Hasil seni dan reka bentuk adalah berbayar dan hakcipta Whitey Mommy.
Sila hubungi saya di whiteymommy@yahoo.com untuk sebarang pertanyaan dan tempahan.
Anda TIDAK DIBENARKAN SAMA SEKALI untuk mengambil/menyalin/menyimpan
mana-mana bahagian hasil seni dan reka bentuk yang telah saya hasilkan TANPA KEBENARAN!

Risau Dengan Khalis... dan...

Dalam entri saya yang lepas ada cerita tentang Khalis memang tak nak makan... berlanjutan sampai sekarang... bimbang saya... sekarang pun Khalis macam tu... risau la... kerana kerisauan saya itu... saya contact seorang member lama saya masa di Universiti dulu... sekarang dia adalah seorang Pegawai zat makanan... jadi... beliau memang pakar la dalam masalah ini... saya beecerita tentang Khalis... katanya..."biasalah tu bagi seorang bayi yang sedang nak membesar... cara yang terbaik adalah masa makan saya kena ajak Khalis makan bersama2, memang ambil masa sikit untuk bagi makan". Saya dah cuba... tapi Khalis tak nak makan juga... bila masukkan je nasi yang dah dilenyek... dia akan keluarkan balik...[ kawan2 semua... ada alternatif tak untuk atasi masalah ini... sebab saya risau Khalis akan kurang nutrien... walaupun banyak membaca buku2... tapi masih juga tak dapat nak paham apa yang Khalis nak...

Kawan saya nasihatkan saya supaya bagi jemput2...contohnya jemput pisang ke... Alhamdulillah... memang Khalis makan jemput pisang... walaupun tak habis banyak... tapi... hati saya ada rasa legalah sikit kerana Khalis nak juga kunyah dan telan... dan dia bagi info tambahan... bayi yang umur setahun ke bawah tak sesuai sangat2 diberi sebarang perasa...Terima kasih Ruby...

Saya rasa badan Khalis sekarang dah susut sesangat... risau sangat2... hukhuk kekadang bila tengok Khalis rasa macam nak nangis pun ada... rasa macam dia tak cukup makan aje... lapar ke... tapi apa yang dia tahu... main... main... main... tidur pun pukul 3,4 pagi baru la nak tidur... tapi kalau baby lapar mesti tak kan lena tidur kan? mesti selalu nak nangis kan? ke macam mana? adus... sekarang rasa macam mencabar sesangat... tolong... tolong... saya sekarang menjadi ibu yang risau... uhukhuk...

Fakta tentang Khalis sekarang...
  1. Suka main... main.. main...
  2. Kuat minum air suam...
  3. Taknak langsung makan nasi...
  4. Suka makan biskut dan roti kosong
  5. Suka makan jemput2 pisang
  6. Suka makan buah-buahan... macam epal dan mangga...
  7. Susu memang tak kan ditinggal... itu yang pasti...
Semua ini saya rasa tak cukup... ada cadangan tak macam mana nak selesaikan masalah ini..

Sayu hati saya kekadang tengok Khalis... huhu menjadi ibu bukan senang... macam2 saya nak bercerita... tapi kekadang rasa kekangan masa sangat2 strict...

Whitey Note: dan...[sambung pada tajuk ya...] saya dah ada www.whiteymommy.com masih lagi guna blogspot... kerana saya tak ready lagi nak hosting domain kat wordpress... jadi saya guna domain dulu daripada Data KL ... dengan bantuan Cik Miminn... terima kasih ya min... Blog tu masih lagi under construction... saya tak tahu lagi nak guna template macam mana... Kawan2 ada idea tak? blogspot ni saya tak kan delete... sayang... itulah sebabnya saya buka satu lagi blog... harap kawan2 semua sudi2la menyinggah ke sana nanti ya...

6 Comment (s):

  1. semoga khalis baik2 je, wahhh dah ade dot com, nice la sis!keep it up

    ReplyDelete
  2. hmmm najlaa dulu pun x mo mkn...berat pun naik takat 30-50g je tiap bulan. mcm dh cuba x berjaya. tp as long as najlaa sihat akak ok jek

    ReplyDelete
  3. anak sedara akak pun dulu ada jugak pesen gtu..tp ok je tak ada apa2, doctor kta normal.. semoga khalis baik2 aje..

    ReplyDelete
  4. kak nisa, cbe akak try bagi khalis roti bijiran.. at least macam ganti nasi.. =)

    ReplyDelete
  5. bagi saya as long as dia minum susu, should be oke. khalis awk ni dah berapa bulan. sampai satu masa, dia dah takmau makanan lembik2 ni. tryla mi dgn sup ayam. biasanya budak yang fussy ni, layan makanan yg bentuknya mcm mi tu. try..tryla..tak pun nasi yang tidak dilenyek campur sup ayam. Anak saya sgt fussy, even sampai sekrg pun dia fussy.

    ReplyDelete
  6. petua orang tua-tua... kasi makan lempuyang...nanti berselera nak makan... sofea pun dulu macam tuh gak...

    ReplyDelete

Thank You For Leaving a Comment to Me...

 
Copyright © Whitey Mommy™