Hasil seni dan reka bentuk adalah berbayar dan hakcipta Whitey Mommy.
Sila hubungi saya di whiteymommy@yahoo.com untuk sebarang pertanyaan dan tempahan.
Anda TIDAK DIBENARKAN SAMA SEKALI untuk mengambil/menyalin/menyimpan
mana-mana bahagian hasil seni dan reka bentuk yang telah saya hasilkan TANPA KEBENARAN!

[Personal] : Ingin Memiliki 3 ini.

Assalamualaikum W.B.T. :)
dah lama tak update blog. terima kasih pada yang sudi mengunjung blog tak seberapa ni :)

Saya busy lately. banyak lagi blog design yang tidak terdesign :) masih berusaha dan terus berusaha untuk siapkan semuanya.:)


Wish list saya dah makin panjang ni..:)
tapi satu pun tak terbeli lagi.
sebab keperluan itu lebih penting daripada kemahuan kan.
Keperluan adalah perkara basic yang perlu disediakan untuk meneruskan kehidupan seharian.
makan minum dan pakai :)
Kemahuan pula benda yang saya ingin memilikinya. :)

Sekarang ni ada 3 yang saya mahukan sangat2.:)
Dalam proses kumpul duit. sebab bagi saya ini pun penting dan memang perlu bagi diri saya memilikinnya. mungkin tidak bagi orang lain. tapi saya mahu....:)

sebab dah lama mencari2 akhirnya jumpa. Yeay! dan boleh beli secara online kesemuanya. tak perlu nak jalan jauh2. order , bayar , dah sampai...:)

apa yang saya ingin miliki tu...
jeng jeng...



1. Al-QURAN : MIRACLE OF REFERENCE
Miracle The Reference ialah sumber rujukan sahih dan lengkap untuk belajar Al-Qur'an dengan lebih komprehensif. Metod penyusunan yang sistematik dan teliti berdasarkan tafsiriyah-lafziyah dengan Metode Hijaz dalam Terjemah Per Kata adalah salah satu bahagian penting dalam penghayatan yang lebih mendalam.

Mengandungi 22 manfaat seperti berikut :
1. Terjemah Tafsiriyah Per Kata
2. Keyword (Bloking ayat sebagai pembahasan)
3. Sistem Pewarnaan Tajwid
4. Panduan Hukum Tajwid
5. Terjemah Kementrian Agama RI
6. Munasabah Ayat dan Surah
7. Tafsir Ath-Thabari
8. Tafsir Ibnu Katsir
9. Hadits sahih
10. Doa dan Zikir
11. Kosakata
12. Asbabunnuzul
13. Doa Dalam Al-Quran
14. Khazanah Pengetahuan
15. Tanda-tanda Dalam Al-Quran
16. Asmaul Husna Effect
17. Indeks Tematik.
18. Sirah Nabawiyah (suplemen bonus)
19. Atlas Sirah Nabawiyah (suplemen bonus)
20. Analisis Peta (suplemen bonus)
21. Dzikir Al-Ma'surat. (suplemen bonus)
22. DVD metode SYABANA (suplemen bonus) 
 Ingin saya memiliki ini sebagai simpanan peribadi saya dan juga sebagai bacaan harian...:)
Harganya tidak lah mahal, jika dibanding dengan info yang kita bakal dapat daripada Al-quran ni..:) Insyaallah isi kandungannya lengkap . dan yang paling menarik minat saya adalah disertakan sekali dengan hukum tajwid.
Semoga Allah permudahkan saya untuk mendapat senaskhah al-quran ini.:)
Sebenarnya saya nak hadiahkan kepada diri sendiri...
Sempena pencapaian saya menyusukan Khalis. sudah genap 2 tahun...:)
alhamdulillah...


2. MY FIRST AL-QURAN

1. Khat Alquran Tajwid Berwarna
Tulisan khat arab yang rapi dan besar. Mempunyai garis di antara dua baris yang memudahkan pembacaan. Dilengkapi dengan pewarnaan tajwid dengan warna sederhana yang memudahkan anak-anak membaca Al-Quran secara tartil. Halaman berwarna memberikan pengalaman tersendiri untuk keselesaan anak-anak kita dalam berinteraksi dengan Al-Quran.


2. Kamus Tiga Bahasa
Kamus sederhana tiga bahasa iaitu Bahasa Arab, Bahasa Melayu dan Bahasa Inggeris. Menampilkan kosa kata atau aktiviti-aktiviti seharian yang diterjemahkan secara ringkas, dilengkapi dengan ilustrasi atau gambar yang membantu mempercepat pemahaman anak-anak.

3. Jejak Rasul dan Peta
Mengenai perjalanan Rasulullah S.A.W sehingga wafatnya Baginda. Diawali dengan kisah para nabi dan rasul yang ditulis secara ringkas dan padat serta boleh difahami. Disampaikan dalam bahasa yang ringkas dan mudah difahami oleh anak-anak kita. Di sebelah kanan ialah peta yang menjelaskan mengenai jejak rasul dengan menggunakan lakaran peta yang digambarkan secara sederhana dengan tambahan ikon-ikon yang menarik.

4. Sekarang Aku Tahu
Bahagian Sekarang Aku Tahu menerangkan ilmu keislaman tentang hal-hal yang menarik. Ianya diambil dari salah satu ayat yang ada pada lembaran yang berkaitan. Dipaparkan dalam gaya bahasa anak-anak kita serta dijelaskan dengan gambar-gambar yang menarik sehingga ianya mudah difahami.

5. Doa
Bahagian Doa terdiri daripada doa-doa yang terdapat di dalam Al-Quran dan doa-doa dari hadis-hadis Rasulullah. Dipaparkan dengan tulisan arab yang dilengkapi dengan terjemahannya. Ianya dijelaskan pula
dengan gambar yang memberi kemudahan untuk mempelajari, menghafal, memahami dan mengamalkannya.

6. Tokoh Tokoh Islam
Bahagian Tokoh-tokoh Islam, berisikan sejarah, karya, nasab, aktiviti yang mudah difahami. Dilengkapi dengan ilustrasi yang memudahkan anak-anak untuk menerima pelajaran dan pengetahuan keilmuan tokoh-tokoh muslim pilihan sejak zaman Rasulullah sampai ke tokoh Islam moden.

7. Tempat Bersejarah
Mengintisarikan tempat-tempat bersejarah Islam di dunia sebagai pengetahuan bagi anak-anak kita dengan penuturan gaya bahasa yang ringan dan dilengkapi dengan gambar untuk mereka lebih mengenali tempat-tempat bersejarah Islam.
Ini pun tersenarai untuk saya miliki..:)
Hadiah hari jadi ke-2 Khalis hari tu . saya tak beli. sebab belum cukup lagi wang mahu membelinya. jadi masih terus mengumpul :)
Disamping beli untuk Khalis Isi kandungannya nampak menarik..:)
saya rasa saya pun akan suka membacanya nanti :)
Walaupun Khalis masih belum boleh membaca Al-Quran. tapi saya nak beli untuk simpanan saya. dan bila Khalis dah tahu membaca. saya akan serahkan kepada dia. bagi tahu dia. Ini hadiah hari jadi dia yang kedua...:)

Saya dapat satu naskhah dan dia dapat satu...:)

Semoga Allah permudahkan niat saya...

Jika ada yang berminat juga untuk beli al-quran ini. anda boleh klik pada banner kat bawah ini ...


Ada beberapa lagi pilihan lain kat sana... saya cuma cerita yang saya ingin miliki sahaja...:)


3. ENSIKLOPEDIA SOLAT
  1. Maklumat dan ilmu yang berkaitan dengan solat.
  2. Keistimewaan ensiklopedia ini berbanding dengan ensiklopedia lain yang ada dalam pasaran kerana mengandungi pelbagai keterangan daripada aspek, fiqah, falsafah, sejarah dan saintifik.
  3. Setiap entri disampaikan dengan mengintegrasikan semua aspek ilmu supaya sesuai untuk rujukan kontemporari.
  4. Disusun mengikut pendekatan mesra pembaca.
  5. Disertakan dengan ilustrasi, foto, gambar rajah, peta minda dan jadual.
  6. Semua hadis yang digunakan mempunyai matan, sanad dan no. hadis untuk memudahkan para pembaca membuat rujukan.
Ini adalah buku yang paling saya idamkan. :) mengandungi 1001 persoalan dan jawapan tentang solat..:)
ada dijual dikedai2 buku juga. dan ada juga dijual secara online...:)

Semoga Allah permudahkan saya untuk mendapat kesemua ini...amin..:)

7 Comment (s):

  1. perlulah menyelesaikan keperluan hidup dulu dibandingkan kehendak dan kemahuan..hehehe.

    arisha pun suka membaca buku2 ilmiah seperti itu jika i got nothing to do. ianya bermanfaat selain gaining knowledge :)

    emm, i'm interested to get it one. di pasaran indonesia pasti ada kan? :')

    p/s: arisha sudah lama tidak visit here, so i'm dropping here to say salam u and family! hehe.

    ReplyDelete
  2. kak, menariklah my first Al-Quran tu.. kat mana nak beli..?

    ReplyDelete
  3. insyaAllah.. amin.. kalau bole, sy pun nak jugak .. =)

    ReplyDelete
  4. kak, yg last tu saya mmg teringin nak bli.. ada je halangan.. inshaAllah, akan beli jua nanti.. :)

    ReplyDelete

Thank You For Leaving a Comment to Me...

 
Copyright © Whitey Mommy™