Hasil seni dan reka bentuk adalah berbayar dan hakcipta Whitey Mommy.
Sila hubungi saya di whiteymommy@yahoo.com untuk sebarang pertanyaan dan tempahan.
Anda TIDAK DIBENARKAN SAMA SEKALI untuk mengambil/menyalin/menyimpan
mana-mana bahagian hasil seni dan reka bentuk yang telah saya hasilkan TANPA KEBENARAN!

Pemanis Stevia : Untuk yang berdiet

Diet dan Wanita adalah sesuatu yang tak dapat di pisahkan.
Sangat lah beruntung wanita yang makan banyak pun tak gemuk-gemuk.
Saya? Kalau makan banyak sikit, nak tengok penimbang pun takut.
Kalau makan secara tak sedar diri
contoh:
Pagi : Nasi Lemak
Tengah hari : Nasi dan lauk pauk
Malam hari : Nasi goreng/ Mee Goreng
Cukup seminggu, bersedia lah untuk menghadapi timbangan yang bakal bertambah 5kg lagi.

Dari tahun 2012 saya mula serius untuk menjaga berat badan.
sebab tahun 2015 umur dah masuk 30 tahun,
mencegah lebih baik dari merawat kan? Jadi nak lah BMI dalam keadaan normal,
supaya dapat terhindar dari sebarang penyakit.
Mudah-mudahan berjaya

Alhamdulillah, masa start angka depan adalah 7 sekarang angka depan 6, awal-awal hari tu dah 5,
tapi naik semula lah lepas culas tak bersenam dan tak jaga makan.

Bulan ni baru nak start balik,
kelemahan saya adalah suka sangat makan manis
Kek, kuih, air manis, saya kalah... bila tengok
yang lain boleh tahan lagi,

Tapi apa pun kena bertahan lah juga,
cuma kekadang rasa nak minum air manis,
terutamanya sirap. Fuuh, air yang murah, tapi kalau minum lega tekak.
Air manis adalah kalori yang membazir, sebab minum air manis akan menambahkan pengambilan kalori kita.
Nak guna balik kalori yang terkumpul bukan mudah,
sebab saya tak aktif sangat , sebab dah lama tak senam,
nak mula balik, takut-takut sebab terfikirkan kesakitan selepas pertama kali workout.
Tapi kena mula juga, sebab berdiet kalau tak aktif, badan jadi lembik.

Jadi saya cuba alternatif ni,
Pemanis Stevia,
drop 1-2 titik je dalam air sirap, kopi O, Teh O, dah manis dah.
mula-mula ingat tak manis, saya drop dalam 6 titik,
hambik ko, tak leh nak minum, manis gilerrrrr.
jadi saya titik 1-2 titik je untuk segelas air.

Dalam masakkan pun boleh guna, saya masak ayam percik hari tu pun letak ni,
dalam 4 titik dah cukup.
lepas ni, rumah ni dah tak kenal gula lah kot, dah lah kecik je botolnya
boleh jimat ruang dan bekas gula .

Berangan nak dapatkan balik berat badan masa Uni dulu-dulu : 50kg
Harap-harap berjaya hendaknya. Aamiin!!!
Dulu masa 50kg dah perasan gemuk je rasa badan ni,
sekarang, bercintalah nak hilangkan 14kg.
Memang naik mudah, nak turun lambat.
kecuali kalau betul-betul aktif cepat turun,
kerja dah menghadap laptop, duduk je memanjang.
kalau tak de kerja luar, atau stok makanan dah banyak kat rumah,
seminggu sekali je keluar rumah untuk beli stok makanan.

Perancangan : Turunkan sekitar 5kg lagi dengan berdiet, kemudian kita start senam pulak :P

0 Comment (s):

Post a Comment

Thank You For Leaving a Comment to Me...

 
Copyright © Whitey Mommy™