Hasil seni dan reka bentuk adalah berbayar dan hakcipta Whitey Mommy.
Sila hubungi saya di whiteymommy@yahoo.com untuk sebarang pertanyaan dan tempahan.
Anda TIDAK DIBENARKAN SAMA SEKALI untuk mengambil/menyalin/menyimpan
mana-mana bahagian hasil seni dan reka bentuk yang telah saya hasilkan TANPA KEBENARAN!

Aku tak tahu aku Pregnant!

maaf ya. ini bukan iklan ubat gigi (tetiba pulak)
Saya kemas2 rumah semalam (bukti saya kemas rumah ok!)
tiba2 terjumpa memory card lama - 64mb je
sebab ini memori card yang saya dapat masa mula2 beli handphone Sony Ericsson yang pertama saya.
dulu2 tauke kedai bagi memory card yang memorinya bersaiz kecik2 je sebab nak suruh beli sendiri kalau nak memori yang bersaiz besar2 gabak itu.
tapi sekarang sudah berbeza kalau beli handphone ...
memory card 4Gb pun dah boleh dapat free...
mungkin sebab nak tarik minat pelanggan sebab persaingan hebat dikalangan penjual handphone...
sudah! tetiba pulak saya secara panjang lebarnya menghurai pasal penjual handphone.

dalam memory card itu,
hanya ada sekeping gambar sahaja iaitu gambar diatas itu la (sila tatap lama2)
bila aku tengok bila tarikh gambar tersebut diambil rupanya tarikh yang sama saya dapat tahu aku pregnant (21/1/2008)...
wah2 memang ditakdirkan gambar ini nak masuk dalam blog rupanya...
ok!
intro dah habis, saya masuk isi.
kenapa dulu saya tak tahu saya mengandung?
tak prihatin kat diri sendiri kan? pentingkan kerja lagi masa tu...
saya punya kitaran haid lambat pun saya tak perasan...
memang masa awal2 pregnant, saya tak dapat nak agak langsung sebab memang tidak mengalami apa2 simptom pun...muntah tidak pening pun tidak...
tapi saya masih ingat beberapa hari sebelum saya tahu saya dapat tahu saya pregnant...
saya rasa perut macam banyak angin...
saya suruh hubby belikan air halia yang pekat2 supaya dapat hilangkan angin
(ya Allah syukur... baby saya tidak ada apa2...Allah memang nak kurniakan Khalis untuk membahagiakan saya)saya boleh tertarik nak pergi buat check-up, apabila assistant saya (neeza) menegur saya...

Neeza : Miss, saya tengokkan perut miss buncit la sekarang... miss pregnant ke?

Saya: Eh! tak lah, tapi tak tahu la pulakkan...saya pun tak ingat bila saya last period... tapi memang saya rasa perut saya macam buncit dan rasa sebu semacam je...

Neeza: Saya rasa miss pregnantla...baik pergi check. sebab buncitnya bukan macam buncit gemuk. Kalau buncit gemuk mesti berlipat2 ni nampak macam bersegi. (masa tu dia tunjuk gambar saya yang diambil dengan kamera handphone dia...saya pun akui dengan keadaan diri saya pada masa itu)

Saya: Tak pelah! nanti lepas balik kerja saya minta Remy pergi teman saya buat check-up (masa tu saya kerja shift pagi)


balik dari kerja saya terus minta hubby pergi teman untuk buat check-up...
dia pun teruja juga nak tahukan?
ya la inikan anak pertama...siapa yang tak teruja?
macam biasa la kalau pergi klinik kerajaan...
tunggunya memang lama daripada tempoh merawatnya...
tapi tak pe...sebab bayarannya hanya seringgit (ini namanya jimat! hehe)
macam biasa doktor suruh pergi check air kencing...
result keluar, saya tengok pekerja makmal itu cop!
saya dah nampak dah yang dia cop positive...
hati saya berbunga2 (yayy!)
masa saya ambil keputusan itu memang sah!
it is positive!
memang seronok masa tu...
sebab dapat result ditemani oleh hubby tersayang...
masa itu saya rasa diri ini begitu berharga...

saya bawa result tadi pergi jumpa doktor yang sama...
dan doktor tu cakap: Tahniah! awak pregnant 8 minggu..
saya pun jawab: iya! (padahal memang dah tahu...hehe)
doktor itu berpesan, jangan buat kerja berat2 masa awal2 pregnant ni...
lagi dia cakap : awak akan hadapi macam2 dugaan semasa pregnant ni...
tapi awak kena sabar sebab masa inilah tuhan banyak nak uji kita sebagai seorang perempuan...
(wah! sungguh terharu aku sebab terasa macam doktor tu ambil berat sangat2)

balik rumah saya terus call neeza...
betul la neeza saya pregnant... dah 8 minggu...
happynya saya...hehe

19 Comment (s):

  1. samala... lya dulu pon xtau petnant

    ReplyDelete
  2. hehhehe klu ingat2 kan balik agak kelakar jugak kan heheheh..

    ReplyDelete
  3. Memang berbaloi senyum panjang-panjang.

    Geram tengok baby u.

    :)

    ReplyDelete
  4. lya: hehe lepas tu camne bleh tahu?
    atie: memag kelakar...tapi masa preggy la saat paling best...walaupun sakit2.
    she: hehe memang berbaloi2...
    jana: haha aku rindu waktu itu...

    ReplyDelete
  5. cantiklah blog awk!

    http://awektocang.blogspot.com

    ReplyDelete
  6. ahhh sweet~
    mesti best kan?
    ahhh! x sabar rasa semua tu!
    jadi wife someone...mommy someone..
    ahhh! >.<

    ReplyDelete
  7. suka tengok owang pregnant... ehehe

    ReplyDelete
  8. ouh soooo sweet ^^

    ReplyDelete
  9. mase anak saye yg 2nd, mcm ni jugak. bleh tak tahu preg..sampai bos suh gi check..rupenye 2bln pregnant! siap suruh org pijak2 belakang badan..sbb sakit2 bdn. nasib baik xde ape2 kat baby...

    Khalis cute cam mommy dia.

    ReplyDelete
  10. best best.. tapi saya tak pernah merasa.. doakan saya... hehehe

    ReplyDelete
  11. salam, dah 4 kali merasa mengandung...semuanya berbeza2 tak sama....

    ReplyDelete
  12. ahakz..xtau pregnant biler..tp xper..kl sy pregnant pun, sy xtau biler gk..hahahah

    ReplyDelete
  13. come la baby mommy-tomey sgt2 mcm ibu die gak:)

    ReplyDelete
  14. mujur kandungan ok.. memang tuhan nak bg rezeki utk mommy..

    ReplyDelete
  15. wah...best kan saat2 mcm tu..huhu...awe kena tunggu lama agi

    ReplyDelete

Thank You For Leaving a Comment to Me...

 
Copyright © Whitey Mommy™