Hasil seni dan reka bentuk adalah berbayar dan hakcipta Whitey Mommy.
Sila hubungi saya di whiteymommy@yahoo.com untuk sebarang pertanyaan dan tempahan.
Anda TIDAK DIBENARKAN SAMA SEKALI untuk mengambil/menyalin/menyimpan
mana-mana bahagian hasil seni dan reka bentuk yang telah saya hasilkan TANPA KEBENARAN!

Warna Kehidupan

Assalamualaikum W.B.T

Cerita tentang warna kehidupan, saya rasa semua orang pun ada warna hidup dia sendiri kan. Walau apa pun warna kehidupan kita, hidup masih perlu diteruskan terutama apabila sudah terpikul satu tanggungjawab yang mana kita bukan hidup untuk diri sendiri tapi perlu hidup untuk memberikan kehidupan kepada insan-insan disekeliling kita.

Bak kata novel Setia Hujung Nyawa
"Tidak ada insan suci yang tidak mempunyai masa lampau dan tidak ada insan yang berdosa yang tidak mempunyai masa depan" (sumber)

Saya dan kalian pasti punya satu sejarah hidup, tidak kira ianya pahit atau manis. Pasti sesuatu yang kita akan kenang sampai bila-bila bukan? Itu sudah semestinya kerana diibaratkan walaupun sesaat kita melalui sesuatu perkara atau mengenali seseorang kita tidak akan lupa sampai hujung nyawa kita. 
Sumber
Apa pun yang kita alami. Apa pun yang kita lalui. Satu perkara yang saya yakin yang setiap perkara yang berlaku tidak kira baik atau buruk semuanya berlaku dengan izin Allah S.W.T. Dan saya sangat-sangat yakin Allah pasti lebih mengetahui apa sebenarnya hikmah dan kebaikan disetiap perkara yang berlaku kerana Allah maha adil dan Allah maha penyayang. DIA tidak akan membiarkan hambanya berada didalam kesusahan yang berpanjangan. Cuma disaat kita kebuntuan. Jalan sebenarnya yang kita perlukan adalah berfikir positif dan bersangka baik dengan Allah S.W.t.

Saya sendiri tidak lari. Sentiasa mengalami perasaan murung dan putus asa. Tapi kawan-kawan disekeliling yang banyak berikan dorongan dan buku-buku yang dibaca banyak membuka  minda saya untuk mencuba menjadi seorang positif. Kita positifkan diri kita sekeliling kita juga akan positif. Insyaallah. Kawan-kawan dan buku-buku ini juga merupakan satu bentuk pertolongan daripada Allah S.W.T. Allah yang menggerakan hati kawan-kawan saya untuk tenangkan saya dan bagi semangat. Allah juga yang menggerakkan hati saya untuk membeli dan membaca buku.

Setiap yang berlaku semua Allah yang atur. Kita hidup pun Allah yang izinkan. Tiada apa didunia ini yang berlaku dengan sendiri. Semua telah ditulis semua telah dirancang dengan rapi. Allah sentiasa memberi kita untuk membuat pilihan sama ada baik atau buruk Allah tetap akan bagi jika kita mahu. Cuma penghujungnya kita tidak tahu apa yang akan berlaku. Tapi Allah sentiasa berikan peluang.

Makin hari saya rasa diri saya makin matang. terutama dalam mengendalikan kehidupan. Apa yang mematangkan saya adalah kehidupan saya sendiri. Bak kata orang kalau kita tidak terhantuk kita tak kan tahu macam mana rasa sakitnya terhantuk itu bukan. Begitulah saya. Setiap kehidupan yang dilalui memang sentiasa ditemani dengan air mata. Tapi hari ini saya faham yang setiap yang berlaku sebelum ini adalah Allah nak bagi saya peluang untuk kenal apa itu hidup. Dan saya yakin dan pasti Allah nak berikan sesuatu yang tidak disangka-sangka. Tidak akan kesusahan dan kepayahan yang kekal jika kita sendiri berusaha untuk keluar daripada situasi itu.

Pengalaman adalah guru yang terbaik dalam kehidupan. Tidak kira macam mana pun warna diatas kain kita, setiap warna yang diconteng akan memberikan satu illustrasi yang menarik dan sebetulnya saya sangat sukakan warna. :)

Allah sentiasa tahu apa yang terbaik untuk kita. Yakin  dan terus yakin dengan kuasaNya kerana tiada pengharapan dan tiada pertolongan dan tiada teman yang paling setia melainkan Allah S.W.T

Disaat Allah hendak berikan pertolongan tiada tangan yang dapat menghalangnya dan disaat Allah tidak mahu memberikan pertolongan tiada tangan yang dapat menghulurkan pertolongan.

Dari kecil sampai besar, apa yang saya lalui begitu cukup untuk membuatkan saya menjadi seseorang yang boleh berfikir daripada pelbagai sudut pada hari ini. Cuba terbaik untuk menjadi seorang yang positif walaupun terkadang emosi masih seperti buaian. Tidak kira siapa kita. Asal usul kita. Kehidupan yang kita lalui. Selagi kita usaha dan berdoa serta tawakkal untuk menjadi seorang yang terbaik. Jalannya pasti akan ada.

Jatuh bangun duduk kita. Hanya orang yang betul-betul mengenali dan ingin mengenali kita akan sentiasa berada disisi kita. Tapi Allah S.W.T akan sentiasa berada disisi kita. Siapa pun kita, kita pasti akan ada warna kehidupan sendiri. Sesiapa pun kalau boleh nak warna hidup dia sentiasa ceria dan gembira. Tetapi warna-warna yang kusam dan gelap dan suram itu hadir sebenarnya untuk melengkapkan lagi warna kehidupan kita. :)

0 Comment (s):

Post a Comment

Thank You For Leaving a Comment to Me...

 
Copyright © Whitey Mommy™