Hasil seni dan reka bentuk adalah berbayar dan hakcipta Whitey Mommy.
Sila hubungi saya di whiteymommy@yahoo.com untuk sebarang pertanyaan dan tempahan.
Anda TIDAK DIBENARKAN SAMA SEKALI untuk mengambil/menyalin/menyimpan
mana-mana bahagian hasil seni dan reka bentuk yang telah saya hasilkan TANPA KEBENARAN!

My Khalis Demam

Malam semalam... pukul 8 malam... badan Khalis mula panas... pukul 2 pagi saya lap dengan air... dah kurang panasnya... pukul 4 pagi... badan Khalis makin panas... [saya rasa dengan tangan aje... tak ada termometer kat rumah ni... ades... kena beli termometer ni...] saya terus bagi tahu my hubby... kena bawa Khalis pergi klinik... kami pun ke klinik... pada pukul 4.40 pagi...
Doktor cek suhu badan Khalis... 38 darjah celcius... Ya allah tingginya... Doktor bagi ubat yang masuk ikut bontot... nangis2 Khalis... kesian... pujuk pun tak layan... lepas dah setel tu baru la tak nangis... kesian Khalis tak pernah saya tengok dia menangis macam tu... Ya allah... runtun hati saya... tapi sakit itu ujian Allah... balik ke rumah.. badannya tak cool lagi... my hubby dah risau sepatutnya kalau masuk ubat ikut bontot tu mesti cepat cool down demam kan... rupanya ambil masa lama sikit... sebab doktor bagi half dose... hm... kesian... doktor bagi juga sirap panadol... dokto suruh bagi Khalis makan kalau suhu badannya meningkat.. supaya suhu badannya terkawal... [ sukarnya bagi saya... sebelum ni Khalis tak pernah makan ubat... ini la kali pertama... sebab saya terbaca macam2 pasal kesan sampingan ubat demam ke ubat selsema kepada bayi... takut... tapi bila doktor kata pasal suhu tinggi... itu yang lagi takutkan saya...]

Malam tadi tak tidur langsung... lepas khalis dah tidur... saya pula sambung dengan kerja2 mereka bentuk template customer... [ saya rasa saya kena hold dulu kerja2 mendesign ni... sehingga Khalis betul2 sembuh... saya mohon maaf... insyaAllah saya akan bagi hasil yang terbaik dan saya juga mengharapkan kerjasama daripada pihak anda juga..]
Pagi ni... badan Khalis pun masih panas lagi... sekarang pun masih panas... saya risau sesangat ni... saya biarkan je Khalis tak pakai baju...[betul ke tindakan saya?] ni Khalis sambung tidur balik... tetiba aje demam... nak tumbuh gigi lagi ke... atau Khalis dah nak berjalan... sekarang Khalis tidur balik lepas makan panadol tadi...

Semoga anak ibu cepat sembuh ya sayang...

15 Comment (s):

  1. alalalala
    cian nye dia dmm~
    get well soon khalis!!=)

    ReplyDelete
  2. kena ada termometer tuh, penting gak tu..semoga khalis cepat sembuh!!

    ReplyDelete
  3. alololo cepat sembuh k, sha mcm akak keje misi, selalunye bby demam memang kiteorg x ks wear yg tebal2.. klu kat wad hehehe pasang aircond kuat skt.. mandi berjelum penting...

    ReplyDelete
  4. sha...moga khalis cepat sembuh.
    kerisauan kita sbg ibu bila anak demam mmg tak dpt dielak. ditambah plak bila terpikir kesan negatif sbb demam tu sendiri...

    **kak izan masa anak2 kecik seboleh mungkin elak bagi ubat batuk n selsema...efek kuat atas bby~~

    ReplyDelete
  5. kebetulan pulak kak...khalis demam..adik sy pun demam..

    ReplyDelete
  6. asya pon demam baru2 ni.. tp dh nak sihat dah... ni lya plok y demam teruk smpai sakit badan hbis..

    hope khalis cpt2 sihat yer.. budak2 kalo demam kesian sgt kan??

    ReplyDelete
  7. kalau terlebih panas pun bahaya juga, takut kena sawaan tarik pula, betul ke? pengasuh oni bg tau. nak jalan la tu, oni pun demam nak tumbuh gigi lagi.

    cantiknyaaa mata khalis tuuu...

    ReplyDelete
  8. selain dari bagi baby makan ubat, boleh jugak cuba jelum badan baby guna air asam jawa atau daun bunga raya.....

    nak lagi cepat suhu badan tu turun, tempek jer asam jawa kat blkg badan bb....

    akak selalu jugak buat macam ni kat sarah....

    ReplyDelete
  9. semoga khalis cepat sihat.. harus selalu monitor.. kalo dia ktif.. Insya ALlah, demam nak berkalih bulan.. mungkin juga nak pandai skil baru... khalish dah 1 tahun kan dah boleh makan ubat,ikut dose doktor beri.. tp anak2 kakyong susah nak makan ubat bila demam..

    ReplyDelete
  10. Kesian anak ibu.. Semoga khalis cpt sembuh.. Demam nak pandai 2.. Ibu doakan anak ibu cpt sembuh yer..

    ReplyDelete
  11. Sian... khalis demam ya..untie pun sama. Hope khalis cepat sembuh ya..

    ReplyDelete
  12. Poor Khalis dmm. Tk good car of Khalis.. My nephew dmm pns n mama dia xbasahkan kepala dia smpi TARIK. Mujur ayah dia cpt bwk g hosp. Msuk wad, nurse cucuk jarum nak msuk air kt dua2 belah tgn n kaki (bodos punya nurse xsekolah)sbb xjmp urat. Smpikan setiap tgn n kaki ada 2,3 bekas jarum. Apa la punya keje-xreti. Hope Khalis xperlu alami mcm nephew sy ni. Smpi skrg, nephew sy fobia bila tgk jarum suntikan n nurse berunifrom putih.

    ReplyDelete

Thank You For Leaving a Comment to Me...

 
Copyright © Whitey Mommy™