Hasil seni dan reka bentuk adalah berbayar dan hakcipta Whitey Mommy.
Sila hubungi saya di whiteymommy@yahoo.com untuk sebarang pertanyaan dan tempahan.
Anda TIDAK DIBENARKAN SAMA SEKALI untuk mengambil/menyalin/menyimpan
mana-mana bahagian hasil seni dan reka bentuk yang telah saya hasilkan TANPA KEBENARAN!

Khalis Demam On Off

Assalamualaikum W.B.T
Jam menunjukkan pukul 5.45 pagi....
saya masih tak lelapkan mata ni...
jaga Khalis yang baru tidur...
Demam dia dari semalam lagi...
On Off...
Pagi tadi dah ok...
tetiba malam ni...badan dia mendadak pulak panasnya...
Khalis pulak tak nak makan ubat langsung....
dah puas paksa...
tapi dia tetap tak nak telan...
nak paksa lebih2 saya rasa ni pun dah tahap melebihi...
sampai nangis2...:(

Pukul 4...
dia terjaga lagi..
menangis2... badan dia panas garing...
saya lap dengan air suam badan dia kembali sejuk sikit...
terpaksa la masukkan ubat bullet untuk kali kedua...
semalam dah masukkan...
tapi ni kena masukkan juga...
takut apa2...

Khalis demam sebab pada lidah dia ada lepuh2...
jumpa doktor dah 2 kali...
doktor cakap lepuh tu sebab panas...
dan juga mungkin disebabkan virus...
doktor bagi ubat yang sapu pada lidah...
dan kena habiskan antibiotik yang dia bagi semalam...
tapi...
Khalis langsung tak nak...
doktor kata campurkan dengan ais krim...
pun saya dah buat...
tapi tak nak juga...

Ubat yang sapu kat lidah tu pun
nak boleh ke sapu menangis2...
tapi kena paksa juga...dia punya ketapkan gigi dia...
kuat sangat...
sebab tak nak bagi saya sapu...
Khalis...Khalis...

Semoga anak Ibu cepat sembuh...
amin...

sekarang ni dia diatas riba....tak nak tidur kat atas tilam....
bertilamkan paha saya lah sepanjang malam...
Kebasnya tuhan saja yang tahu...
tapi untuk keselesaan dia...:)
apa pun boleh...:)

Kepada Klien yang menunggu design2...harap bersabar ya...
saya akan design slow2...
tapi kalau keadaan memaksa...
saya kena stop mendesign untuk sehari dua...
harap anda semua memahami...:)

7 Comment (s):

  1. Kesian khalis.. Moga cpt sembuh ye.. Amin!! Insya'allah mereka faham mommy..

    ReplyDelete
  2. @Salina@IbuAqil
    Terima kasih ibu...
    huhu....awalnya ibu..siap2 nak pergi kerja ya...:)

    ReplyDelete
  3. sayu baca entry nie.. sy doakan Khalis cepat sembuh.. amin..

    ReplyDelete
  4. Akak, kesiannya khalis... akakk try letak kool fever.. harap2 boleh surut sikit panas badan tu...

    ReplyDelete
  5. sha.. take care.. kesian khalis... bebaik yer... :)

    ReplyDelete
  6. lepuh2 kat lidah tu cuba letak bonjela.kat farmasi ada jual. tiub warna biru. kurang sakit n blh menyusu.

    ReplyDelete
  7. Sha,
    camner ngan khalis? dah ok ke? cuba sapukan dengan air asam jawa satu bdn dia.. pastu kalo ada basic-h by shaklee rendamkan dia dlm tu (buat macam mandi). lepas tu tuala yg kita letak kat bdn dia tu kalo bole ltak dlm peti ais atau air paip sejuk, kasik sejuk skit... jgn lupa check suhu dia setiap sejam.. u take care too! :)

    ReplyDelete

Thank You For Leaving a Comment to Me...

 
Copyright © Whitey Mommy™