehee tembam! hehe

    nih kang nanti ajar blogging umo bape nih? ahaks~

    ReplyDelete
  4. @NISA KHAIRI
    alhamdulillah....sis... hehe memang best tengok gelagat baby2 ni... setiap baby caranya berbeza... terima kasih... saya ucapkan selamat juga untuk sis...

    ReplyDelete
  5. @LaNuNsepet
    terima kasih lanun sekeluarga... saya doakan lanu sekeluarga juga selalu berbahagia... amin...

    ReplyDelete
  6. @KaiZeN SHiNoBi
    tak tahu la kaizen... sekarang ni pun Khalis dah sibuk main laptop... hehe

    ReplyDelete
  7. khalis yg copy paste dari mak n pak nya..semoga berbahagia dan didiklah khalis dgn sempurna :-)

    ReplyDelete
  8. alalaa...comeynye dia..moga membesar jd anak yg soleh ea..amin

    ReplyDelete
  9. semoga khalis menjadi anak yang berjaya suatu ari kelak..berila dia pendidikan yang terbaik kerana pendidikan tu penting, betapa dia boleh menilai suatu yang baik dan buruk..selain pendidikan duniawi, terapkan juga tuk dia pendidikan akhirat supaya dia dapat mendoakan kesejahteraan kita di sana..kerana doa anak lelaki tuk parentnya mudah diterima berbanding anak wanita..

    ReplyDelete
  10. terima kasih untuk semua yang mendoakan kebahagian Khalis...Amin...Amin...amin... Ya Rabbal Alamin... Semoga Allah merahmati hidup anda juga...

    ReplyDelete

Thank You For Leaving a Comment to Me...

 
Copyright © Whitey Mommy™