Hasil seni dan reka bentuk adalah berbayar dan hakcipta Whitey Mommy.
Sila hubungi saya di whiteymommy@yahoo.com untuk sebarang pertanyaan dan tempahan.
Anda TIDAK DIBENARKAN SAMA SEKALI untuk mengambil/menyalin/menyimpan
mana-mana bahagian hasil seni dan reka bentuk yang telah saya hasilkan TANPA KEBENARAN!

Perihal Susu Enfamama

Dah lama juga tak share pasal info baby dan ibu hamil kan? ni dah mula balik ni... ada 2 entri tengah queue untuk ditaip...(hehe maknanya tak taip lagi... tak sempat nak taip dengan Khalis sekarang dah kuat merajuk...kalau tak endah sikit kat dia, dah pandai tarik muka... tak nak pandang bila kita panggil...) anda semua masa hamil minum susu apa? hehe saya minum Enfamama itu pun cousin my hubby yang suggest... sebab dia kata bagus... saya kan baru 1st time pregnant... jadi ikutkan saja apa yang disarankan... janji susu ... tak kisah.. tapi saya ni memang malas sikit nak membancuh susu.. kekadang terus beli susu Dutch Lady dalam botol... habis cerita...

Saya cadangkan... susu ibu pun patut dibotolkan atau dipekkan secara instant... senang untuk orang yang malas seperti saya =p. Saya banyak membaca testimonial daripada ibu2 yang memilih susu Enfa untuk anak mereka. Mereka kata ada perbezaan dengan anak2 yang ambil susu lain... anak cepat pintar... anak petah bercakap...dan yang paling penting anak sihat dan hebat... =) saya boleh buktikan ini memang terjadi kepada Khalis... baru 3 bulan pun dah pandai sebut ibu! dengan lancar... baba pulak dia dah pandai panggil masa umur dia 5 bulan... hebat!!!

Bulan lepas saya dapat pamplet daripada Mead Johnson.. walaupun pampletnya hanya sehelai kertas yang dilipat2... tapi banyak memberi ilmu kepada saya... sebab masa tu saya tengah buntu nak bagi makanan apa pada Khalis dan berapa kali sehari... dalam kebuntuan rupanya Allah berikan cara ini untuk menolong saya...inilah gambar pamplet tu... anda semua mesti nak tahu apa isinya kan? Jangan risau saya akan keluarkan satu entri khas untuk ini... tunggu... hehe ngada la pulak rasanya. Pampletnya memang cantik... nak amik gambar page by page tak boleh nak fokus... sebab saya guna camera phone je... memang almost setiap bulan MeadJohnson akan hantar pamplet kepada Ahli Enfamama Club (saya jadi ahlinya =) ) tentang baby, susu dan ibu mengandung... dan semua maklumat tu memang bagus2...kalau nak dapat maklumat lanjut.. sila lah layari laman webnya...

Satu lagi saya suka dengan product Enfa ni sebab mereka menggalakkan penyusuan ibu selama 2 tahun... Kalau kita tengok gambar diatas, product susu untuk bayi/kanak2 sampai 2 tahun tidak ada... yang saya paling suka, setiap bulan bila mereka hantar pamplet... mereka akan call kita untuk pastikan pamplet itu sampai... pernah sekali pamplet tak sampai... dan mereka resend balik kepada saya... memang disitu pun saya rasa sangat dihargai as a Customer...thumbs up! Operatornya pun sangat peramah... dia pernah tanya saya "sekarang baby minum susu apa" saya jawab " saya masih lagi susukan dengan susu ibu" dia cakap "good!!!" masa tu kembang semangkuk la saya.. =p ... Panjang lagi la sembang2 benda lain... tanya nama anak, tanya masih minum susu untuk ibu hamil dan menyusu, dan segala2nyalah! =) saya masih lagi minum susu untuk ibu menyusu tu... satu lagi... susu ini juga saya rasa macam menggalakkan proses penghasilan susu... kalau saya skip minum mesti penghasilan susu agak kurang... tapi kalau minum memang terasa perbezaannya...

ok! itu sajalah saya nak share ek... Khalis dah tak senang duduk... broadband pun dia nak cabut ni... hehe bakul bedak dah tunggang langgang dibuatnya.. siap 1 entri ada 1 lagi...terima kasih sebab baca...

30 Comment (s):

  1. sy mnum anmum lacta mse b/feeding nafis..skrg still bf tp dh pregnnt lak so mnum anmum materna lak..
    anyway,gud info 4 mommy..

    ReplyDelete
  2. saya setuju dgn info2 ni..saya pun ada dapat panggilan dari susu Enfa ni jugak..memang suka dengan layanan baik mereka..w/pun saya masih BF anak saya.

    ReplyDelete
  3. @ibu_Arifa thanks ibu... tu la... diapunya customer service baik sangat2... siap tanya khabar...

    ReplyDelete
  4. derang memang bagus dalam bab after sales marketing.... walaupun skrang ni anak saya dah tak minum enfa mama derang rajin call.. wish besday, tanya kaba.. etc..

    makanan masa tengah hamil memang membantu perkembangan bayi..

    ReplyDelete
  5. @Safinaz Hanum Ahmad Anuar
    betul kak hanum... pemakanan masa salam kandungan lagi memang penting... sebab masa tu otak dan organ2 mereka terbentuk...

    ReplyDelete
  6. mommy,dulu (masa preggie) saya minum anmum materna..my Yenyen minum susu tu sampai sekarang..i nak tukar tp dia tak boleh terima susu jenis lain..btw..enfa is one of my choice too..

    gud info mommy..hehe

    ReplyDelete
  7. terasa mcm bagus lah...

    ReplyDelete
  8. mmg minum susu ni..so far mmg bagus la...

    ReplyDelete
  9. haha..sama denganlah. dulu time pregnant, ye ye je beli satu tin besar enfamama. 2-3kali minum je. pastu dah malas. Tu yang belu dutch lady je. senang..hahaha

    ReplyDelete
  10. x penah minum susu enfamama.. dulu ms menyusukan qis minum anmum

    ReplyDelete
  11. @mommyYen i rasa kalau lepas i breastfeed ni pun... Khalis i akan bagi susu enfa...=)

    ReplyDelete
  12. @mamasue hehe memang bagus... tapi susu ibu lagi bagus... tapi... lepas dua tahun boleh la minum susu ni...=) cadangan saya la..

    ReplyDelete
  13. @lina
    ya ke? ha... dah ada testimonial kata bagus ni... jadi saya akan proceed la dengan rancangan saya untuk bagi Khalis minum susu ni...

    ReplyDelete
  14. @Mommyyus hehe betul tu mommy... tapi malas pun kena kuatkan diri juga... hehe tapi yang selalu jadi pilihan susu dutch lady tu la...=p sama2...

    ReplyDelete
  15. @Yan ya ke? hm... susu untuk pregnant yang saya tahu dua ni je... anmum n enfa... yang lain tak familiar sangat.. tapi orang kata anmum banyak lemak...

    ReplyDelete
  16. ssalam akak,nak juga try mnum susu enfamama nie..saya 1st pregnant...blur juga pasal susu.:)...sekarang bru try 1kotak anmum materna...:).

    ReplyDelete
  17. salam kak.. sy sedang cuba telan susu enfamama ni, tapi pelik kenapa susu ni berketul bila bancuh padahal baru je beli (first time pregnant)cek xpired date pun tahun 2015..aduii tekak cm nk tekuar bila paksa minum sedangkan sy memang seorang penggemar susu..hurmmmm yang lain lain minum susu enfa mama ni ok x? ke berketul cm saya jgk?

    ReplyDelete
  18. Salam akak.. Sy juga mempunyai masalah yang sama seperti kak Leeya,. Susu yang sy minum berketul apabila bancuh.. kenapa ya?

    ReplyDelete
  19. Salam maaf tumpang jawabkan soalan leeya dan mr dean.. susu tu berketul sb u all gune air terlebih panas.. atau lbh dr 40darjah celcius. So khasiat dia pon rosak. Better gune air masak biase or air sejuk..buat shake. Goncang2 dgn ais. Mmmm dapp sgt. Lg2 utk ibu2 yg preggy xske minum susu. (Based from my experience n tunjuk ajar dr pihak enfa mase pameran)

    ReplyDelete
  20. U kena letak air dulu marila letak susu....kemudian bancuh..air guna air Siam je tau....

    ReplyDelete
  21. U kena letak air dulu marila letak susu....kemudian bancuh..air guna air Siam je tau....

    ReplyDelete
  22. Patut la berketul. . Nak tnye susu enfamama minum waktu pagi 1 hari sekali atau ikut suke kite .. Nak minum berape hari sekali

    ReplyDelete
    Replies
    1. 2 kali sehari pun ok sis.. :) ha ah berketul .. kena pakai air suam lepas tu nak selamat pakai shaker..

      Delete
  23. assalamualaikum sis..saya nak tumpang tanya..saya bli susu enfa nyh masa baby saya 2 weeks..lpas tu saya keguguran..susu pown baru minum 3/4 kali..dah sbulan lebih dah gugur..boleh x klau saya nak minum balik susu enfa sblm mngndung lagi???

    ReplyDelete
  24. Maaf bertnya . Bancuh nk mnum mcmna? Dlm arahan dy kena letak 6scoop adakah saya kena ikut 6scoop tu ?. Wktu apa yg sesuai untuk mnum susu enfamama ni ? . Maaf saya masih bru d awal kandungan . Sya jd kurang tahu pasal ni

    ReplyDelete

Thank You For Leaving a Comment to Me...

 
Copyright © Whitey Mommy™