Hasil seni dan reka bentuk adalah berbayar dan hakcipta Whitey Mommy.
Sila hubungi saya di whiteymommy@yahoo.com untuk sebarang pertanyaan dan tempahan.
Anda TIDAK DIBENARKAN SAMA SEKALI untuk mengambil/menyalin/menyimpan
mana-mana bahagian hasil seni dan reka bentuk yang telah saya hasilkan TANPA KEBENARAN!

Novel Ma Lee Chuswan

Assalamualaikum W.B.T

:)
tak tahu la patut post ke tak entry ni...
hehehe
nanti orang kata dah tak de cerita ke?
tak kisah la bukannya blog ni ramai reader pun...
saje suka2 nak menunjukkan perangai kanak2 ribena saya ni...

Saya minat novel.
ok!
ada yang tahu tahu la... yang tak tahu tu ...nak bagi tahu la ni.:P
Satu tabiat saya yang lain
kalau saya suka sesuatu saya sukakan keseragaman...
macam kalau saya suka warna pink...
semua benda saya nak warna pink..
kalau boleh dapat...
kalau tak boleh dapat...
saya akan pergi kepada pilihan kedua...
warna putih...
apa2 yang saya nak beli...
saya akan tengok warna dulu...
kalau ada pink...then baru saya akan pilih design yang saya suka...:)

tak tahu la apa penyakit dan perangai macam ni..
dan tabiat ini pun menular kepada benda2 yang lain...
salah satu contoh adalah NOVEL.
Kalau saya suka satu2 novel dan pengarangnya...
saya nak juga lengkapkan semua koleksi hasil daripada penulisan novelis itu...
salah satu novelis yang saya minat adalah
Ma Lee Chuswan

novel pertama beliau yang saya baca adalah
Selamat Tinggal Sayang.
masa tu saya pinjam dengan kawan masa kat Matrikulasi
best...:)
tapi make sure kena cukup umur dulu la baru boleh baca...
hehehe...

lepas tu saya beli Novel Selamat Tinggal Sayang...
kemudian mula mencari novel2 yang ditulis oleh beliau...
saya jumpa novel Permata Hati disebuah kedai buku lama...

Dua ini sahaja yang berjaya menjadi milik saya...:)
yang lain masih mencari... hehehe

Novel yang ditulis oleh Ma Lee Chuswan

Novel Lamaran Kedua saya dah baca, masa tu pinjam daripada Library Matrikulasi...
tapi yang lain tak pernah lagi baca...
Saya cari Novel2 ini yang 2nd Hand di online...
tapi kebanyakkan semuanya dah menjadi milik orang...

Tapi Novel Gelora, diulang cetak semula oleh Kaki Novel...
jadi ada peluanglah saya nak beli Novel ini...
tapi untuk
Novel Lamaran Kedua dan Tirai Impian...
ada sesiapa yang tahu tak siapa yang ada jual novel ini?

Saya dalam proses untuk mencari Novel2 2nd hand secara online untuk menggantikan novel2 saya yang telah musnah ...
walaupun tak dapat semua...
tapi cukuplah mendapat semua koleksi novel2 yang ditulis oleh novelis kegemaran saya...:)
Kalau nak beli baru...
hehehe banyak juga tu nak kena peruntukkan kan...
jadi kalau nak juga...tapi nak jimat...
beli yang 2nd hand pun jadilah...
asalkan ada..:)

untuk kepuasan hati sendiri kan...:)
Novelis lain yang saya minat semua novel2 mereka ada lagi diulang cetak...
tapi Ma Lee Chuswan ini mungkin dikategorikan sebagai Novelis lama kot...:D
sebab ada diantara novel beliau...
sudah dihentikan ulang cetaknya...
kecuali jika permintaan permintaan terhadap satu2 novel itu banyak...

yang masih diulang cetak adalah..
Selamat Tinggal Sayang dan Gelora...:)

Impian saya  nak memiliki sebuah sudut bacaan peribadi...hehehe rasa macam best je tengok buku-buku tersusun...:)

hehehe sekarang semua saya susun dalam kotak...
kalau duk ampai2 kat luar...
alamatnya habislah kena kerjakan dek Khalis...
huhu...:p

19 Comment (s):

  1. Akak, kenapa kita tak pernah dengar pun nama pengarang ni... Akak, banyaknye novel.. bolehlah saya nak sewa ni.. boleh ye... hihi

    ReplyDelete
  2. @Miss Sunshine
    hehehe
    sebab dia penulis lama kot...
    kalau minat novel tahun yang dia mula2 melonjak...
    rasanya tahun 2000 kot...
    orang start memperkatakan pasal novel..
    mesti kenal Ma Lee Chuswan ni...:D

    dik... yang email tu nanti akk design ya...:) akk tak reply...sebab nak reply dengan designnya terus...:)

    ReplyDelete
  3. wah! banyaknnya;) best ke penulis tu?

    ReplyDelete
  4. Akak pun suka baca novel juga..novel selamat tinggal sayang tu best....Akak pun sekarang ni ada tabiat mcm WM juga dah mula nak kumpul ikut penulis..tapi stakat ni tak byk lagi yg berjaya dukumpul kan..Heee...Try cari kat
    http://www.belibukuonline.com.my..sbb kat situ pun byk juga koleksi2 buku2nya...and mana tau diaorg boleh tolong carikan buku yg kita nak...Try la ya...(^_^)...

    ReplyDelete
  5. waaa seronoknyer, nanti dah ada "library" kat umah, bleh la hany numpang baca gak hihiihiii...hany kan novel yang hany baca dan habiskan dalam 1malam adalah Ombak Rindu. sanggup tak tidur, start dlm kul6, sanggup berjaga habiskan. penangan betul la. then ombak rindu jugak la novel yang hany ulang baca beberapa kali. tapiii itu je lah novel yg hany baca;)

    *8tak sabor nak tgk file yg adaptasi dr ombak rindu nih**

    ReplyDelete
  6. akak,selamat tinggal sayang sangat bessstttt ;)

    ReplyDelete
  7. kak eina pun minat novel..byk koleksi jugak, tp tingglkan kt kg, last2 balik anak2 buah muda remaja, rembat jer..huu~ skrg takde masa utk tu, so berkubur je hobi tu..sayang kan..kalau tak, leh wat sudut bacaan dgn koleksi novel yg ada..herm..

    pe kabar khalish nye?

    ReplyDelete
  8. selamat tinggal sayang tu mmg terbaik. kita ulang baca dah lebih 10 kali. ha'a, setiap kali bookfair, kita pun cari koleksi ma lee chuswan ni, tapi mmg takde la sha.

    nak buat library mcm kita punya ke? tadaaa http://hijaucantik.blogspot.com/2011/03/hobi.html

    ReplyDelete
  9. kita ada semua koleksi novel utk penulis yg kita suka ;)

    ReplyDelete
  10. @laskar pelangi
    ha ah sis... penulis ni sangat2 best...semua novel dia memang menyentuh jiwa gitu...:P

    ReplyDelete
  11. @ibh
    Owh...dia boleh carikan buku yang tak de juga ek...
    ok2...nanti nak tanya pemilik blog tu...
    terima kasih akk untuk info...

    tu la akk..selagi tak dapat kumpul koleksi tu...
    tak puas hati...hikhik

    ReplyDelete
  12. @mzhany
    hehehe boleh...datang la rumah bila dah ada library nanti...:P

    tu la...kalau baca novel ni....rasa macam nak habiskan hari tu juga kan...:)

    ReplyDelete
  13. @hafiza suraya
    ha ah best...:)
    khatam banyak2 kali pun tak bosan....
    hehehehe

    ReplyDelete
  14. @mamalieyna
    Khalis khabar baik akk...
    duk tidur lagi dia tu...
    hehehe...
    sayangnya...:)

    tu la...sha ni pun dah mula nak kumpul balik...
    sebab novel2 sha kat kampung semua dah rosak... huhu

    ReplyDelete
  15. @ch@
    Wa...
    bestnya bestnya...:)
    penuh satu almari dia...:)

    kita hari tu dah ada semua koleksi yang kita suka..
    tup2 call mak kita kat kampung...
    mak kita kata semua dah rosak...
    huhu sebab air masuk dalam kotak yang kita simpan novel tu...

    tengah mengumpul balikk lah ni...nasib baik lah novel ma lee chuswan tu... kita bawa sekali masa nak datang KL hari tu... kalau tak...jenuh nak mencari...

    ReplyDelete
  16. @Whitey Mommy
    tahu xpe...hehehe kalo dpt laki macam Hakim best kan..hehee

    ReplyDelete
  17. sape nak jual novel lamaran kedua by ma lee chuswan, pm i.. tgh cari ni.. blog owner, jgan marah ek :)

    ReplyDelete

Thank You For Leaving a Comment to Me...

 
Copyright © Whitey Mommy™