Hasil seni dan reka bentuk adalah berbayar dan hakcipta Whitey Mommy.
Sila hubungi saya di whiteymommy@yahoo.com untuk sebarang pertanyaan dan tempahan.
Anda TIDAK DIBENARKAN SAMA SEKALI untuk mengambil/menyalin/menyimpan
mana-mana bahagian hasil seni dan reka bentuk yang telah saya hasilkan TANPA KEBENARAN!

Alhamdulillah... Akhirnya jumpa Jalan Penyelesaian...:)

Hari ni dah boleh menarik nafas dengan lega yang amat sangat... My lappy dah back to normal balik...

Entry sebelum ni saya ada cerita pasal CPU USAGE 100% . saya google tentang ni kebanyakkan info bagi tahu penyebabnya adalah Virus especially Trojan [bukan sabun trojan ya...:P tapi Trojan Horse = nama virus yang terbabit ] Spyware dan juga ada program yang tak diinstall dengan baik... atapun lappy tersebut telah lama digunakan dan memerlukan lappy yang baru...:p. Untuk Virus dan spyware semuanya saya dah remove. Program yang tak pakai semua saya remove. Termasuk beberapa file design juga saya remove masuk ke pendrive... yang peliknya kenapa masih mengalami CPU USAGE 100% .

akhirnya... lepas tanya pendapat kawan2 di email dan Facebook. Jalan terakhir adalah format. FORMAT kedengarannya sangat senang... tapi yang paling menyusahkan adalah nak install balik software dan juga nak backup semua file2 design saya... memang banyak ... huhu agak leceh nak transfer2 kan... jadi selagi ada solution nak cuba juga untuk tak format.... saya cari gali semua file2 yang terlibat... tapi masih lagi tak tahu penyebab yang utama...

Bila sampai kat kedai komputer [hampir nak format ni... tapi hati tak ikhlas lagi... minta Allah permudahkan segala2nya... amin... berdoa dan terus berdoa...] Memang Allah sentiasa mendengar permintaan hambanya...:)

Sebelum format saya terlah diinterview oleh orang kedai itu... tanya itu dan tanya ini... nak taip semua memang panjang ler entry ni...:p

part yang penting dia tanya.

Orang Kedai Komputer: Akak ada letak laptop ni kat atas tilam ke sofa ke... atau apa2 permukaan yang lembut.
Saya: Rasanya tak de... memang tak pernah alih laptop ni kemana2 letak je kat atas kotak. [yang saya jadikan meja]
Sambil2 tu saya pun ingat balik... yup kotak yang saya maksudkan tu mempunyai permukaan yang lembut ala2 sofa gitu permukaannya...[anda dapat bayangkan... yang kotak kain tu... lepas tu kita boleh duduk kat atasnya bila kotak tu ditutup,] yaaa!!! mungkin itu lah penyebabnya...
Orang Kedai Komputer: Laptop ni, akk tak leh letak kat atas permukaan yang lembut macam sofa ke tilam ke... sebab bila letak udara tak mengalir ke bahagian bawah. permukaan tu akan jadi kedap. mungkin akan menyebabkan cpu usage.
Saya: Baru saya ingat... memang permukaan dia lembut. lepas tu dulu saya ada pakai Cooling Fan sebagai alasnya... ha... lepas saya buang cooling fan tu la masalah ni jadi...
Orang Kedai Komputer: Ok... kalau macam tu... akak balik dulu cuba letak atas cooling fan. kalau ok... maknanya... sebab laptop ni terkedap la...

actually perbualan tak abis kat situ... panjang lagi... hehehe tak larat saya nak taip semua... yang penting je untuk cerita sebab2nya...

Ya... baru saya ingat... masalah ni jadi lepas saya remove cooling fan... masa pindah hari tu... sebab sebelum ni saya tak pernah guna pun fan dia... just buat lapik laptop je... rupanya itu pun akan bagi kesan yang sangat besar...

Untuk menyelamatkan lappy ni...
Kami pun beli new lappy colling fan... lepas tu... balik rumah... pakai cooling fan... semuanya dah kembali normal... alhamdulillah...

Selamat... tak payah format...:D

Ok.. duk pulun design ni.... huhu nak kena siapkan banyak template... banyak sangat pending work...

Pending Term and Condition untuk blog design
Pending untuk Doll Character Sample...
Pending untuk markup Harga untuk my product... dan ada product baru dan harga baru...:D
Pending untuk siapkan template blog Design yang tak siap2 itu...

Owh.. banyak lagi ni pending work... apa2 pun... kena siapkan dulu template yang customer order...

1 Comment (s):

  1. ohh lega.. sy pun aritu kena camtu.. kejap2 mati sendiri lappy sy.. rupanya camtula.. alas merata2 dan apa saja.. skrg pakai cooling fan setiap masa..

    hehe pasni leh buat design kita ye.. hihi

    ReplyDelete

Thank You For Leaving a Comment to Me...

 
Copyright © Whitey Mommy™