Hasil seni dan reka bentuk adalah berbayar dan hakcipta Whitey Mommy.
Sila hubungi saya di whiteymommy@yahoo.com untuk sebarang pertanyaan dan tempahan.
Anda TIDAK DIBENARKAN SAMA SEKALI untuk mengambil/menyalin/menyimpan
mana-mana bahagian hasil seni dan reka bentuk yang telah saya hasilkan TANPA KEBENARAN!

Perihal Minyak Wangi

Dah lama dah rasanya tak beli minyak wangi@perfume...
ya la kan... sejak tidak bekerja ni mana ada pakai perfume ...
duk melepek je kat rumah ...
mana ada modal nak beli...
masa pregnant dulu tak boleh bau perfume ...
asyik meloya saja...
tapi jangan ingat badan saya bau tengik pulak...
deodorant tu wajib...
dulu kalau time saya masih bekerja, tiap 3 bulan mesti beli 1 botol perfume yang saya beli...
wajib!
saya memang susah nak tukar perfume...
macam warna pink la...
hehe mak saya dari kecik lagi memang dah pakaikan baju warna pink...
beli mainan pun warna pink...
jadi bila dah besar pun...
barang yang menarik minat saya adalah yang berwarna pink...
ok! dah cukup!
perfume yang paling saya suka pakai adalah The Body Shop...
paling suka la...tapi sebelum2 saya pakai perfume jenama ni...
saya pakai Avon...
masa zaman kanak2 riang
(wah! kanak2 pun dah pakai perfume! wat la muka ala2 terkejut gitu!)
tapi wajib pakai deodorant...
nanti tak pakai deodorant walaupun pakai perfume bergelen2 mesti baunya tetap juga tengik kan?
dah2!

The Body Shop!
saya mula kenal perfume ni sejak saya masuk matrik...
kira macam kejutan budaya la ni...
masa tu rasa bangga sebab dapat pakai perfume oversea gitu!
beli pun guna duit yang kerajaan bagi...
ha...tengok! bukan nak buat belajar...perabihkan duit kerajaan saja...
saya suka brand ni sebab ia natural dan baunya sangat2 sweet...
ini bukan promote brand ni ya...
banyak juga perfume lain yang saya cuba...
tapi mesti back to The Body Shop...
first smell yang saya pakai daripada brand ini adalah Vanilla Vanille...
baunya memang sweet sangat...
jadi kalau kawan2 saya terbau vanilla mereka pasti ingat saya...
(ye ke???)

saya lebih prefer yang spray...
daripada oil...sebab oil ni...
bau dia kuat...
dan menusuk hidung terus naik ke kepala (haha)
maka tercetuslah! Pening!
tapi sekarang...
Company ni dah tak keluarkan yang spray...
tiap kali pergi pun mesti ada yang oil je...
jadi saya belilah satu...
tapi sampai sekarang pun tak abis lagi...sengihnampakgigi
sebab kalau pakai banyak2 pening...
jadi tiap kali pun pakai setitik tapi habis semua tempat saya sapu
(pada baju ya! jangan la fikir yang bukan2 pulak!)
tapi baunya, walaupun baju dah basuh...
mesti baju yang berkenaan masih lagi ada bau vanilla yang terlekat...

Second smells yang saya beli adalah
Casiss Rose...
sebab apa tukar?
sebab saya memang tak boleh tahan dengan godaan bau rose...
sebab suka2 sangat dengan baunya...
masa tu saya nak beli perfume Vanilla...
tetiba (tetiba?) pula Casiss Rose ni baru kuar di pasaran...
jadi teruja beli sekali dengan Cassis rose ni...
aisey...melayang habis duit...
tu la perempuan kalau shopping mopping ni memang licin(g)

beli yang spray ...
dan juga yang oil..

tapi baunya memang tak kuat macam Vanilla...
Even yang oil punya pun tetap juga sweet...
jadi memang saya sangat2 suka...
saya pun meneruskan hidup dengan perfume2 ini...
pakai tukar2...
pergi kerja pakai vanilla
(sampai customer tegur kata wangi...tapi dia cakap dengan staff la...: "Eh, U punya manager tu manyak wangi ooo perfume apa yang dia pakai?)
malu saya... hehe...
tapi kalau pergi dating...
saya pakai Casiss Rose...
ya la.. baunya sweet mweet gitu...

tapi pakai perfume ni haram dari segi agamakan?
itu kalau bertujuan untuk menaikkan nafsu...
bagi lelaki yang bukan mahram dan bukan suami...
tapi saya pakai adalah untuk keyakinan diri...
tak de niat itu semua...
tetiba jalan2 tepi orang...
badan bau tengik!
adoi...orang yang hidu pun pengsan...
jadi nak buat atau pakai sesuatu mesti dengan nawaitu yang baik...
itu pendapat saya...

Masa bulan Julai 2009...
saya dan my hubby pergi jalan2 kat Jusco Kepong...
kat sanakan ada Body Shop...
usha2 la perfume...
konon2nya nak tengok aje la...
tetiba berkenan pulak...
tapi masa tu duit tak cukup dah...
sebab dah beli segala macam benda...
bagi tahu my hubby...
"nak perfume ni boleh?"
jawabnya"tak boleh, budget tak cukup!"
apa lagi sedihla...
(sambil tunjuk muka masam)
ha ni la perfume tu...

Moroccan Rose!
perfume ni masa tu baru keluar pasaran...
jadi balikla kerumah...
On my 24th birhtday my hubby bagi present...
buka2...
dah tentulah perfume yang saya nak tu...
katanya "nanti kalau tak beli kempunan pulak..."
(adakah gitu???)
jadi sekarang...
kalau keluar pergi jalan2 ...
perfume ni la yang saya pakai...

ada antara anda yang berminat?
sila dapatkan di The Body Shop store yang berdekatan...
terima kasih kerana sudi membaca...

16 Comment (s):

  1. Perfume Vanilla ni, sape yang suke tergolong dlm kumpulan yang boleh hidup berdikari.

    Casiss Rose tu memang wangi..suke gak :)

    Yang last tu, tak pernah bau dan tak pernah nampak lagi..hihi

    ReplyDelete
  2. @Mommy Pinky
    eceh! aku kah itu...

    ReplyDelete
  3. sy pakai perfume body shop, kaler pepel..
    kalo yg oil, dh try vanilla n white musk.. kalo bln pose pakai vanilla org opis sume ckp lapo perut sbb die nyer bau mcm kek.. :). skrg ni gune perfume CK1, pow somi nyer.. hihihi.. =))

    ReplyDelete
  4. yeah,perfume akan menceriakan hidup kita (tiba-tiba)

    ReplyDelete
  5. saya pun suke pakai jenama "kedai badan" ni wangiannya best... saya pakai white musk dan japanese musk... bukan nakmiklan cuma berkongsi he he he :D

    ReplyDelete
  6. skrg den pakai perfume playboy
    nasib perfume den pilih wangi2

    ReplyDelete
  7. @♥Leily|Ummi Alya Husna♥
    ya la sama la kan... hehe semua orang cakap macam nak makan... hehe

    @daisy
    betul2 perfume menag menceriakan hidup...

    @asmariamy
    hehe sama la kita... ini untuk berkongsi... bukan nak tunjuk hebat pakai minyak wangi ke apa...

    @Nur Hawa Mohd Zin
    mesti la wangi... hehe

    ReplyDelete
  8. hihi..banyak nyew collection..;)

    ReplyDelete
  9. saya pun peminat ody shop jg. perfume? white musk! dulu bei oceanus tp lama2 pening pulak. bau kuat.

    ReplyDelete
  10. hhehehe dari skolah skolah suker buat koleksi.. beli yg oil then letak mana mana.. n kalau rasa tak wangi cecari pasti jumpa perfume body shop..

    by the way bs overseas brand ekk? bukan malaysian ker?

    hahahaahah tau pakai aje .. salah silah tak tau langsung...

    ReplyDelete
  11. salam kak
    sorry nk meyampuk ni
    saya pon pki moroccan rose ni
    bau bunga rose habis..
    terasa mcm ditimbun-timbun dgn fresh roses!
    seriously..highly recommended kan kak..

    ReplyDelete
  12. @cik nUnU
    hehe banyak collection botol...
    hehe..semua dah abis....

    @Nur Hawa Mohd Zin

    awe...bau baby yang baru lahirkan...
    lagi wangi.. pe lagi cpat la kawen...
    pastu dapat anak terus cium puas2...

    @windi
    oceanus? hehe yang tu member saya memang suka sangat2...tapi bau dia memang kuat...
    tapi fresh kan?

    @miMiE aZiMaSK ^V^
    a'ah... overseas... hehe nak tahu asal usul...pergi buka laman web dia...tak pun pergi search kat incik google: The BOdy Shop...
    kat sana... boleh tahu mana asal usulnya...

    @Misz Sephia
    yes! highly recomended...
    akk masa 1st time bau pun memang dah suka...
    memang kalau pakai baunya macam baru lepas mandi dengan air mawar gitu...hehehe

    ReplyDelete
  13. nak kahein cam lambat lagi...huhuh..cium baby sepupu je lah..hahah

    ReplyDelete
  14. tq whiteymommy sudi bagi information kat saya :)

    ReplyDelete

Thank You For Leaving a Comment to Me...

 
Copyright © Whitey Mommy™