Hasil seni dan reka bentuk adalah berbayar dan hakcipta Whitey Mommy.
Sila hubungi saya di whiteymommy@yahoo.com untuk sebarang pertanyaan dan tempahan.
Anda TIDAK DIBENARKAN SAMA SEKALI untuk mengambil/menyalin/menyimpan
mana-mana bahagian hasil seni dan reka bentuk yang telah saya hasilkan TANPA KEBENARAN!

Teknik Blog Cepat Loading [tutorial in the making]

Assalamualaikum W.B.T
kepada semua pengunjung blog Whitey Mommy.
dah cukup lama saya tak buat tutorial kan...
heheh ada yang kata saya kedekut ilmu la. macam2 lagi.
sebenarnya yang paling utama adalah saya sibuk menyiapkan order2 daripada customer.
dan juga sibuk dengan melayan Kerenah Khalis.

yang keduanya.
mood saya untuk buat tutorial padam dan lesap terus lepas ada beberapa blogger seakan2 tidak tahu dengan adab sopan.
ada yang siap hantar email kepada saya senaraikan tutorial yang dikehendaki dan ada juga yang menyertakan dengan kata2 sinis. ada juga yang siap mengarah2 untuk buat tutorial itu tutorial ini...satu je jawapan saya...[google dik...google... ilmu itu luas diluar sana...]
pergh!!! pedas dowh... hahaha.. apa lagi... sentap la seposen...
jadi saya buat keputusan TAK NAK lagi buat tutorial..
jadi adik2 pakai ajelah tutorial yang mana ada tu ya...:)
lagi pulak dah ramai dah...yang buat tutorial yang sama. dan tutorial mereka lagi mantap daripada teknik saya. hehehe tambah pulak kebanyakan dalam blog design saya sekarang ni .
saya banyak menggunakan teknik try and error. jadi kalau nak buat tutorial.
4 hari 4 malam pun saya tak tahu nak explain macam mana.
lagi pun saya bukan pandai sangat mengajar..
hehehe...

Ramai customer yang request nak suruh saya design blog cepat loading...
ok macam ni..
saya akan kemukakan semua tips2 yang saya tahu untuk cepatkan loading blog.
terutamanya untuk blog perniagaan kan...mesti tak nak customer dan juga bakal-bakal customer tunggu lama untuk loading blog kan.
ada caranya.
ianya tidak bergantung kepada blog design semata2.
kita sebagai blogger juga harus ada ilmu untuk membuat blog kita loading dengan cepat. dan saya panggil cara manual [kerana ianya tidak begantung kepada coding template ataupun penambahan sebarang script tapi bergantung kepada kreativiti kita untuk menyusun atur blog kita..:)]...

Satu lagi. untuk template yang menarik, cantik , tertarik [kau memang da boom] penggunaan image amat diperlukan. kalau nak harapkan 100% coding memang tak dapat la den nak nolong. hehehe itu namanya design blog. kalau pakai coding aje. itu namanya coding blog. :D

Tak pe..soon saya akan reveal teknik untuk blog cepat loading.
teknik ini sebenarnya berdasarkan saya punya pendapat dan saya praktikkan untuk blog saya... dan setakat ni berjaya.
merangkumi yang saya baca di blog-blog tutorial dan juga yang saya konon2 pandai untuk reka sendiri...:P

saya akan cuba taip entry dengan selengkapnya... untuk membantu pemahaman semua orang...tapi ambil masa...sebab diselang2 selikan dengan nak buat kerja saya lagi...:) nak menyenaraikan bukan senangnya...
sebab biasanya... saya tak senaraikan pun...bila saya tengok..otak saya on the spot tahu apa solutionnya... kira secara spontan...jadi kalau nak senaraikan memang ambil masa. sebab nak recall tips tu bukan senang ya..
dan yang paling penting taip sendiri.  bukan copy paste..:D

Semoga tips itu nanti akan memberi manfaat...:D

7 Comment (s):

  1. Tak berapa faham la (",)

    www.anastasyea.com

    ReplyDelete
  2. @a n a s t a s y e a
    apa yang tak faham... hehehe blogger hebat mana nak paham tulisan blogger picisan..:P

    ReplyDelete
  3. blog saya paling berat kak :D


    www.sufferedge.com

    ReplyDelete
  4. ala....dah tak de blog lah nk ikut tutorial ckgu ni....:)

    ReplyDelete
  5. hahah kalau semua tak pahamm...tak yah la saya buat tutorial..
    nanti jadi lagi tak paham...tq..
    jadi tak de tutorial seperti yang dijanjikan ya...
    TQ

    ReplyDelete
  6. ohh...kalau macam tu blog saya di kategorikan sbagai coding blog..x ada gambar langsung untuk hiasan..hanya menggunakan coding..hehe..mmg laju..1st visit 1 second..2nd time visit..0.6 second..utk homepage..untuk ms ni..akan dtg x tau lg..nice info thanks..

    Polskahackrew | Blog pembelajaran Blogspot

    ReplyDelete

Thank You For Leaving a Comment to Me...

 
Copyright © Whitey Mommy™