Hasil seni dan reka bentuk adalah berbayar dan hakcipta Whitey Mommy.
Sila hubungi saya di whiteymommy@yahoo.com untuk sebarang pertanyaan dan tempahan.
Anda TIDAK DIBENARKAN SAMA SEKALI untuk mengambil/menyalin/menyimpan
mana-mana bahagian hasil seni dan reka bentuk yang telah saya hasilkan TANPA KEBENARAN!

Wedding Doll and Printing Design Order By Nurazira

Assalamualaikum W.B.T :)
Macam mana puasa hari ni..:)
hehe kita dah semakin hampir nak raya kan...:)

Alhamdulillah...siap sudah tempahan daripada Azi :)
untuk hari bahagianya nanti.
Azi tempah doll, bunting dan juga badge untuk majlis perkahwinan dan juga majlis bertandang.:)

Pemilihan baju untuk doll adalah kebaya bagi pengantin perempuan dan pengantin lelaki sudah tentu la baju melayukan...:)

tema baju adalah warna purple belah pengantin perempuan dan silver hijau untuk majlis bertandang.
Badge untuk azi...:)

Azi...terima kasih ya...sudi tempah Doll, bunting dan badge ni ya..:)
Selamat pengantin baru, semoga bahagia dunia akhirat..:) dan sentiasa dilimpahi rahmatNya.:)

*******************************************************

Sesiapa yang berminat nak tempah wedding doll dan juga design ni. anda dialu2kan untuk membuat tempahan awal ya. bukan esok lusa nak majlis baru tanya pasal tempahan. sekurang2nya seminggu atau dua minggu sebelum majlis ataupun sebelum nak hantar print.
Lagi awal lagi bagus. :)
sebab kalau dah rush2 sangat saya tak terima ya..:)
Planning awal2 untuk wedding kan..:) early planning akan buatkan segala perancangan berjalan dengan lancar... Insyaallah dengan kehendak-Nya.

********************************************************
Saya masih ada beberapa blog lagi yang masih tak publish kat blog ni..:)
Mana2 customer yang saya dah install...saya akan publish nanti ya..
tak sempat nak print screen lagi ni..:)

Kad raya untuk diri sendiri pun tak buat lagi ni... huhu
tak tahu la sempat ke idak...
alhamdulillah...
rezeki raya...ramai yang nak buat tempahan...
saya bersyukur kerana customer2 yang menunggu memahami keadaan saya.
dan menunggu dengan penuh sabar..:)
semua pakat duk kata...jangan buat rush2 nanti tak cantik..:D
hehehe dun worry... saya akan cuba sedaya upaya untuk bagi nampak cantik...
dan setimpal dengan harga yang anda semua bayar ya...
Insyaallah...:)

********************************************************

Sekarang ni kan musim orang kawen...:)
musim raya... cuti sekolah pun dah nak hampir..
ramai la yang melangsungkan hari bahagia...:)
terutama cikgu2 sebab cuti sekolah kan...:)

Maka ramai la yang buat bisnes bunting ni,
Saya jadi pelik dengan sesetengah orang yang berbisnes.
nak jalan mudah nak duit mudah
nak duit cepat
tapi tak nak susah2...
jadi..buat lah kerja yang tidak beretika.
copy mana2 artwork orang then tampal kat bunting.
design bunting dalam masa 15-30 minit.
dan siap untuk dijual, dengan harga rm50-100.

tak rasa bersalah ke dengan orang yang duk melukis tu?
kalau ambil gambar2 free kat internet yang memang dah tulis
"Can use for commersial purpose"
atau pun bahasa melayunya
"Boleh digunakan untuk tujuan komersial"
itu tak jadi masalah .
tapi ni buta2 pergi copy dan redesign balik untuk jadi bunting ke tag ke reben ke...
sebelum copy artwork ke apa kat internet ni...
mesti dia akan bawa ke blog atau pun website..
tak kan la tak tergerak hati nak baca dulu
Terma dan syarat ke apa?

Lepas tu boleh pulak.
bila tuan punya tu inform itu artwork dia...
terus block tanpa minta maaf ke apa...
Sekurang2nya minta maaf la kan.

Saya pun masih baru lagi ni dalam bidang ni.
tapi Alhamdulillah... saya dipermudahkan apabila bertanya kepada the right person dalam bidang ni.
terutama tentang isu copyright ni...
masih lagi dalam proses pembelajaran.
Kak Emila tempat rujukan saya untuk artwork, copyright dan juga macam2.:)

Photobucket
Award daripada Kak Emila : Terima kasih akk.. i am a versatile blogger... yippie :)
Saya bukan nak tunjuk hebat...
cuma para designer dan juga yang bakal nak jadi designer...
kena paham tentang isu2 ini..
Jangan la ambil sesuka hati artwork kat internet tu walaupun berlambak2 dan banyak sekali..
setiap satunya ada copyright masing2.

Kesian kat designer2 yang bersengkang mata duk melukis nak siapkan tempahan.
[by the way. jangan pulak kata saya nak mengajar. saya nak melindung hasil kerja saya ]

2 Comment (s):

  1. Akak... Alhamdulillah rezeki akak murah di bulan Ramadhan ni... Semoga terus sukses ye kak.. ^_^

    ReplyDelete
  2. saya minat sangat tengok hasil design blog akak untuk blogger2 nih. Dan saya jugak minat nak tempah design dekat akak. Tapi masalahnya saya tak paham dengan harganya. boleh tak akak terangkan pada saya secara seringkas mungkin. supaya saya senang nak faham dan buat full payment.

    ReplyDelete

Thank You For Leaving a Comment to Me...

 
Copyright © Whitey Mommy™