Hasil seni dan reka bentuk adalah berbayar dan hakcipta Whitey Mommy.
Sila hubungi saya di whiteymommy@yahoo.com untuk sebarang pertanyaan dan tempahan.
Anda TIDAK DIBENARKAN SAMA SEKALI untuk mengambil/menyalin/menyimpan
mana-mana bahagian hasil seni dan reka bentuk yang telah saya hasilkan TANPA KEBENARAN!

Sedih dan kesian

Sedih dan kesian tengok orang yang tiada idea sendiri.
Lepas tu meniru orang.
Asal orang update terma dan syarat, pun tiru.
Usah disebut pasal konsep... konsep design memang tidak akan berubah. Cuma idea design tu. Kalau awak tiru, 10 orang pun orang akan kata sama.
Belajar dulu tentang konsep dan idea sebelum menegakkan benang basah.

Damn tired with this kind of people !!!

Reka bentuk design saya. Saya tahu. kalau anda nak menegakkan benang basah dan menafikan. Silakan...
kebenaran tak kan pernah menipu!

Terbitlah idea baru yang meletup. Janganlah bina atas hasil usaha orang lain yang berhempas pulas buat research nak dapatkan satu kelainan.

Saya tahu bila yang membaca ini tersentap akan cakap. Alah bukan dia sorang boleh buat konsep tu. YES! tepat. sekarang ini, kita bukan cerita pasal konsep kita cerita pasal idea. Konsep itu semua sama je, cuma kelainannya adalah pada idea.

Paling sedih, saya la... rasa down dan tak bersemangat nak buat kerja. Bila terima report daripada rakan2 blogger tentang insan seperti ini. Bina kejayaan atas hasil usaha orang lain. Tidak mengapa. What goes around comes around. :)

Paling kesian. Sanggup curi tengok source code orang semata-mata nak tengok saya design macam mana... Blog ini ada pengintip la... saya boleh detect. bila orang copy saya boleh tahu. Bila orang tengok source code saya pun saya boleh tahu. Kesian sebab tak de initiatif langsung nak gunakan sepenuhnya khidmat En. Google. Apa yang ada depan mata. Yang tu lah nak diceduknya.

Penat2 orang lain timba air untuk penuhkan tempayan. Tapi awak, mudah2 je ambil gayung dan  habiskan air dalam tempayan tu.

Tidak mengapa. Ada yang akan rasa ni perasan sorang kan. Tapi tidak mengapa. Orang yang terlibat, jika anda buat anda akan terasa, kalau nak tegak kan benang basah pun tak kisah. Sebab jika nak berdalih macam mana pun... Anda pasti tahu diri anda sendiri kan :) Sebab anda yang buat. Anda boleh tegakkan benang basah dalih sana sini. Tapi, anda tidak akan boleh tipu diri sendiri .

Saya selalu cek visitor blog saya, dan saya tahu siapa yang selalu keluar masuk blog ini.
Jika benar itu yang anda buat. Jujur saya cakap... Saya terkilan sangat-sangat sebab orang sebidang tidak tahu penat lelah orang lain.

5 Comment (s):

  1. Kerana apa mereka menciplak idea org lain?! Sbb mereka tak punya imaginasi yg tggi utk punya idea sendir.. Jd jalan yg mudah dia cedok sajak idea dr org yg lbh dulu brpengalaman secara 100%.. Rangka bentuk semua sama trmsk idea.. Tp sbg org yg brtanggungjwb sepatutnya dia harus malu.. Krn senang atas usaha keras org lain.. Kesian!!! ;)
    Mommy, sabar lah ye.. Hanya itu yg mampu..

    ReplyDelete
  2. sabar sha.. ape pun.. sha tetap plhn designer pertama akk.. u r the best my dear :-) proud of u sgt2 :-)

    ReplyDelete
  3. no worry sha. u have ur own strength. u know what is yours. people know how to value. *big hugs*

    ReplyDelete
  4. akk sy kuat...org yg hnya tahu mencetak rompak x sedar ia adalah pencuri...dan pencuri tidak akn dpt hasil rezeki yg berkat...kalau tak berkat..paham2 je lah..Allah tu adil...senyum kak :)

    ReplyDelete
  5. sabar banyak-banyak ye sha...teruskan berkarya janji we all semua tahu kredibiliti dan hasil tangan sha memang terbaik :)

    ReplyDelete

Thank You For Leaving a Comment to Me...

 
Copyright © Whitey Mommy™