Hasil seni dan reka bentuk adalah berbayar dan hakcipta Whitey Mommy.
Sila hubungi saya di whiteymommy@yahoo.com untuk sebarang pertanyaan dan tempahan.
Anda TIDAK DIBENARKAN SAMA SEKALI untuk mengambil/menyalin/menyimpan
mana-mana bahagian hasil seni dan reka bentuk yang telah saya hasilkan TANPA KEBENARAN!

Rindu dan sebal

Rindunya nak berblog, nak bercerita,
tapi saya ni tak pandai bercerita,
kalau bercerita mesti nak bercerita habis,
kalau tak puas hati mesti akan terluah juga,
blog kekadang terlalu open, jadi tak sesuaikan,
maksud kita lain, orang faham lain, jadi lah salah faham,
nak cerita pasal apa lagi ?
Pasal anak, kan orang komen melampau-lampau maknya yang sentap pulak lelebih kan?
Nak update design blog terbaru, kan ada pula yang tiru sakit pula hati kita kan?
kalau tiru idea tu saya masih boleh tahan lagi rasa sebal walaupun dah nak termuntah bagi tahu
"itu untuk customer saya, mereka bayar, tolonglah jangan tiru sebiji"
yang paling saya SEBAL yang jenis terus tiru image sebiji-biji dan bina satu lagi blog design untuk customer mereka.
Bukan nak cakap,
dah bergelar designer sangat kan? create lah something new. Berinspirasi dari hasil kerja orang tak salah pun, dah memang idea itu subjektif, cuma kalau dah copy paste terus image/grafik yang telah designer lain jual kepada customer mereka itu, macam mana nak kira?
sekali dua boleh lagi tutup mata.
Dah bagi warning dah, tapi masih buat lagi,
Saya pun pernah buat salah, bukannya saya tak pernah buat salah,
tapi bila orang tegur atau bagi warning, saya akan perbaiki dan at least say sorry.
bukannya buat tak tahu dan terus diam lebih dahsyat lagi, terus menerus curi image.
BERINPIRASI tak salah pun, dah nama designer kan, kita mesti lah ada berinspirasi,
tapi kalau tiru atau curi sebiji-biji image dan grafik orang?
Jawablah sendiri, anda pasti ada jawapannya.

2 Comment (s):

  1. Itu dia...
    Bila mommy mula menulis..
    Hihihihi
    X apalah..
    Kelebihan yg ada pd mommy sampai ke saat ini..
    Berapa thn dah kita kenal dan mommy ceburi bidang designer blog ni..
    Tahap kesabaran mommy sgt tinggi..
    Ibu sendiri x capai tahap begitu..
    Respect mommy..
    Salam rindu dr ibuAqil.. ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. ibu.. terkadang terasa ingin meluah ibu.. hehehe :)
      terima kasih ibu..

      Delete

Thank You For Leaving a Comment to Me...

 
Copyright © Whitey Mommy™