Hasil seni dan reka bentuk adalah berbayar dan hakcipta Whitey Mommy.
Sila hubungi saya di whiteymommy@yahoo.com untuk sebarang pertanyaan dan tempahan.
Anda TIDAK DIBENARKAN SAMA SEKALI untuk mengambil/menyalin/menyimpan
mana-mana bahagian hasil seni dan reka bentuk yang telah saya hasilkan TANPA KEBENARAN!

Bersawang

Assalamualaikum W.B.T

Sudah lama tidak berupdate tentang hal-hal peribadi di blog kesayangan ini. Semua pun tentang bisnes aje memanjang. Rasa nak update dengan cara lagi sempoi gitu. Biar mesra bila dibaca. Seronok tau tengok kawan-kawan duk update blog. Tapi saya hanya jadi pembaca sunyi (baca silent reader) sahaja. Tak da masa nak update blog sudah. Bangun pagi mesti handle business. Tak sempat nak cari idea apa yang diupdate kan.

Rasa macam nak aktif balik untuk cerita itu ini (rasa dah dekat 40 entry sebelum ini pun saya selalu taip ayat ini. Tapi blog tetap juga bersawang. Kawan-kawan yang baca ini, bagi lah cadangan saya perlu update apa. Selain pasal business nak juga cerita pasal Khalis. Tapi dah terbantut sekarang ini.

Mencari sesuap nasi ni kena fokus. Orang dah bagi tanggungjawab untuk kita jadi perlulah kita laksanakan dengan baikkan. Actually kalau masa tak de idea nak design. Tak de customer yang hendak dilayan. Saya banyak duk termenung depan facebook. Kekadang sampai blur tahap tak tahu nak buat apa. Adeh! Harap lepas ni dapat lah nak luangkan masa untuk update blog kan.

Tengok traffic nuffnang pun makin bagus walaupun tak update. Income pun boleh lah dengan nuffnang. Rasa kalau saya update hari-hari mesti tiap2 bulan dapat cash out dengan figure 4 angka kot. Lepas ni boleh lah rajinkan diri. Dengan harapan dapat buat income pasif dengan figure macam tu kan. Siapa nak bagi kalau kita tak usaha.

Kawan-kawan ada teknik ke nak rajinkan diri untuk update blog? ( tanya diri sendiri lah kalau orang tak jawab soalan saya ni). Sekarang saya tak boleh sebarangan nak update almaklumlah setiap pergerakan seorang peniaga ni kekadang diperhati. Tidak mahulah dianggap tidak profesional gitu (eh! pro sangat ke? hehe)

Dunia blogging sangat-sangat berjasa dengan saya (tetiba rasa sayu pula). Terlalu banyak kenangan. Terlalu banyak pengalaman yang saya tempuh. Yes! dari situ saya belajar apa erti matang. Saya belajar dari blog, macam mana mahu kenal orang. Bukan sebarangan meluahkan sesuka hati. Banyak saya belajar. Salah sendiri juga terlalu percayakan orang. Tapi setiap kesilapan kalau kita perbaiki ia akan menjadikan diri kita menjadi kearah yang lebih bagus. Apa yang paling penting adalah positifkan diri. Insyaallah jika kita positif orang disekeliling kita pun ikut positif.

Setelah kenal dunia blogging, saya jumpa ramai kawan-kawan baik. Alhamdulillah sekarang blog juga lah yang menjadi punca pendapatan utama saya. Sungguh indah perancangan Allah bila kita tengok balik dari awal sampai sekarang. Peluang demi peluang DIA beri pada saya untuk majukan diri. Walaupun dirumah bergelumang dengan sepah-sepahan dek Khalis. Tapi saya masih lagi boleh buat income. Masih lagi boleh tengok Khalis depan mata. Alhamdulilah.. Alhamdulillah... Alhamdulillah.. syukur..syukur..syukur... Sesungguhnya rezeki yang paling terbaik adalah KETENANGAN HATI sebenarnya. Kerana hati yang tenang tidak boleh dibeli walaupun kita ada trillion harta.


Semoga dipermudahkan setiap urusan harian kita semua.
Alhamdulillah.. rasa lega pula selepas menaip entry ini. Macam lepas je rasa tension yang ada tadi. Ini macam kena update blog hari-hari je ni. Tension boleh update blog kan?

3 Comment (s):

  1. Senyum!! Senyum ibu baca bebelan mommy ni.. ;D
    Lama dh rindu mommy membebel pnjang mcm ni..
    Bebelan ttg rasa hati (walaupun x 100% yg trluah)..
    Jom mommy sama2 kita naikkan smangat utk kmbali aktif membebel di sini..
    Yeahuuuuuuuuuu!!! ;)
    Dr blog lah kita kenal kan?!!!!! ;,)
    Dkt 2 thn dh mommy..

    ReplyDelete
  2. Story jer apa ajer...yg penting happy...

    ReplyDelete

Thank You For Leaving a Comment to Me...

 
Copyright © Whitey Mommy™