Hasil seni dan reka bentuk adalah berbayar dan hakcipta Whitey Mommy.
Sila hubungi saya di whiteymommy@yahoo.com untuk sebarang pertanyaan dan tempahan.
Anda TIDAK DIBENARKAN SAMA SEKALI untuk mengambil/menyalin/menyimpan
mana-mana bahagian hasil seni dan reka bentuk yang telah saya hasilkan TANPA KEBENARAN!

Rindu Sushi King

Terkadang ada kala rasa rindu pada tempat kerja lama bertamu kat hati saya ni. Sushi King adalah tempat yang pertama dan terakhir saya bekerja. Lepas resign terus buat bisnes kecil-kecilan. Selama 2 tahun saya kerja di Sushi King sebagai outlet manager. Pelbagai pengalaman yang saya dapat.

Dari Sushi King, saya belajar mengenal kehidupan, kenal siapa kawan, siapa lawan, kenal apa itu dunia. Banyak saya belajar daripada Sushi King walaupun hanya seketika. Masih terbayang segar lagi, hari pertama saya masuk kerja di Sushi King. Ulang alik dari hostel ke tempat kerja. Keluar seawal pukul 6 pagi, sampai hostel pukul 12 malam. Penat tu tak payah nak cerita, kerja mana tak penat kan. Tapi walaupun bersulamkan air mata dan kekadang ada perasaan tidak puas hati. Tapi sejujurnya hati gembira kerja di Sushi King. Especially kalau kita berjaya capai target yang ditetapkan. Kita berjaya selesaikan masalah. Outlet terkawal dengan baik. Staf-staf semua puas hati dengan apa yang mereka dapat, staf happy bekerja, hormat antara satu sama lain dan tolong menolong antara satu sama lain walaupun saya sememangnya seorang manager yang agak garang. Tapi garang pun bertempat. wah gitew!

Semuanya hanya tinggal kenangan pada hari ini. Sebaklah pulak nak taip entry ini. Dah lama nak taip entry tapi tak tertaip sebab kemalasan yang melanda. Malam ni, mood sayu dan sebak pulak. Perkara yang dah lepas tak kan berulang lagi. hanyalah boleh diingat sebagai kenanagan.
Buka folder dalam lappy, hanya sekeping gambar ini je yang ada sebagai kenangan saya di Sushi King. Yang lelain semua dalam phone lama yang telah hilang.
Rindu betul dengan team sewaktu saya bekerja dulu. Selepas saya bersalin, saya terus ambil keputusan untuk resign kerja di Sushi King. Sebab saya nak tumpukan untuk susukan Khalis, tambahan rasa bimbang dan risau nak tinggalkan Khalis bagi orang lain jaga. Selain itu ada maksud tersirat lain juga, Staf-staf Nepal saya masa tu pun dah hampir nak tamat kontrak mereka 3 tahun bekerja dengan Sushi King. Saya pernah cakap kepada assistant manager saya pada waktu itu. Saya tak mahu tengok staf dalam team ini meninggalkan saya. Jadi biar saya tinggalkan mereka dulu.

Kedengaran macam pentingkan diri kan? Tapi masa itu saya kan pregnant. Mood sensitif itu lebih sebenarnya. Saya sangat-sangat selesa dengan team saya pada waktu itu. Tapi biasalah, setiap pertemuan ada perpisahan. Cuma dalam masa 2 tahun bekerja bersama. Terlalu banyak perkara yang kami tempuh bersama. We are like a family (baca : Happy Family). Walaupun masa pregnant mood manager ini sentiasa berbuai-buai. Kejap ok kejap tidak. Tapi rasa respect mereka kepada saya buatkan hati saya lagi tersentuh.

Dikalangan staf saya , staf Nepal memang sentiasa saya jaga kebajikan mereka. Tapi ada sesetengah perkara kita tak boleh nak pandai-pandai buat keputusan bila pihak atasan tak luluskan. Sebab itu dengan apa yang mereka hadapi memang saya nak mereka cepat balik, tapi hati pulak sedih sebenarnya sebab dah anggap mereka macam family.

Rindu sangat dengan Sushi King dan teamwork yang dulu. Semoga Allah sentiasa lindungi dan berkati mereka. Semoga mereka semua sentiasa bahagia dan berjaya dalam kehidupan masing-masing.

Sedihnya. Taip entry mengalir air mata tanpa henti. Banyakkan kita kena lalui dalam hidup. Kekadang setiap kenangan itu yang buatkan air mata kita mengalir dan hati rasa gembira kerana pernah mengenali mereka. Terima kasih buat semua Team Sushi King selayang Mall 2007-2009. :')

2 Comment (s):

Thank You For Leaving a Comment to Me...

 
Copyright © Whitey Mommy™