Hasil seni dan reka bentuk adalah berbayar dan hakcipta Whitey Mommy.
Sila hubungi saya di whiteymommy@yahoo.com untuk sebarang pertanyaan dan tempahan.
Anda TIDAK DIBENARKAN SAMA SEKALI untuk mengambil/menyalin/menyimpan
mana-mana bahagian hasil seni dan reka bentuk yang telah saya hasilkan TANPA KEBENARAN!

Roti Canai Coklat

Assalamualaikum W.B.T

Hari ni luangkan masa sikit untuk update tentang roti canai coklat. Hari tu saya ada post kat Facebook tentang makanan kegemaran Khalis yang terbaru, iaitu roti canai coklat. :D. Salah seorang rakan saya di Facebook minta saya publishkan tentang Roti Canai ni..

Resipi ni. resipi suka suki je sebenarnya. Mudah dan cepat. Tetiba dapat idea. Masa nak masak roti canai ni tetiba terfikir sebab Khalis macam dah bosan makan roti canai dengan Kari Ayam .

Saya pilih roti canai segera jenama KAWAN (Boleh didapati di Giant, saya tak pasti pasaraya lain ada ke tidak. sebab saya selalu beli kat Giant. Roti canai ni tiada rasa tengok dan lembut je lepas masak. Makan saja pun sedap.
Panaskan frying pan. Saya tak pakai minyak. Sebab dah guna non-sticky pan ni. Tak pasti kalau guna kuali biasa dia melekat ke tak. Bagi mengurangkan kolesterol. Saya just masak macam tu je. Pakai api perlahan je tau. Kan tak pasal-pasal luar dah hangit dalam mentah lagi. Sakit perut saya tak tahu ya.
Sementara menunggu roti masak, pecah-pecah coklat ya. Boleh guna coklat cadbury atau apa-apa coklat kegemaran anda. Saya pakai coklat home made beli daripada Amar Amirah daripada Chocolate Hut. Bagi saya coklat dia sedap :) Bukan nak puji tapi cuba la beli dan rasa. Beliau boleh buat penghantaran ke seluruh Malaysia... Insyaallah. Ok.. Habis dah iklan.

Bila Roti canai dah kelihatan seperti diatas dan bahagian dalam pun diyakini telah masak. Boleh lah susun coklat yang telah dipecah-pecahkan tadi.
Susun seperti gambar di atas ya :)

Kemudian lipat dua. Dan balik -baik berulang kali. Sehingga coklat diyakini cair didalamnya. Pastikan anda tidak buka ya lipatan ini. Kalau tidak, coklat-coklat akan melekat di pan tu. Membazirkan. Pan pula yang makan coklat. :p

Bila dah siap. Ini lah rupanya.:) Selamat mencuba...

Selera Khalis sekarang ini sudah kembali normal. Selepas saya berikan Shaklee's Mealshakes. Alhamdulillah. Gembira sangat-sangat.

3 Comment (s):

Thank You For Leaving a Comment to Me...

 
Copyright © Whitey Mommy™