Hasil seni dan reka bentuk adalah berbayar dan hakcipta Whitey Mommy.
Sila hubungi saya di whiteymommy@yahoo.com untuk sebarang pertanyaan dan tempahan.
Anda TIDAK DIBENARKAN SAMA SEKALI untuk mengambil/menyalin/menyimpan
mana-mana bahagian hasil seni dan reka bentuk yang telah saya hasilkan TANPA KEBENARAN!

Putraku Muhammad Khalis Putra

Hari ni Khalis genap 11 bulan... wah... dah besar... begitu cepat masa berlalu... rasa macam baru semalam saya mengandung... lahirnya anak yang comel ini adalah anugerah yang paling besar bagi saya... bersyukur sangat2 Allah memberi saya kesempatan untuk bergelar seorang ibu...

Saat Khalis dilahirkan... itulah saatnya saya bergelar ibu... air mata mengalir... semasa pertama kali merasa Khalis didalam dakapan saya... Ya Allah sungguh seronok perasaan itu... tidak pernah saya alami sebelum2 ini... gembira, sedih terharu... semua bercampur dalam satu... yang paling saya rasa ajaibnya... Khalis menangis2 selepas dilahirkan... tapi apabila nurse meletakkan Khalis di atas dada saya... terus dia senyap... dan tertidur...

Ya allah... comelnya anak ibu... comelnya anak ibu...

Sekarang Khalis dah besar... makin cerdik akalnya... makin cergas pergerakkannya... makin bijak perlakuaanya... makin manja gurauannya... Khalis buatkan saya terhibur... tatkala hati gelisah... tatkala hati rasa marah... hilang pedoman.. terpandang wajah sikecil ini membuatkan hati saya sejuk sangat... tak jadi nak marah... sungguh ajaib ciptaan Allah...

Ya Allah aku bersyukur pada-Mu ya Allah... mengurniakan insan comel ini di dalam hidup ku...syukur Alhamdulillah...

si comel ini tidak jemu saya tatap ... tidak puas saya cium...
apa yang dia suka sekarang ni... "kemas rumah sampai jadi cantik', membebel2 bila saya tak layan dia... sungguh comel... dah pandai merangkak kehulu ke hilir... dah bangun berdiri... mungkin lagi 2 minggu Khalis boleh berjalan...

dia seakan-akan memahami saya... andai saya bersedih hati... dia seolah2 memahami yang ibunya sedang bersedih hati...

Ibu doakan anak ibu akan jadi anak yang soleh, baik, berilmu, cerdik, bijak, pandai, kuat dan sihat serta menjadi insan yang berguna... amin...amin... ya rabbalalamin...

13 Comment (s):

  1. dpt merasakan perasaan itu...bahagia kan..?

    ReplyDelete
  2. @Fieza79 betul kak fieza... sangat2 bahagia... hehe...

    ReplyDelete
  3. hanya yg bergelar ibu yg pernah melahirkannya dapat rasa perasaan tu...
    shaaa... kita terharu baca entry ni.

    ReplyDelete
  4. Semoga Khalis menjadi anak yg soleh. Penenang hati mommy. Penyejuk jiwa mommy. ;o)

    ReplyDelete
  5. wah terharunya...mmg setiap ibu ada rasa cam tu...khalish comel..

    ReplyDelete
  6. siapa yg pernah melahirkan dpt merasai apa yg uols rasa...

    ReplyDelete
  7. @ch@: ya ke cha? hehe kita pun mengalir air mata nak taip entri ni... memang pilu sangat rasa hati ini...

    ReplyDelete
  8. @Wife Mr.Em~Ibu Mr.Aqil: amin ibu... semoga Khalis akan jadi anak yang soleh...

    ReplyDelete
  9. @Hezesuze: betul... semoga kita semua akan menjadi ibu yang baik kepada anak2... amin...

    ReplyDelete
  10. Sekejap je dah 11 bulan, rasa mcm baru je tgk dia baru lahir hari tu..hehe :)

    ReplyDelete
  11. @Mommy Pinky: jana... aku yang hari2 dengan dia pun rasa macam cepat sangat...aku yang duk hari2 ni pun... tak tahu la camner..

    ReplyDelete
  12. AMIN...semoga bahagia selalu hendaknya..:)

    ReplyDelete

Thank You For Leaving a Comment to Me...

 
Copyright © Whitey Mommy™