Hasil seni dan reka bentuk adalah berbayar dan hakcipta Whitey Mommy.
Sila hubungi saya di whiteymommy@yahoo.com untuk sebarang pertanyaan dan tempahan.
Anda TIDAK DIBENARKAN SAMA SEKALI untuk mengambil/menyalin/menyimpan
mana-mana bahagian hasil seni dan reka bentuk yang telah saya hasilkan TANPA KEBENARAN!

Dolly... ke Doll...

Makin lama kat dalam bidang artwork ni kan... makin seronok... hari2 belajar benda baru...terutama daripada Kak Emila... bukan saya nak tipu... bukan nak bodek... tapi ini kenyataan... Kak emila tak kedekut ilmu... dan jangan terkejut kalau saya katakan... apa teknik yang dia guna... semua dia ajar saya... A to Z... tapi... ya la...dulu design template guna foto je... lama2 mestilah saya cuba nak cipta artwork saya sendirikan...nak improve diri sendiri dengan cara saya...  mana tahu... ada keyakinan... ada rezeki lebih... boleh saya jadi macam kak emi... nak pandai melukis...:)

Kak emi cakap... belajar sikit2 lama2 jadi bukit... tapi niat tu kena penting... ya... niat saya memang nak cari rezeki... dan makin lama rasa macam minat nak teroka dunia artwork... dan ada doll sendiri makin kobar2 ni...

Kak emi cakap... kena wat banyak research dan banyak lukis2...... dan yang penting... kena ada ciri melayu... wat dengan hati... eceh... huhu tok guru ajar... kena ikut... alhamdulillah... walaupun tak cantik... tapi dah boleh la sikit2 lukis2 baju... sebab saya suka tengok baju cantik2... Masa saya dapat lukis baju chef untuk Chef Doll ni pun memang happy sesangat...:)

Inspirasi... sudah tentu setiap orang ada inspirasikan dalam nak buat artwork ni... dan kak emi cakap hasil kerja mesti ada originality, bila orang tengok dah tahu itu kita punya... kita ada brand kita sendiri... saya masih belajar... banyak yang tak tahu... idea yang sama tapi cara garapan yang berbeza akan menghasilkan artwork yang berbeza...tangan berbeza yang membuatnya... hati yang berbeza... mesti hasil yang berbezakan... kecuali... kalau saya amik artwork kak emi... terus tekap... memang la hasilnya akan sama...

ha... main tengok... sape dia artwork yang saya suka tengok...

sudah tentu la kena ada tok guru...
mai nak komen sikit2 daripada designer yang pandai macam saya ni... but... one day... i wish... i will be expert in what ever i want to be... Insyaallah...

ni em's doll kak emi... at the first time saya tengok memang dah suka tengok doll kak emi... masa tu saya tak tahu lagi istilah2 designer...artwork... dan makin lama...bila makin tahu terms... copyright... idea asal... kreativiti... saya lagi admire kak emi punya artwork... serius... kak emi... memang sangat talented...

ini pulak... hasil daripada Adolie Day illustrator daripada France... ha... cantik betul hasil kerja dia... jemputla ke blog dia... tengok semua hasil kerja2 dia... memang cantik... dan doll yang yang baru2 lagi cantik... saya suka tengok... sekarang ni dunia di hujung jari... sampai ke hujung bumi pun boleh searchkan... Adolie ni terror... siap ada gallery lagi untuk hasil2 artwork dia...


Ni hasil kerja daripada Rachelle Anne Miller saya tengok dia buat lukisan dengan software... dia rakam... real sangat2... A to Z... sangat details... saya suka sangat penggunaan warna macam ala2 water color macam ni... nak buat tak pandai... hehehe semua doll2 saya sekarang saya suka guna satu kaler... kurang dah guna gradient color... Rachelle ni pulak children illustrator... semua hasil kerja2 dia memang top... serius cantik... dia juga kawan kepada kak emi...

Hasil kerja mereka memang cantik2... bestkan ada tangan yang berseni macam ni...

Satu lagi perkara yang saya nak share dengan kawan2 ... yang saya tahu... hati2 kalau nak ambil gambar kat internet tau... kena cek betul2 copyright dia... takut baca artikel ni...
ambil kepala Einstein pun boleh kena saman... huhu...

tu je la kot yang saya nak share... sekadar nak mengupdate blog...:)

6 Comment (s):

  1. sha, kak emi suka ajar orang yang betul-betul nak belajar. berkongsi ilmu tak rugi, kita sama2 dapat manfaatnya.

    ReplyDelete
  2. waaa..yong lgsg xreti

    smoga berjaya ye kak :)

    ReplyDelete
  3. wow..kreatif sungguh suka tp akk tk sabar tk boleh buat dolly :)

    ReplyDelete
  4. huhuuu smua cantik utk daku yg langsung tak pandai apa ni, haha.

    ReplyDelete
  5. salam mommy! sebenarnya mommy buat mcm mana doodle2 tu? comellah! ajar boleh! ilmu kan kena kongsi! betul tak? :)

    ReplyDelete

Thank You For Leaving a Comment to Me...

 
Copyright © Whitey Mommy™