Hasil seni dan reka bentuk adalah berbayar dan hakcipta Whitey Mommy.
Sila hubungi saya di whiteymommy@yahoo.com untuk sebarang pertanyaan dan tempahan.
Anda TIDAK DIBENARKAN SAMA SEKALI untuk mengambil/menyalin/menyimpan
mana-mana bahagian hasil seni dan reka bentuk yang telah saya hasilkan TANPA KEBENARAN!

Anugerah yang terindah dan Amanah yang paling berat

Setiap kali melihat berita dan membaca surat khabar... bila difikir2kan balik memang takutkan... kenapa takut? takut macam mana nak membesarkan anak didalam keadaan gejala sosial yang semakin meruncing... takut diri ini tidak kuat untuk menghadapi dugaan yang mendatang... seringkali saya terfikir...dapatkah saya mendidik Khalis sebaiknya... dapatkah saya membahagiakan Khalis... saya nak anak saya merasai semua nikmat hidup didunia... tapi saya terpanggil dengan kata2 seorang sahabat alam maya saya...
mommy... mommy pernah dengar tak? kata2 yang orang yang kaya di dunia akan miskin di akhirat?
saya berfikir panjang dengan kata2 beliau... buatkan saya tersedar... bahawa hidup ini milik Allah... kita hanya perlu beribadat sahaja... dan kehidupan didunia ini kekadang melekakan kita sehingga kita terlupa apa niat asal kita kan? sehingga kita terlupa apa tugas kita didunia... kekadang Allah bagi ujian kepada kita supaya kita sentiasa mengingati kepada dia... bila kita ingat pada-Nya bermakna kita akan lebih dekat dengan-Nya... dengan erti kata lain... kita patut bersyukur jika diberi ujian... dan berdoa diberi ketabahan hati... serta mengakui kebesaran-Nya...berbanding dengan orang yang Allah tutupkan terus hatinya daripada mengingati Allah...
Subahanallah...

Air mata menitis tatkala saya menulis entri ini.... mengenangkan putra kecil saya Muhammad Khalis Putra... dia adalah anugerah yang paling indah dalam hidup saya dan juga merupakan amanah yang paling berat untuk saya tanggung... Ya Allah...kuatkanlah aku untuk menghadapi setiap ujian yang mendatang...

setiap kali pun kita akan mendengarkan... Allah akan memberi sesuatu ujian kepada hambanya... kerana Dia lebih tahu yang hambanya kuat untuk menanggung ujiannya... cuma... kita sebagai hambanya... perlu menilai dengan bijaksana...

2 hari lepas... sewaktu memasak nasi... entah kenapa saya terfikir... sebenarnya... dalam kehidupan kita... adalah bukan takdir... kita tidak boleh menyerah 100% kepada takdir... setiap perkara yang berlaku kita perlu menilai dengan akal fikiran yang bijaksana... barulah kita akan dapat merasa nikmat sebuah kehidupan.... entah kenapa saya berfikiran sebegitu? mungkin itu adalah petunjuk daripada-Nya disaat saya kebuntuan...

Bila kenangkan hari akhirat... saya rasa takut... badan saya menggigil... kenapa ya? apakah soalan2 yang bakal diajukan... kerana kekadang... ketika saya hidup didunia ni... saya seolah2 buntu dan hilang arah tuju... maklumla ilmu agama saya tidak tinggi tapi tidak la terlalu cetek... hukum-hakam agama saya masih tahu dan perkara2 fardhu 'ain masih lagi segar dalam ingatan saya... alhamdulillah... ini adalah salah satu nikmat Allah kepada saya... memori saya tidak pernah terpadam walaupun sedikit...

Kekadangkan... saya dapat rasa... waktu saya menangis... saya bersedih... saya ingatkan Allah... saya dapat rasa... ada juga yang bersedih untuk saya...

maaf entri yang emosi... air mata saya mengalir deras... Ya Allah... tunjukkan jalan yang lurus untuk aku dan keluargaku serta kawan2 ku... amin...

ANUGERAH YANG PALING INDAH DALAM HIDUP SAYA : MUHAMMAD KHALIS PUTRA

Whitey Note: video ini diambil masa Khalis berumur 6 bulan...

0 Comment (s):

Post a Comment

Thank You For Leaving a Comment to Me...

 
Copyright © Whitey Mommy™