Hasil seni dan reka bentuk adalah berbayar dan hakcipta Whitey Mommy.
Sila hubungi saya di whiteymommy@yahoo.com untuk sebarang pertanyaan dan tempahan.
Anda TIDAK DIBENARKAN SAMA SEKALI untuk mengambil/menyalin/menyimpan
mana-mana bahagian hasil seni dan reka bentuk yang telah saya hasilkan TANPA KEBENARAN!

Dewa Cintaku

Assalamualaikum W.B.T
:)

Sekarang ni dah makin banyak drama yang diadaptasikan daripada novelkan...
memang meletop2 la jawabnya kalau drama atau filem yang diadaptasikan daripada novel...
lagi2 kalau memang daripada novelis terkenal dan juga novel yang best seller...

Seperti Drama Nora Elena dan Novel Kasih Yang Suci...
hehehe meletop2 tu...
sampai demam2 cerita tu...
rasanya semua peringkat umur kot...
kalau yang dewasa dan remaja tu logik kan...
tapi kalau nenek, atuk...kanak2 pun suka...
hehehe memang luar biasakan...

lain kali la saya huraikan pasal novel Nora Elena ni..
sebab hampir semua blogger pun dah blog pasal drama dan novel ini...
hehehe...
biarlah surut2 dulu baru saya bagi cerita versi saya pulak. :D

Ok.
Walaupun Drama Dewa Cinta ini tak sepanas drama Nora Elena...
tapi saya suka sangat2...:)
tak pelah orang lain tak suka pun...
kalau dulu masa Nora Elena ditayangkan...
status FB pasal Nora Elena merata2 ...

Drama Dewa Cinta

Secara terus terang ya saya bagi tahu...
memang saya suka dan minat dengan lakonan pelakon utama
Iqram Dinzly dan Fasha Sandha
[nota kaki: kak fasha dan abg iq ni... berbaik2la ya... daripada salah faham tu...sebab suka tengok gandingan you all berlakon... kalau next time digandingkan pun still ok...kalau tak drama pun filem pun ok...:D]
Iqram memang handsome kot bagi saya... sebab dikategorikan sebagai lelaki yang menjaga penampilan kan... hikhik.. artis mesti lah jaga penampilan takkan nak serabai2 kan...

Fasha sandha...
lakonan dia memang menjadi... sebab dia macam tiada border dalam lakonan... even orang lain tak suka...tapi saya suka...soal hal peribadi dia...apa yang dia buat... itu hak dia...dosa pahala yang dia buat, dia dapat dan dia tanggung...
tapi dalam hiburan saya suka...bagi saya orangnya pun cantik...
hikhik
jangan marah ya...

Disebabkan penangan Drama Dewa Cinta ini.
saya pun mencari la secara online novel ini...
lepas dapat tahu daripada blog Lya
tentang drama yang bakal menggantikan Nora Elena juga diadaptasikan daripada novel...
uwaa....teruja sangat2 nak beli novel tu...

saya search kat internet...
2 buah kedai buku online dah sold out...
last sekali saya cari kat MPH clicks...
Alhamdulillah...
ada... terus order...:D
beli terus novel Stanza Cinta juga masa tu...
[tak baca pun lagi...tapi saya tahu la kesudahan dia macam mana...:P terus baca babak yang last...kwang2.]
Tapi lepas 2 hari,
admin MPH call...
yang buku tu dah sold out. dan memang tak akan direprint lagi dah...
sedih dan kecewa ...
kehkeh...

Sebelum tu saya dah pernah google [selepas order dengan MPH clicks]
terjumpa satu blog yang menjual buku second hand

Blog Isachap

Novel Dewa Cintaku

Dah gagal membeli dengan MPH clicks...saya contact adik ni...:)
lepas 3 hari barulah beliau balas...
hehehe agaknya rezeki saya untuk dapat novel ni...:)

Hari ni...
saya dah dapat novelnya...
dapat terus saya balut...:) dan bukunya pun masih baru lagi... tersangat2 berbaloi dengan harga yang saya bayar...:)

Untuk Asyraf : terima kasih ya dik...sudi jual buku ni kat akk...dan dapat experience pertama kali menjual buku terpakai...:D [saya customer pertama hehehe]

Hehehe tak de masa lagi saya nak baca novel ini...
masa yang ada nak fokus dulu untuk design blog yang dalam waiting list...
walaupun tak banyak ordernya...
tapi...
lately saya buat kerja sangat2 la lambat...
mungkin sebab Khalis dah makin besar...perhatian untuk dia harus la banyakkan...
bila dia melelapkan mata...
barulah saya boleh fokuskan untuk design...
kekadang saya tengah design...
dia pulak masa tu la sibuk nak tengok Nora Elena la...ABC la... Pororonya la...
adeh...
tapi kerana kasih hamba turutkan. :)

15 Comment (s):

  1. dah lama x beli novel dan dah lama jugak yana x tengok drama tv... hukhukhukhukhuk

    wah, yana suka layout akak yang ni, nampak simple dan comel.. as always, warna pink my fav... kikkikikiki

    ReplyDelete
  2. SUKA GAK LAYAN CITER NI..X SBR NK TGU EPISOD HARI NI

    ReplyDelete
  3. dh baca novel tu dulu, mmg best giler..bukan heroin lagi tua dr pempuan ke. atau dia ubah skit jln cite..akak x tgk pulak drama tu..

    ReplyDelete
  4. Akak, baik tak... nak pinjam novel tu... huhu. Saya tak suka sangat tengok tv, tapi suka jugak layan novel ni... Akak, bgtau lah last citer tu macam mana?

    ReplyDelete
  5. kalau dah memang kaki novel...x boleh nk cakap ape lah kan...qma x sempat beli smua dh sold out..sgt2 sdh...

    ReplyDelete
  6. laa adaptasi novel jugak eh...huhu baru tahu ni. umm betol kan fasha berlakon memang besh, tang personal dia tu biarlah kan, kita nk tgk lakonan dia....

    ReplyDelete
  7. waaa betul ker stanza cinta tu ade novel nye jugak.. haruss beli.. =)

    ReplyDelete
  8. @Liyana Aziz
    Yana... hehehe akk pun semenjak dua menjak ni... duk layan drama Tv...hikhik jadi minat pulak dengan drama melayu...:D
    novel pulak...dulu akk da stop beli...kecuali kalau novelis yang akk minat...akk beli la..
    tu pun simpan buat pekasam...tak baca lagi... hehehe... tak sempat nak baca dah sejak ada anak ni...:P

    terima kasih yana... sama geng la kita...:P

    ReplyDelete
  9. @LYAfrina
    Itulah lya... tahu dari blog lya la ni...pasal drama ini diadaptasikan daripada novel ni...
    dulu2 memang dah pernah nampak novel ni...
    tapi tak niat nak baca...
    heheh hambik...
    beradong cari...
    tapi akhirnya jumpa...
    walaupun 2n hand tapi sangat2 berbaloi...
    sebab bukunya masih baru lagi..
    orang ganu kata apa...
    baru moseh2...:P

    ReplyDelete
  10. @marinahunny

    Kak Ina...
    how are you...lama tak nampak...:)
    sha pun singgah senyap2 je kat blog akk...tak nyempat akk... huhu...

    ha ah akk...novelnya best giler...
    dan cerita pun best giler2 juga...:P
    dia tak ubah pun jalan ceritanya akak...
    semua watak ada dalam cerita...:)
    memang heroin dia lagi tua...:)

    ReplyDelete
  11. @Miss Sunshine
    adik...akk tak baik...ngeh2...:P
    hehehe ambil kat atas tu...boleh pinjam...:P

    last ceritanya...jeng2...jeng2...
    eh tak leh bagi tahu...
    nanti kena saman...:P [bajet]

    ReplyDelete
  12. @QamaYaya
    Ha ah qma...sukar untuk mengubahnya ...kalau dah kaki novel...mesti bersemangat nak beli juga... usaha juga untuk dapatkannya... walaupun 2nd hand...
    akk rasa dekat jalan TAR ada kot..
    kat toko2 buku lama tu...
    tapi nak pergi sana macam mana la..
    huhuhu
    kuar rumah pun 2 minggu sekali..:P

    ReplyDelete
  13. Ya allah...
    tak perasan pulak saya masih log in blog Kak lela..
    sebab baru lepas install blog dia...
    huhu dah separuh reply komen baru perasan...
    semua atas nick name lelord itu...adalah saya ya...
    huhu minta maaf...

    ReplyDelete
  14. @mzhany
    Ha ah Hani... adaptasi daripda novel juga...:)
    saya memang suka dengan fasha sandha ni dari dulu lagi...
    hehehe tak kisah la perangai dia macam mana pun....bukan kita ikut perangai dia...cuma sebagai hiburan suka tengok dia berlakon...dia berani... dan berkayakinan...soal personal pulak...dia macam tabah kan...tapi...
    kita pun tak tahu kenapa personal dia macam tu...
    mungkin ada faktor lain yang mendorong...
    apa pun saya tetap suka tengok dia... :)

    ReplyDelete
  15. @r'Da
    Ha ah...Stanza Cinta pun daripada novel juga...:)

    novel Stanza Cinta ni pun best...
    dia selitkan banyak tentang islamik dan juga motivasi diri...
    :)
    beli la baca...saya baru baca 67pages.. hehehe bila nak siap pun tak tahu...:P

    ReplyDelete

Thank You For Leaving a Comment to Me...

 
Copyright © Whitey Mommy™